Drift volvo...

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Hvis der er nogen der kan finde noget svneskerne ikke HAR prøvet med en 240, såe....http://www.youtube.com/watch?v=-uwEeavQGn8
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#12 Indlæg af tyson2 »

Okay. Det vil sige at det egentlig er ligegyldigt hvilken 740/760 man køber bare det er en turbo. Hvis man altså ikke skal over 350hk?
Kunne ikke lige læse mig til hvad forskellen på en 740 og 60 egentlig er. Udover den i 760 hedder B23ET og er med smedet diverse :D Og den i 40 hedder B230ET

Hvis man skal over de 350hk så er det en model efter 89 man skal gå efter?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

tyson2 skrev:Okay. Det vil sige at det egentlig er ligegyldigt hvilken 740/760 man køber bare det er en turbo. Hvis man altså ikke skal over 350hk?
Kunne ikke lige læse mig til hvad forskellen på en 740 og 60 egentlig er. Udover den i 760 hedder B23ET og er med smedet diverse :D Og den i 40 hedder B230ET

Hvis man skal over de 350hk så er det en model efter 89 man skal gå efter?


Hvis du skal over 350 er det før 85 eller efter 89.

Som sagt er det plejlstængerne der er for små. Volvo forsøgte at lave noget letløbsskrammel, men gik heldigvis tilbage til fornuft igen...

Optimal kombination er 760Turbo fra før 85 med undermotoren fra 940-96- og skal det være helt vildt tilsadt topstykket fra 740GLT16V, og turbo fra en halvstor scania.(Hedberg klippet)

Alle dele i volvos turbomotorer er smedede, incl stempler. Men der var et par år midt i det hele hvor de fik et økoflip og ville spare på plejlstængerne. Der er det noget halvusikkert noget at gå over 350.

Men en almindelig 8V top på en std turbo undermotor med ny model manifold og en noget større turbo baner fint vej for 350hk og mere hvis der er bensin,tænding og luft til det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#14 Indlæg af tyson2 »

Okay. Jeg siger mange tak for den udførlige forklaring. Kunne da godt være man skulle prøve en Volvo næste gang. Har næsten aldrig haft andet end BMW.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

tyson2 skrev:Okay. Jeg siger mange tak for den udførlige forklaring. Kunne da godt være man skulle prøve en Volvo næste gang. Har næsten aldrig haft andet end BMW.


Iøvrigt et fint "opslagsværk" på disse motorer.http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B21_engine

Læg mærke til at disse traktormotorer iøvrigt er meget stærkt overkvadratiske med kun 80mm slag. Perfekt bund for mange RPM, hvis knasten ellers tillader det.

Interessant nok; turbo motorerne(pre 85) har ingen omdrejningsbegrænser :wow: , men det er nu generelt for alle volvoer før -85(enkelte undtagelser)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#16 Indlæg af tyson2 »

Ja, lækkert opslagsværk. Men hvilken slags indsprøjtning kører de med? Er det multipoint med dyse bro? Styres tændingen af boksen eller det sådan en alm. justerbar strømfordeler?
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Drift volvo...

#17 Indlæg af xillur »

HenrikGM skrev:Egentligt mærkeligt at vi i DK skriger på turbobiler, og samtidigt skrotter dem vi har der lovligt kan køre uden politiet klistret fast på kofangeren..... :coffee:


Jeg tror man skal finde sammenhængen i at "striben" folket søger pimpede biler og for nylig da jeg var i sv, så jeg et par "pimpede" 700serie traktorer med Fastandfurious vinger... Er du gal de så goofy ud! ..gætter på at man skal have hockyfriller og skånsk dialekt før det er det sildene falder for :lusket:
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

tyson2 skrev:Ja, lækkert opslagsværk. Men hvilken slags indsprøjtning kører de med? Er det multipoint med dyse bro? Styres tændingen af boksen eller det sådan en alm. justerbar strømfordeler?


Mekanisk på 240, elektronisk på alle øvrige. Fordeler, men elektronisk styret tidspunkt på alle
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Drift volvo...

#19 Indlæg af HenrikGM »

xillur skrev:
HenrikGM skrev:Egentligt mærkeligt at vi i DK skriger på turbobiler, og samtidigt skrotter dem vi har der lovligt kan køre uden politiet klistret fast på kofangeren..... :coffee:


Jeg tror man skal finde sammenhængen i at "striben" folket søger pimpede biler og for nylig da jeg var i sv, så jeg et par "pimpede" 700serie traktorer med Fastandfurious vinger... Er du gal de så goofy ud! ..gætter på at man skal have hockyfriller og skånsk dialekt før det er det sildene falder for :lusket:


Hvor mange herinde har fået fisse pga bilen?

Men ja, mange ungersvende har nok en fornemmelse af at de kan gafle små barmfagre blondiner med små trykladede japserskøjter hvis de tænder neonlyset under bunden....Same shit, new year...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

Re: Drift volvo...

#20 Indlæg af tyson2 »

xillur skrev:
HenrikGM skrev:Egentligt mærkeligt at vi i DK skriger på turbobiler, og samtidigt skrotter dem vi har der lovligt kan køre uden politiet klistret fast på kofangeren..... :coffee:


Jeg tror man skal finde sammenhængen i at "striben" folket søger pimpede biler og for nylig da jeg var i sv, så jeg et par "pimpede" 700serie traktorer med Fastandfurious vinger... Er du gal de så goofy ud! ..gætter på at man skal have hockyfriller og skånsk dialekt før det er det sildene falder for :lusket:


Lyder frækt. Den eneste grund til at jeg vil have en Volvo er fordi jeg vil se hvordan den ser ud i gul med Testarossa kit, alu vinge og spinners :D :D :D
Besvar