DK's nye bil

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#11 Indlæg af ae86 »

lqs skrev:ja den ser fin ud. rigtig fin, om den er bedre end div. engelske? mon ikke der er et godt stykke vej til en egentlig serie.... alene det at prisen nævnes til mellem 250 og 400k tyder lidt på at det er lidt tidligt.
MVH søren

uddyb venligst ???

Hvilken motor tænker du på
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

uddyb venligst? ja hvad??
prøv at læs de to links denne tråd starter med, det fremgår ligesom ret klart for mig at en masse fabrikation ikke er lige om hjørnet.
en ting som at man ikke helt er klar over, om bilen kan sælges til 250000kr eller 400000kr.... fortæller nok lidt om hvor langt fremme man egentlig er!
motor? ser egentlig ikke jeg har skrevet noget om motor.
det mest fornuftige, vil helt sikkert være at støtte sig til en fabrik, som OPEL? der vil sælge løse motorer fra ny, samt samtidig siger god for både garanti og emisionværdier. MVH søren
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#13 Indlæg af mh »

Wankel skrev:I stand corrected, anede ikke at Opel havde en NY GT :oops:

Troede at det var en gammel gennemkneppet 19-SH kværn eller lign.


Times 2

Viser kun hvor lidt jeg gider opel haha...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#14 Indlæg af Wankel »

mh skrev:
Wankel skrev:I stand corrected, anede ikke at Opel havde en NY GT :oops:

Troede at det var en gammel gennemkneppet 19-SH kværn eller lign.


Times 2

Viser kun hvor lidt jeg gider opel haha...


Ditto
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#15 Indlæg af Exhume.dk »

Billede

Det er ellers en frækkert..bemærk den dobbelte knast kæde, noget den nye ikke har, men den er så tilgengæld 10 km lang :tooth:

Back on topic: Den er da forsøgt at blive lavet lidt frisk, ser grafitplader på stempler. en Vanos-agtig knastjustering. Trist at se den balance-aksel og det mildest talt besynderlige knastkæde set-up

Samtidig ser den platform halvtung ud, gad vide hvad vægten siger :reading: ..10 min. Google..

Steel crankshaft
Forged connecting rods
Cast aluminum oil-galley pistons
Jet-spray piston cooling
9.2:1 compression ratio
Aluminum cylinder head with sodium-filled exhaust valves
High-pressure engine-driven fuel pump
Variable pressure fuel rail
Dual-scroll turbocharger


De ser da umiddelbart ud til GM er kommet ind i kampen.

The Ecotec was finally reliable to 650 hp at 19 psi of boost--a relatively low level of boost, indicating outstanding volumetric efficiency. The GM team verified acceptable stress on all parts and lowered oil pressure to 85 psi after concluding that higher pump settings simply robbed horsepower and excessively aerated the oil.
Kilde : Solstice GXP Owners Forums



LÆS resten HER evt.

De når 800 hk og 9700 o/min.

Meget sjov analyse af den Ecotec, og er ret sikker på de har hygget sig imens, med en stor stak motore og ubegrænset bugdet på 4 mdr. og et mål på 800 Hk.

En eller anden tumpe har video filmet den motor...med sin mobiltlf. sikkert. Set på You Tube
Senest rettet af Exhume.dk 27 mar 2008, 21:03, rettet i alt 1 gang.
kafir harbi
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#16 Indlæg af ae86 »

Exhume.dk skrev: Den er da forsøgt at blive lavet lidt frisk, ser grafitplader på stempler. en Vanos-agtig knastjustering. Trist at se den balance-aksel og det mildest talt besynderlige knastkæde set-up
Samtidig ser den platform halvtung ud, gad vide hvad vægten siger :reading:


Hvad mener du med et besynderligt knastkæde setup ??

Og ja det er syndt med balanceaksler (der sidder 2) hvis det var en omdrejningsmotor .. men når nu det er en turbomotor der næppe kommer til at se meget over 6k rpm (sikkert max 7) så vil det give en ret blød motor gang (jeg ved det .. jeg lyder som en gammel mand) men en 4 cyl motor er nu engange en ret ubalanceret maskine (hvis vi ser væk fra en boksermotor) og disse aksler er nu engang nødvendigt hvis motorvolumen kommer ret meget over 2L (Porsches halve V8'er på 3L ville viberere sig selv istykker hvis den ikke havde disse aksler..) så selvom denne opel motor ikke er på mere end 2L .. så tror jeg ikke du skal frygte disse aksler (og hvis du har tænkt dig at lave en "rigtig" motor ud af denne opel motor som så kommer til at se nogle fornuftige omdrejninger omkring 8-10K så kan de aksler jo altid ryge over højre skulder .. motoren er jo heldigvis ikke større end 2L) ...

Angående platformens vægt ... så er motor jo i alu .. og ja det kan da godt være at transmission og resten af drivlinien ikke er den letteste... men jeg tror ikke at denne "7'er klon" kommer til at tippe meget over en 750-850 kg .. og med små 300 turbo hk så er det en rimelig potent køremaskine ...

