Formel-1 i de gode gamle dage

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#11 Indlæg af Wankel »

Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#12 Indlæg af Exhume.dk »

Ricardo Patrese. BMW kører :

We had around 1200 bhp, certainly more than a 1000 bhp, and to get that the engine needed a big turbo. Because of that it had a lot of turbo lag and the power came in all at once

Han får det jo næsten til at lyde negativt :mrgreen:
kafir harbi
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#13 Indlæg af JerrilD »

Wankel skrev:
ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...

Var dette fra F1's turbo epoke :?: .. 1500cc = 1500hk (kval setup) :rock:

og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally :rock:


Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)


Der var jeg overhovedet ikke født :grin:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#14 Indlæg af ae86 »

JerrilD skrev:
Wankel skrev:
ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...

Var dette fra F1's turbo epoke :?: .. 1500cc = 1500hk (kval setup) :rock:

og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally :rock:


Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)


Der var jeg overhovedet ikke født :grin:


Ja jeg selv nået først frem efter sæsonen var slut .... (er fra sep '79) ... men derfor ændre det ikke på at det var en tid hvor formel 1 var rigtig race ... idag er det ret anticlimax at sumpe til og Lemans 24 timer er noget mere spændende at følge ... der er der i det mindste noget race ... min favorit er BTCC fra omkring midt '90 erne til sidst i '90'erne ... det var fedt race .. der kunne selv DTM ikke stille noget op


ps. Dit rygmærke er lige så "skræmmende" som det fra "mental midgets" ... hvorfor har du ikke bare en trøje hvor der står .... jeg er mentalt udfordret ... og neden under med småt, så andre ford folk kan fårstå det >jeg er retaderet< ... :gnaek:
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#15 Indlæg af Wankel »

Hehe, hvorfor kommer jeg til at tænke på Vyvyan fra BBC's "The Young Ones", når jeg ser Jerrilds t-shirt :mrgreen:
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#16 Indlæg af ae86 »

Wankel skrev:Hehe, hvorfor kommer jeg til at tænke på Vyvyan fra BBC's "The Young Ones", når jeg ser Jerrilds t-shirt :mrgreen:


Ha. ha :gnaek:
Ja nu får du mig til at tænke på Bottom .. det var humor
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#17 Indlæg af kristoffer »

savner de gamle dage hvor førene havde mere karakter og var mere underholdende http://www.youtube.com/watch?v=zrFKlMpYuD4

det er alt for robot-agtigt i dag
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

Wankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH søren
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#19 Indlæg af klyfax »

lqs skrev:
Wankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH søren


Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#20 Indlæg af Bufas »

klyfax skrev:
lqs skrev:
Wankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH søren


Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?


Mon ikke den kun bliver bremset i det øjeblik den skal lave vacummet, men derefter bare står og møller rundt i et lufttomt rum og derved ikke har nogen modstand.
Besvar