Saab 9-3 1.8 turbo??

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Geografisk sted: Fredericia C

#11 Indlæg af JerrilD »

Saab-Daniel skrev:Heldigvis er den rent volumen-mæssigt en 2.0 (eller 1985ccm), og motoren er rigtig fin, bare den er passet med service, det er vigtigt.
Hvilken årgang er den?
Søg eventuelt lidt på www.saabklubdanmark.dk - den har været oppe at vende en gang eller to...
Daniel.

Hey skulle høre fra min bror hvor du har det fra at det er en 2.0 ? har du et link eller hvordan ved man/du det er en 2.0 og ikke en 1.8 som den solgt som :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Danielsito
Senior Medlem
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#12 Indlæg af Danielsito »

JerrilD skrev:
Saab-Daniel skrev:Heldigvis er den rent volumen-mæssigt en 2.0 (eller 1985ccm), og motoren er rigtig fin, bare den er passet med service, det er vigtigt.
Hvilken årgang er den?
Søg eventuelt lidt på www.saabklubdanmark.dk - den har været oppe at vende en gang eller to...
Daniel.

Hey skulle høre fra min bror hvor du har det fra at det er en 2.0 ? har du et link eller hvordan ved man/du det er en 2.0 og ikke en 1.8 som den solgt som :)

ALLE Saab 9-3 Sports Sedan fra 2003--> med benzinmotor er 2,0 turbo.
De hedder:
1,8t = 2,0 turbo. Vist nok 150 Hk.
2,0t = 2,0 turbo 175 Hk.
2,0T (stort t) = 210 Hk. Det var Aero motoren, indtil der i 2006 kom en 2,8 V6 turbo i aero modellerne. (V6'eren har udstødninger i begge sider og lakerede håndtag). Det var i øvrigt samtidigt med at der kom stationcar modellen (Sport Combi).
Nu når Aero modellen er med V6, kan man få den alm. 9-3 med 2,0T uden at det er aero.

Den nyeste facelift 9-3 kan man få Aero V6 modellen med Haldex 4x4. Og man kan få Aero som diesel.
Senest rettet af Danielsito 13 mar 2008, 23:55, rettet i alt 2 gange.
...Daniel Slater :mrgreen:
Danielsito
Senior Medlem
Kontakt:

#13 Indlæg af Danielsito »

Du kan sammenligne at Saab 9-3 kalder den for 1,8t, med BMW 318. De kan heller ikke længere finde ud af, at matche modelbetegnelserne med motorstørrelse... :roll:
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#14 Indlæg af Saab-Daniel »

Det passer ikke helt, for der findes også en 1.8 uden turbo, og det ER så en 1.8liters motor fra Opel.
Det er 2000% sikkert at turbo-motorerne er 2.0...
Mht tun-kit, så er BSR nogen af dem der kan levere kør-hurtigere-grejer, saab's eget kit giver ikke rigtigt mere end hvad BSR leverer...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem

#15 Indlæg af JerrilD »

Saab-Daniel skrev:Det passer ikke helt, for der findes også en 1.8 uden turbo, og det ER så en 1.8liters motor fra Opel.
Mht tun-kit, så er BSR nogen af dem der kan levere kør-hurtigere-grejer, saab's eget kit giver ikke rigtigt mere end hvad BSR leverer...
Daniel.

Mine forældre har også købt en saab 9-3 dog en 1.8 sport (uden turbo)
SV1000 for fun!
Danielsito
Senior Medlem
Kontakt:

#16 Indlæg af Danielsito »

JerrilD skrev:
Saab-Daniel skrev:Det passer ikke helt, for der findes også en 1.8 uden turbo, og det ER så en 1.8liters motor fra Opel.
Daniel.

Ja, så lærte jeg også noget idag... DEN havde jeg sgu ikke lige lagt mærke til! :reading: :D
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem

#17 Indlæg af JerrilD »

Danielsito skrev:
JerrilD skrev:
Daniel.

Ja, så lærte jeg også noget idag... DEN havde jeg sgu ikke lige lagt mærke til! :reading: :D

Ja jeg blev også skuffet da de skiftede deres Ford Focus 1.8 TDCI ud med en Saab :grin:
SV1000 for fun!
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#18 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvorfor dog det, når nu opgraderingen var SÅ voldsomt positiv??
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar