Elektrisk vandpumpe.....

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

problemet kunne meget nemt være, at standard vandpumpe kører for hurtigt, når baghjul gør det samme! blot en teori! men en elpumpe beregnet til jobbet klarer sagen uden hjælp. MVH søren
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#12 Indlæg af kristoffer »

Kender et par stykker der bruger Davies Craigi deres banebiler, så der altid er optimalt flow, også selv om de holder bag en safetycar
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#14 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:


Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#16 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:


Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?


Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#17 Indlæg af audi_claus »

El vandpumper er meget almindelige til både. Prøv at se i tilbehørsprogrammer hertil. Eller som nævn Summit. De har i hvertfald forskellige opsætninger der passer til V8 motorer
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...



Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.

En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.

Hvad er start temperaturen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#19 Indlæg af Ravnen »

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...



Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.

En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.

Hvad er start temperaturen?


Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...

eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Ravnen skrev:[
Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...

eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...


Nøj, kan du sige enorme temperaturspændinger meget lokalt? ;-)

Gevinsten ved at starte noget lavere, feks ca. 55-60grader er nok værd at tage med.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar