Sådan skal en hiace trække

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:ja... men ikke reg. som det! der er ingen muligheder for at syne sådan en bil lovligt i hverken sverige eller norge. men det gør den jo bestemt ikke mindre fed.
hvis man er interesseret i at forstå reglerne for syn af bla. ombygt og amatør bygt fordom i sverige?? har der i de sidste 6-7 numre af bilsport været skrevet meget om det. nok til at aflive rigtig mange myter i hvert fald. den kunne have været sjov at se på F&F udstilling. MVH søren


Ja det kunne havde været fed, men han har valgt og holde lav profil.
Kan jeg faktisk godt forstå...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

klyfax skrev:Søren den kan så synes i sverige. Den bliver synet under det man kalder hjembygget bil. Koster kassen i bla. forsikring...
prøv at læs reglerne...
ombygt fordom... NEJ.
bla ydelsen kontra undervogn og at det ikke er en standard motor, gør det umuligt at syne den reelt, som sådan.
hjemmebygge/amatørbygt fordum. NEJ.
for det første den er slet ikke bygget nok om til det. for det andet. for meget ydelse kontra vægt! MVH søren
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

lqs skrev: prøv at læs reglerne...
ombygt fordom... NEJ.
bla ydelsen kontra undervogn og at det ikke er en standard motor, gør det umuligt at syne den reelt, som sådan.
hjemmebygge/amatørbygt fordum. NEJ.
for det første den er slet ikke bygget nok om til det. for det andet. for meget ydelse kontra vægt! MVH søren


Hvor ved du fra hvor ombygget den er? Hæv alle fire tårne med 20 mm, så er den ombygget nok til hjemmebygge.

Og så er det jo bare at afmontere turboerne, så går den igennem syn. Det kræver nemlig 1500 kg at få en 300 hestes bil synet. Motoren yder 280 i standard trim, og en hiace med sæder vejer mere end 1500 kg...
Og har er den orig. født med kat, så montere man bare dem, så skal syns manden ikke en gang se papirere...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:[
Og så er det jo bare at afmontere turboerne, så går den igennem syn. Det kræver nemlig 1500 kg at få en 300 hestes bil synet. Motoren yder 280 i standard trim, og en hiace med sæder vejer mere end 1500 kg...
Og har er den orig. født med kat, så montere man bare dem, så skal syns manden ikke en gang se papirere...


Aha....så du vil ombygge bilen med henblik på at få den synet?

Hvori består pointen så i påstanden om at den kan synes i Sverige?
Den kan også synes i DK hvis du afmonterer lexusmotoren og installerer en hiace motor igen.... :damn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#15 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:Aha....så du vil ombygge bilen med henblik på at få den synet?


Uhm, det gør det noget lettere at hæve tårnene 1 gang i stedet for at skifte motor hvert år. Og det tager ik sindsygt lang tid at pille turboerne af i stedet for at skifte motor kunne jeg forstille mig...

Så det er ik satans bøvlet at få den synet... Og noget lettere end i DK, for der skal du skifte motor hver gang...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:
HenrikGM skrev:Aha....så du vil ombygge bilen med henblik på at få den synet?


Uhm, det gør det noget lettere at hæve tårnene 1 gang i stedet for at skifte motor hvert år. Og det tager ik sindsygt lang tid at pille turboerne af i stedet for at skifte motor kunne jeg forstille mig...

Så det er ik satans bøvlet at få den synet... Og noget lettere end i DK, for der skal du skifte motor hver gang...


Det gør bare ikke den store forskel om bilen er ulovlig i sverige, eller om den er ulovlig i DK.....!

Og hvorfor overhovedet bygge bilen om hvis den alligevel ikke er lovlig EFTER den er synet(når du har hængt turboerne på igen!).

Altså: Din løsning gør ikke bilen anderledes en samtlige de øvrige skamtunede biler du ser: De kan ikke synes uden kreativ tænkning.

Du kan jo spørge dig selv hvad denne udtalelse er værd: "Jammen den er da synet....godtnok har jeg sadt turbo på den bagefter men den er da synet....."
Der er ikke rigtigt åbnet op for en gradbøjning af reglerne, så "næsten lovlig" er = ulovlig....

Hvad angår let....nogle biler i DK bliver synet uden nogensinde at have set en synshal så mon ikke det er endnu lettere end at pille et twinturbosæt af en hiace V8?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar