John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Den holdning skriger af uvidenhed og Jantelov og heldigvis har den ikke mange tilhængere...
Redaktør: Moderatorer
John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.

Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Ravnen har nu fået spat af dette emne og mener at vi bliver nødt til at samle alle definitationer i een tråd oprettet til dette formål....
Fyr løs, er det en gittermast med fire hjul eller det en helt standard Toyota Yaris med barnesæde, eller noget der imellem?
hvad er ravnen's holdning???
Jeg kunne jo lægge ud med hvad der er DHB folkenes definition. De kalder deres arrangement for Danmarks Hurtigste Bil, og forlanger at der er Danske plader samt et par andre smådetaljer på de biler der konkurerer om titlen, dette i samarbejde med DASU...
Er Benjamin/DASU's definition på gadebiler den rigtige? man må vel antage at de kørere der stiller op (igen og igen) for at køre samt de tilskurere der betaler for at se kørene køre er enige i denne definition, ellers ville de vel ikke være kommet.
Det er mange mennesker der her "stemmer" for denne definition.
Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.

Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Ravnen har nu fået spat af dette emne og mener at vi bliver nødt til at samle alle definitationer i een tråd oprettet til dette formål....
Fyr løs, er det en gittermast med fire hjul eller det en helt standard Toyota Yaris med barnesæde, eller noget der imellem?
Jeg kunne jo lægge ud med hvad der er DHB folkenes definition. De kalder deres arrangement for Danmarks Hurtigste Bil, og forlanger at der er Danske plader samt et par andre smådetaljer på de biler der konkurerer om titlen, dette i samarbejde med DASU...
Er Benjamin/DASU's definition på gadebiler den rigtige? man må vel antage at de kørere der stiller op (igen og igen) for at køre samt de tilskurere der betaler for at se kørene køre er enige i denne definition, ellers ville de vel ikke være kommet.
tror du feks ikke at tilskurerne til dhb er skide ligeglade med hvordan
benjamin/DASU har sat reglerne op![]()
de er bare komme for at se
hurtige biler..
og ja det er da klart at det er de fleste der stemmer på deres reglsæt
for ellers ville dhb se anderledes ud.

Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Ravnen har nu fået spat af dette emne og mener at vi bliver nødt til at samle alle definitationer i een tråd oprettet til dette formål....
tror du feks ikke at tilskurerne til dhb er skide ligeglade med hvordan
benjamin/DASU har sat reglerne op![]()
de er bare komme for at se
hurtige biler..
og ja det er da klart at det er de fleste der stemmer på deres reglsæt
for ellers ville dhb se anderledes ud.
Jeg tror ikke at DHB havde eksisteret idag hvis det var nysynede standardbiler (læs: Toyota Yaris) der skulle konkurere...

Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Den holdning skriger af uvidenhed og Jantelov og heldigvis har den ikke mange tilhængere...
Ravnen skrev:Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Det er en bil der ikke har fået fjernet ting som benzintank, varmeanlæg og andre vægtbesparende finesser. Dog mener jeg ikke det er et problem at strippe kabinen da dette jo også gør sig gældende i en f.eks gulpladebil hvor der alligevel kun er 2 sæder.
En gadebil er en bil der kan benytte de danske tankstationer for at tanke benzin, og ikke må hamstre flybenzin fra lufthavnene.
Og sidst men ikke mindst en bil hvor den kan klare et syn som den står, når den kører på banen.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?
Darth Sidious skrev:Ravnen skrev:Carsten skrev:Fra min side af er en gadebil en bil der både kan bruges på banen og i dagligdagen, altså en bil der køres i normalt. Det er en bil der ikke er overhældt af sponsorpenge i form af klistermærker osv.
Klistermærker og sponsorer!? Igen Jantelov...hvem eller hvor mange har ikke fået en stump billigere mod at påmontere et klistermærke og er det ikke en gadebil hvis man kar klistermærker på sin bil?
Hvis farmand har sponseret junior med en ny(synet) Ferrari, er det så ikke en gadebil?
INGEN eller kun ganske få biler ville kunne klare et ÆGTE syn i denne forbindelse, det er naivt at tro andet.
Jeg kører på oktan 95 med min bil er det så en gadebil?
Kan en bil synes uden varmeanlæg? og hvis den kan, er det så en gadebil?
mener ikke det er så fandens svært at et emne...
kør lortet til syn så finder man ud af om bilen kan komme i den kategori
der er gadebil
John Sahl skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Hvad fanden har det med jantelov at gøre?
.

Ravnen skrev:John Sahl skrev:Ravnen skrev:John Sahl skrev:Jeg så gerne at det var et krav at bilerne kørte til og fra arrangementerne og ikke blev transporteret på trailer..
.
Hvad fanden har det med jantelov at gøre?
.
Hvad er problemet med at bruge trailer, hvorfor er en bil på en trailer lige pludselig ikke en gadebil, det er så langt ude, at jeg kun kan se det som at man har ondt i røven over at der er nogle der kan bruge trailer (læs: kommer langvejs fra og gerne vil kunne komme hjem igen hvis lortet går i stykker)