: 27 nov 2007, 19:58
Så er der en lille update. Efter endnu en lille aften på værkstedet. I gemmeren fandt jeg en volvo reperationsmanual til B230ET med motronic
!! Der var alt om grundjustering og fejlsøgning, så jeg fik i gang fra en ende af. Fik styr på gasspjældet, for der var noget som var slup i. Og ham der en gang har skiftet tomgangsmotor har vendt den forkert. Hmm.. Men nu kører den perfekt i tomgang, og er MEGET mere kørbar allerede nu.
Men Co'en er stadig for høj, og jeg fik også målt på den igen i dag. Dog efter Volvo-manualen. Der viste sig at være ohmske problemer på LMM'en (målte bag i stikket både på LMM og ecu). MEN, når man tog stikket af ecu'en, så var alle målinger eksemplariske.. Så underede mig lidt og tog låget af ecu'en.. og printet ser sgu ikke for godt ud. Så har noget pillet boksen ud herhjemme og vil til at lodde det hele efter, og så børste printet af i noget isopropyl-alkohol.
Uploader billede om lidt!
Dennis
!! Der var alt om grundjustering og fejlsøgning, så jeg fik i gang fra en ende af. Fik styr på gasspjældet, for der var noget som var slup i. Og ham der en gang har skiftet tomgangsmotor har vendt den forkert. Hmm.. Men nu kører den perfekt i tomgang, og er MEGET mere kørbar allerede nu.
Men Co'en er stadig for høj, og jeg fik også målt på den igen i dag. Dog efter Volvo-manualen. Der viste sig at være ohmske problemer på LMM'en (målte bag i stikket både på LMM og ecu). MEN, når man tog stikket af ecu'en, så var alle målinger eksemplariske.. Så underede mig lidt og tog låget af ecu'en.. og printet ser sgu ikke for godt ud. Så har noget pillet boksen ud herhjemme og vil til at lodde det hele efter, og så børste printet af i noget isopropyl-alkohol.
Uploader billede om lidt!
Dennis

