Side 2 af 4

: 22 maj 2008, 05:31
af lqs
problemet kunne meget nemt være, at standard vandpumpe kører for hurtigt, når baghjul gør det samme! blot en teori! men en elpumpe beregnet til jobbet klarer sagen uden hjælp. MVH søren

: 22 maj 2008, 11:12
af kristoffer
Kender et par stykker der bruger Davies Craigi deres banebiler, så der altid er optimalt flow, også selv om de holder bag en safetycar

: 22 maj 2008, 21:17
af HenrikGM
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?

: 22 maj 2008, 23:21
af Ravnen
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:

: 22 maj 2008, 23:30
af HenrikGM
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:


Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?

: 23 maj 2008, 09:11
af Ravnen
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
HSJ skrev:Kapasiteå....!!! :damn: DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM :wink:


Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.

V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?


Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson :damn:


Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?


Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...

: 23 maj 2008, 09:54
af audi_claus
El vandpumper er meget almindelige til både. Prøv at se i tilbehørsprogrammer hertil. Eller som nævn Summit. De har i hvertfald forskellige opsætninger der passer til V8 motorer

: 23 maj 2008, 12:49
af HenrikGM
Ravnen skrev:[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...



Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.

En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.

Hvad er start temperaturen?

: 23 maj 2008, 14:37
af Ravnen
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...



Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.

En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.

Hvad er start temperaturen?


Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...

eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...

: 23 maj 2008, 16:26
af HenrikGM
Ravnen skrev:[
Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...

eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...


Nøj, kan du sige enorme temperaturspændinger meget lokalt? ;-)

Gevinsten ved at starte noget lavere, feks ca. 55-60grader er nok værd at tage med.