Side 2 af 3

: 12 mar 2008, 09:13
af mh
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten


Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk


ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

: 12 mar 2008, 09:29
af John Sahl
fordtosserne skrev:http://www.gasolin.no


Puha, er man bare en lille smule værktøjsliderlig, så skal man da ikke kigge for meget rundt på den side :-)

.

: 12 mar 2008, 11:04
af needspeed
John Sahl skrev:
fordtosserne skrev:http://www.gasolin.no


Puha, er man bare en lille smule værktøjsliderlig, så skal man da ikke kigge for meget rundt på den side :-)

.



Nej de har skisme mange lækre sager som man godt kunne finde plads til i værkstedet.

: 12 mar 2008, 13:57
af fordtosserne
de holder kan du lave selv. har selv lige lavet 6stk det tog omkring en time og er rimlig lette og lave

: 12 mar 2008, 14:33
af needspeed
fordtosserne skrev:de holder kan du lave selv. har selv lige lavet 6stk det tog omkring en time og er rimlig lette og lave



Det vil jeg også prøve først :-D

: 12 mar 2008, 18:34
af Morten VJ
mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten


Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk


ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.

MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?

MVH

Morten

: 12 mar 2008, 20:05
af needspeed
Morten VJ skrev:
mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten


Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk


ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.

MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?


MVH

Morten


Ja det kunne jeg også god tænke mig at vide.

Ang. kant til kant, så har et utal af pladesmede fortalt mig at det er den eneste rigtige måde at svejse karosseridele samme på..
Så det har jeg holdt mig til.

: 13 mar 2008, 09:13
af mh
ja det hedder nok ikke svejsepasta da det er en anti svejsestænks middel men det jeg så smedende bruge hos volvo var en grøn/blå pasta de smurte på samlefladerne som så beskyttede i samlingerne der hvor der kunne være små hulrum... (flød ud med en sjat tin i)... det var noget originalt grej med volvo logo på og kom i små svjh 50-100ml bøtter

: 13 mar 2008, 14:26
af fordtosserne
lige et billede af dem jeg har lavet

: 13 mar 2008, 14:36
af needspeed
fordtosserne skrev:lige et billede af dem jeg har lavet



Fuldstændig samme måde jeg har tænkt mig at lave dem :wink:

Skal bare igang :?