: 22 maj 2008, 05:31
problemet kunne meget nemt være, at standard vandpumpe kører for hurtigt, når baghjul gør det samme! blot en teori! men en elpumpe beregnet til jobbet klarer sagen uden hjælp. MVH søren
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/
HSJ skrev:Kapasiteå....!!!DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM
HenrikGM skrev:HSJ skrev:Kapasiteå....!!!DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM
Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.
V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?
Ravnen skrev:HenrikGM skrev:HSJ skrev:Kapasiteå....!!!DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM
Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.
V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?
Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson
HenrikGM skrev:Ravnen skrev:HenrikGM skrev:HSJ skrev:Kapasiteå....!!!DER KAN IKKE KOMME NOK VAND IGENNEM
Det kan hjælpe at geare pumpen NED, altså så den løber langsommere.
V. høje RPM kan pumpen kavitere, og så falder ydelsen drastisk. Flere biler kan man få andet remhjul til....har du fået dit problem løst?
Bare spørg Ravnen, han har bokset med det problem i en hel sæson
Løste du dit med elpumpe, eller med mindre rpm på pumpen?
Ravnen skrev:[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...
HenrikGM skrev:Ravnen skrev:[Det ved jeg ikke endnu, jeg troede at problemet var løst, indtil det viste sig at det stadig var der, nemlig at efter de 402 m stiger temp til over 100 grader, men jeg kørte osse med begge pumper. Indtil videre ryger EWP'en og så har jeg skaffet et remhjul med mindre dia. så må vi se om det pis holder op, meningen er at montere noget elektrisk beregnet på en V8 på den originale pumpes plads, da EWP.en er lidt for billig kina agtig efter min smag...
Med fuld knald på motoren kan du næppe holde temperaturen helt i ave.
En pumpet 2JZ vil stige så meget som +15graderC, bare på et træk på rullefeltet.
Hvad er start temperaturen?
Ravnen skrev:[
Prøver at holde den på et sted imellem 70-80 grader, et andet problem er også at køleren sad bagi og deraf lange vandføringsveje hvilket egentlig var den indledende årsag til at at bruge EWP'en, den er nu oppe foran igen såe...
eller så må vi jo prøve og se hvordan flydende Nitrogen virker som kølevæske...