Side 2 af 2
: 26 jan 2008, 18:45
af klyfax
Lad være med at køre på Kænguru benzin...
Vil give Needspeed ret, har nemlig selv prøvet det...
: 27 jan 2008, 19:32
af Vax
Runesm skrev:Som needspeed udtaler, nok kan et hjul være afbalanceret, men det hjælper ikke hvis de er skæve.
Eller som vi siger på jobbet
Vi kan afbalacere en firkant.................men den blir aldrig rigtig god at køre på
prøv at få tjekket trykket i dine kugler(dem på bilen) det tryk der skal være i står stemplet ind i toppen af kuglen. Nok 55 bar for og 40, bag eller noget. Er de under 15 bar bør de ikke genfyldes..
: 27 jan 2008, 22:14
af Slavteren
kom lige i tanke om en ting.. en af mine venner prøvede at sænke sin ved at justere højdekorrektørerne, og han klagede netop over at den blev mere "hoppende" at køre i..
det er måske et loongshot, men prøv at checke højden en gang..
(omtalte kamerat er/var citroen mekaniker i mange år)
: 28 jan 2008, 14:56
af Jeppe 205 GTI
Slavteren skrev:gaskuglerne er fjedrene, ikke dæmpere. dæmperfunktionen sidder i hydrauliksystemet.
Jeg må give dig ret

Selvom jeg stadig skulle mene at ventilstørrelsen i kuglerne har noget at sige for dæmpereffekten...!?
: 11 mar 2008, 20:52
af hanskj
Slavteren skrev:gaskuglerne er fjedrene, ikke dæmpere. dæmperfunktionen sidder i hydrauliksystemet.
Både dæmper og fjedervirkning sidder i gaskuglen. Det er kun niveuareguleringe, der er i den hydraliske kreds.
/Hans