Det der motormæssigt, i mine øjne, trækker mest ned er det at der står Eco på topdækslet ... det plejer at betyde at motoren er kvalt ... men man har jo lov at håbe at det ikke passer i dette tilfælde (over 200 turbo hk/l tyder da på det) .. og så det at den har direkte indsprøjtning .. det er endnu ikke noget jeg har pillet ved så om det er en fordel eller en ulempe .. men hvis jeg skulle få problemer ved at hælde nok brændstof ind ad denne vej så ville et ekstra set dyser i indsugningsportene vel nemt kunne afhjælpe det ..
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#17 Indlæg af Exhume.dk »

Hvad mener du med et besynderligt knastkæde setup ??


Vil gerne have haft en dobbelt kæde som udgangspkt. og ellers slet ikke noget Balanceaksel-sjov (er klar over der i de fleste store twin cam motore netop sidder 2 balanceaksler hvis det overhovedt er monteret), men mener blot "balance-aksel"..som koncept, uden at tænke pluralis. Vi ved jo det er næsten altid 2 aksler i en 4 cyl. for at opnå effekten.

Anyways..så fik vi det præciceret :wink: der sidder skam 2 balance aksler i den Sondergard.

Som bilen er lagt op til, mener jeg det er totalt unødvendigt med de føromtalte balanceaksler..tit set i enten meget store motore, eller som ikke er lavet godt nok, og eller skal anvendes i luftaffjedret køretøjer som helst ikke skal give nogen lyd eller fornemmelse af sig, da ejeren ikke er interesseret i at vide noget om motoren, den skal bare virke og lur mig om ikke deres næste bil bliver en el-bil.

Men det er så min mening :D

edit..stavefejl
kafir harbi
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#18 Indlæg af Buus »

ae86 skrev:
Exhume.dk skrev: Den er da forsøgt at blive lavet lidt frisk, ser grafitplader på stempler. en Vanos-agtig knastjustering. Trist at se den balance-aksel og det mildest talt besynderlige knastkæde set-up
Samtidig ser den platform halvtung ud, gad vide hvad vægten siger :reading:


Hvad mener du med et besynderligt knastkæde setup ??

Og ja det er syndt med balanceaksler (der sidder 2) hvis det var en omdrejningsmotor .. men når nu det er en turbomotor der næppe kommer til at se meget over 6k rpm (sikkert max 7) så vil det give en ret blød motor gang (jeg ved det .. jeg lyder som en gammel mand) men en 4 cyl motor er nu engange en ret ubalanceret maskine (hvis vi ser væk fra en boksermotor) og disse aksler er nu engang nødvendigt hvis motorvolumen kommer ret meget over 2L (Porsches halve V8'er på 3L ville viberere sig selv istykker hvis den ikke havde disse aksler..) så selvom denne opel motor ikke er på mere end 2L .. så tror jeg ikke du skal frygte disse aksler (og hvis du har tænkt dig at lave en "rigtig" motor ud af denne opel motor som så kommer til at se nogle fornuftige omdrejninger omkring 8-10K så kan de aksler jo altid ryge over højre skulder .. motoren er jo heldigvis ikke større end 2L) ...

Angående platformens vægt ... så er motor jo i alu .. og ja det kan da godt være at transmission og resten af drivlinien ikke er den letteste... men jeg tror ikke at denne "7'er klon" kommer til at tippe meget over en 750-850 kg .. og med små 300 turbo hk så er det en rimelig potent køremaskine ...

Det der motormæssigt, i mine øjne, trækker mest ned er det at der står Eco på topdækslet ... det plejer at betyde at motoren er kvalt ... men man har jo lov at håbe at det ikke passer i dette tilfælde (over 200 turbo hk/l tyder da på det) .. og så det at den har direkte indsprøjtning .. det er endnu ikke noget jeg har pillet ved så om det er en fordel eller en ulempe .. men hvis jeg skulle få problemer ved at hælde nok brændstof ind ad denne vej så ville et ekstra set dyser i indsugningsportene vel nemt kunne afhjælpe det ..


Jeg har mere eller mindre samme motor liggende i min bil og der fungere den fint uden balanceaksler (ikke monteret fra fabrikken).

Motoren der ligger i den nye GT trækkes i EDS' phase 1 op over 300hk uden hardwareændringer.. BSR ligeså. Så potentiale må der da være...resten er jo kun en spørgsmål om penge (ligesom de fleste andre biler)...
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#19 Indlæg af Wankel »

Exhume.dk skrev:En eller anden tumpe har video filmet den motor...med sin mobiltlf. sikkert. Set på You Tube


Yeay, Youtube.com - Når du vil se nytteløse videoklip i lille format, dårlig kvalitet og med skrattende lyd :mrgreen:
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#20 Indlæg af mh »

Wankel skrev:
Exhume.dk skrev:En eller anden tumpe har video filmet den motor...med sin mobiltlf. sikkert. Set på You Tube


Yeay, Youtube.com - Når du vil se nytteløse videoklip i lille format, dårlig kvalitet og med skrattende lyd :mrgreen:


Men tilgengæld uden hoppende patter og folk der skider hinanden i ansigtet rundt om...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar