Formel-1 i de gode gamle dage
Redaktør: Moderatorer
- Wankel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
Exhume.dk
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Midt i det mørke
- JerrilD
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia C
Wankel skrev:ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...
Var dette fra F1's turbo epoke.. 1500cc = 1500hk (kval setup)
![]()
og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally
Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)
Der var jeg overhovedet ikke født
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
- ae86
- Mester Medlem
JerrilD skrev:Wankel skrev:ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...
Var dette fra F1's turbo epoke.. 1500cc = 1500hk (kval setup)
![]()
og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally
Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)
Der var jeg overhovedet ikke født
Ja jeg selv nået først frem efter sæsonen var slut .... (er fra sep '79) ... men derfor ændre det ikke på at det var en tid hvor formel 1 var rigtig race ... idag er det ret anticlimax at sumpe til og Lemans 24 timer er noget mere spændende at følge ... der er der i det mindste noget race ... min favorit er BTCC fra omkring midt '90 erne til sidst i '90'erne ... det var fedt race .. der kunne selv DTM ikke stille noget op
ps. Dit rygmærke er lige så "skræmmende" som det fra "mental midgets" ... hvorfor har du ikke bare en trøje hvor der står .... jeg er mentalt udfordret ... og neden under med småt, så andre ford folk kan fårstå det >jeg er retaderet< ...
- Wankel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
- kristoffer
- Medlem
savner de gamle dage hvor førene havde mere karakter og var mere underholdende http://www.youtube.com/watch?v=zrFKlMpYuD4
det er alt for robot-agtigt i dag
det er alt for robot-agtigt i dag
-
lqs
- Mester Medlem
der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
lqs skrev:der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Bufas
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
klyfax skrev:lqs skrev:der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?
Mon ikke den kun bliver bremset i det øjeblik den skal lave vacummet, men derefter bare står og møller rundt i et lufttomt rum og derved ikke har nogen modstand.