Side 2 af 4

: 18 mar 2008, 17:24
af Blob
Motoren, er en 1,8liters sprit ny bobbelmotor. Specilt bygget med turbo for øje. Dvs. knast, kompresion osv.

Den kommer til at køre med op til 1bar max. Normalt 0,7.

Skulle gerne kunne klemmes til 200hk, 230NM

Tak for en god hjemmeside. Det er rart med en hjemmeside hvor der er plads til forskellige typer biler.

Jakob

: 18 mar 2008, 18:09
af david
Jeg ville bruge en 2.5". Hvis der er plads osv kunne det godt laves med et stykke 3" lige efter turboen. Hvad med larm har det nogen betydning.

: 18 mar 2008, 18:15
af Blob
Ja jeg havde godt overvejet det med at lave et stykke 3" lige efter turboén. Den behøver helst ikke larme alt for meget, men det kan jeg jo også regulere lidt med potten.

Motoren er til min Buggy, så der er jo begrænset med plads.
Så snart jeg har fået lavet den præcise placering af turboén, skal jeg have fundet en potte.
Regner med at finde noget hos Summit. Jeg synes ikke at kunne finde nogle i Dk, som har noget stort udvalg.
En lille afgangspotte, med et afgangsrør på max 3 tommer er ikke så nemt at finde.

Hvis nogen af jer kender nogle gode sider med potter, er i velkommen til at give mig et link.

Jakob

: 13 apr 2008, 16:51
af Blob
Hvor køber I rustfri flanger til GT28ér?

På de sider jeg har kigget har de kun alm. stål.

Ellers må man jo bare igang med at lave dem selv. Synes bare det er utroligt, hvis de ikke kan købes færdig.

Jakob

: 13 apr 2008, 17:51
af Ravnen
Blob skrev:Hvor køber I rustfri flanger til GT28ér?

På de sider jeg har kigget har de kun alm. stål.

Ellers må man jo bare igang med at lave dem selv. Synes bare det er utroligt, hvis de ikke kan købes færdig.

Jakob


Velkommen til mongol danmark hvor ignoranterene lever...

er det indgang eller afgang du mangler?

: 13 apr 2008, 18:51
af Blob
Jeg mangler 3.
Udstødningshus ind og ud, samt kompressorhuset ud.


Lige et andet spørgsmål også. Hvilke type benzinfilter bruger I andre til jeres indsprøjtning? Hvor køber i dem henne, og hvad koster de ca.?
Jakob

: 13 apr 2008, 19:33
af Jesper H

: 13 apr 2008, 20:39
af Blob
Er de flanger i alm jern eller rustfri? Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvilket materiale det er.

Jakob

: 14 apr 2008, 21:24
af Blob
Hmm nu er jeg da gået hen og blevet i tvivl.

Hvad er olie ind og ud? På en GT28
Der hvor man monterer flangen, med de to bolte, er det ind eller ud?

Selve anlægsfladen for flangen skal jo være vandret.
Jeg har fået drejet kompressorhuset i forhold til centerdelen, men er det muligt at dreje udstødningshuset i forhold til centerdelen?

Mvh Jakob

: 14 apr 2008, 22:52
af grydesvamp
både ind og ud kan være lavet som en flance med 2 bolthuller men der er altid en nem måde at kende forskel på.

1. returhullet er ALTID større end fremløb.
2.Fra returhullet er der ofte frit udsyn til en del af akslen.