Lidt video fra lørdag

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

Billede

Hvordan mon skinneben, knæ og mellemgulv havde fungeret/set ud hvis stumperne havde valgt at flyve 90 grader tidligere??

Det der er skræmmende billeder :shock:
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#12 Indlæg af Saab-Daniel »

Det snakkede vi også lidt om, med ejeren... Det var sådan set det vigtigste, at han ikke selv var blevet sprunget i stykker, det kunne let være sket... Men nu gik det heldigvis rimeligt, men godt nok mange dele der sprang ad H til...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#13 Indlæg af JPP »

Prøv at følg stumperne ovenud til højre i billedet (00:09).....de er gået RIGTIG langt! (ved diameter på 25cm går de yderste stykker ved 9000 omdr. 424 km/t)
Var de gået bagud i kabinen, er jeg ikke sikker på de var blevet siddende i hverken manden eller bilen.....måske et par stykker længere nede af vejen.

Alle klapper, men der kunne have hængt en død mand over rattet....

Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Lad os kort se på fakta her:(måske vi kan lære noget!)

mindst 1 stykke i luften der er stort nok til at kunne ses tydeligt på filmen.
Det tilbagelægger 6-7m indenfor 1 frame.

Motoren oplyses at løbe 9000rpm, eller 150RPS.

Jeg kan tælle ca. 15 fps.

7*15 er 105m/sek, eller 378km/t som stumpen forlader "scenen" med.

Stumpen er blank og anslået 5*5cm. Gætværk måske et stykke af trykpladen. Mindst 200gram, men nok nærmere 350gram siden det kan ses så tydeligt på den afstand.(gætværk!)

Lad os bare regne med det laveste her.

Vi har 200g der fiser afsted med 94m/sek

På den afstand publikum står er energien omkring det halve af hvad en brennekekugle i et haglgevær ville ramme publikum med, og det er forudsat at stumpen er relativt lille.

Sporten havde nok overlevet den døde mand v. rattet, men en publikummer med et skudsår i panden efter en eksploderet kobling vil være en anden sag.

Hvis der er nogen der har prøvet at stå med en vinkelsliber hvor skiven eksploderer, så kender de en del af kræfterne. Er der nogen der tør sætte et svinghjul med trykfod og hele svineriet på en vinkelsliber og starte den?(det er sådan en satan i sidder lige foran i bilen!)

Godt det ikke gik værre!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#15 Indlæg af JerrilD »

sådan er det at køre japser :grin:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

godt der ikke var nogen der blev dræbt..... (pga stumper der fløj tæt forbi dem ala 12.7....)
prøv at tænke lidt over, at de hastigheder i regner på, er efter der er brugt energi på at smadre gennem min. et koblingshus og en motor hjelm.
prøv at finde en motorhjelm og se om i kan smide et stykke metal eller sten igennem? eller prøv at tage en hammer og slå på et koblingshus...
det er voldsomme kræfter vi taler om her. MVH søren
ps. læg mærke til at motorhjelm er hullet i forstærkningen, dvs nok tre lag....
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#17 Indlæg af Ravnen »

Ravnen kræver SFI godkendt springkåbe på ALLE biler...

....og 4 link
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Ja når man overhøre advarsler, og ligger det døve øre til fare signaler fra motor, så kan sådan noget ske...
Men helt klart en god ide med springkåbe, hvad koster sådan en egentligt..
Og hvad er 4 link ?, og hvad koster det..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#19 Indlæg af Ravnen »

Finn T Pedersen skrev:Ja når man overhøre advarsler, og ligger det døve øre til fare signaler fra motor, så kan sådan noget ske...
Men helt klart en god ide med springkåbe, hvad koster sådan en egentligt..
Og hvad er 4 link ?, og hvad koster det..


Finn, jeg joker... dog vil jeg sige at jeg ikke kan lade være med at tænke på alt den snak om sikkerhed som primært er fokuseret på de "vilde" biler for her at se at det kan gå lige så galt med en "standard" bil. Som jeg mener at have sagt før; hvilken er egentlig farligst? den vilde med alle sikkerheds foranstaltningerne eller den let tunede uden...

Folk med magt og de forkerte agendaer kunne meget vel udelægge noget af det her vi ikke ville bryde os om, så hvad kan man gøre for at undgå noget lignende sker igen og kan man egentlig gøre noget...

Personligt syntes jeg at sådanne episoder det giver lidt krydderi på løbsdagen, så længe der ikke er nogle der kommer til skade.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#20 Indlæg af K-FINN »

Ravnen skrev:
Finn T Pedersen skrev:Ja når man overhøre advarsler, og ligger det døve øre til fare signaler fra motor, så kan sådan noget ske...
Men helt klart en god ide med springkåbe, hvad koster sådan en egentligt..
Og hvad er 4 link ?, og hvad koster det..


Finn, jeg joker... dog vil jeg sige at jeg ikke kan lade være med at tænke på alt den snak om sikkerhed som primært er fokuseret på de "vilde" biler for her at se at det kan gå lige så galt med en "standard" bil. Som jeg mener at have sagt før; hvilken er egentlig farligst? den vilde med alle sikkerheds foranstaltningerne eller den let tunede uden...

Folk med magt og de forkerte agendaer kunne meget vel udelægge noget af det her vi ikke ville bryde os om, så hvad kan man gøre for at undgå noget lignende sker igen og kan man egentlig gøre noget...

Personligt syntes jeg at sådanne episoder det giver lidt krydderi på løbsdagen, så længe der ikke er nogle der kommer til skade.


Ja et sted skal grændsen jo være, for hvornår det skal på...
Og lige netop denne her corolla laver 515hk på den 1,6L, og efter denne oplevelse, tror jeg der er flere der tænker mere over det, og måske for lidt mere sikkerheds udstyr.

Krydderi på dagen, ja det må man sige, der bliver skrevet vidt og bredt om det...
Godt dennis ikke kom til skade, han er lidt af en vildmand :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar