Side 2 af 2
a
: 31 jan 2008, 21:14
af tonnilerche
jeg har brugt det man hælder i olien inden, men ikke det tykke stads man hælder i efter.
har også brugt "instant power", som er noget du sprøjter ind ved gasspjældet, som skulle fjerne koks og snask på stemplerne og ved indsugningen/udstødnings-ventilerne.
Re: a
: 31 jan 2008, 21:18
af Ravnen
tonnilerche skrev:jeg har brugt det man hælder i olien inden, men ikke det tykke stads man hælder i efter.
har også brugt "instant power", som er noget du sprøjter ind ved gasspjældet, som skulle fjerne koks og snask på stemplerne og ved indsugningen/udstødnings-ventilerne.
Du glemte: og tætne omkrign dine stempelringe (blowby), lavede du en før og efter måling på et rullefelt?
: 31 jan 2008, 23:05
af Volvo-Dennis

Ja, kulme... kan man sige et synonym for røgslør eller kraftig røgudvikling..
Re: a
: 01 feb 2008, 06:24
af tonnilerche
Ravnen skrev:tonnilerche skrev:jeg har brugt det man hælder i olien inden, men ikke det tykke stads man hælder i efter.
har også brugt "instant power", som er noget du sprøjter ind ved gasspjældet, som skulle fjerne koks og snask på stemplerne og ved indsugningen/udstødnings-ventilerne.
Du glemte: og tætne omkrign dine stempelringe (blowby), lavede du en før og efter måling på et rullefelt?
Nej testede ikke bagefter. Og det var svært at se/mærke forskel.
Det hjalp på en 1600cc motor der havde trillet 200.000km, men ikke på min nuværende med 110.000km på sig.
: 02 feb 2008, 17:21
af Staalanden
Min P10 har fået deres olierens, blå abcon og instant power, og synes helt klart det virkede på min. Ikke rigtig noget "effekt" at mærke, men en meget roligere tomgang og trak mere jævnt. Har brugt det ved hvert olie skift i et par år nu
: 02 feb 2008, 17:54
af AzZe
Har testet Abcons "Instant power" på en rimelig tunet scooter på rullefelt, før teflon halløjet blev sprøtet i motoren havde den en effekt på 19,02 hk ved en motor temperatur på 53 grader efter instant power (sprøjtet gennem indsugning i høj tomgang og derefter kørt rent på banen og stillet til nedkøling) på felt igen hvor den havde en effekt på 19,01 hk ved motor temperatur på 54 grader. Ingen forskel i motorgang hverken i peak omdrejninger eller tomgang. Efter nogen tid blev der kigget til stempel og cylinder foring - stemplet var der intet at se på, foringen havde et anderledes skær (brunligt) end Nicacilen / Hård chromen plejer at have - så eneste positive ved dette produkt var at der måske var flere timer i kittet pga. teflon (gætter jeg på var) belægningen der havde lagt sig på foringen.