: 16 mar 2008, 12:32
Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/
Wankel skrev:ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...
Var dette fra F1's turbo epoke.. 1500cc = 1500hk (kval setup)
![]()
og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally
Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)
JerrilD skrev:Wankel skrev:ae86 skrev:Yeah bring back racing like in the good old days ...
Var dette fra F1's turbo epoke.. 1500cc = 1500hk (kval setup)
![]()
og når vi nu er ved det hvad med så at få genoplivet grubbe B-rally
Jeps, turbo på dytten hvis jeg husker korrekt (LOL jeg var 2 år dengang i 1979)
Der var jeg overhovedet ikke født
Wankel skrev:Hehe, hvorfor kommer jeg til at tænke på Vyvyan fra BBC's "The Young Ones", når jeg ser Jerrilds t-shirt
der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
lqs skrev:der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
klyfax skrev:lqs skrev:der er et spjæld foran turboen, det sidder der for at holde turbo oppe i omdrejninger, med lukket gasspjæld. turbo kører så i extrem vakum. læg mærke til hvor fed motoren kører på udskriften. samt hvor få rpm den tager! senere blev det flere, særligt på de motorer med flere cylindre. MVH sørenWankel skrev:Hvad går det kabel, som sidder på turbo indsugningen, ud på ?
Min logik sig mig det bremser turboen HELT extremt, men da det er monteret på en F1 motor, så er jeg også hammrene sikker på at det har virket... Nogen der har en forklaring?