Side 2 af 3

: 30 maj 2008, 01:50
af kristoffer
med de vedvarende tæsk og varme, ville jeg ikke turde lave det i alu.

Ville klart anbefale noget sejere stål

: 30 maj 2008, 09:45
af Brisse
Hvad er fordelen ved alu frem for stål, ud over banjo-faktoren?
Det er en relativ lille stump så jeg kan ikke forestille mig det er flere kilo der adskiller stål-løsningen fra alu.
Selvf. giver det en smule mindre vægt, men giver bilens og chauførens evner mulighed for at mærke forskel?

: 10 jun 2008, 18:47
af uno
jeg tror den vigtigste faktor er bling.. -men man kan altid undskylde sig med at det er vigtigt at holde den u-affjedrede vægt nede..-det er væsentligt

: 11 jun 2008, 12:35
af Whosa
Jeg skal også igang med at lave beslag og det bliver i alu, ikke fordi at det skal være bling ( De skal males sorte så man ikke ser dem ) men mere fordi at alu er til at arbejde i selv uden at man skal have store maskiner der kan fræse.
Mine beslag skal være 1 cm tygge så jeg tror sagtens at de kan holde til presset fra calibrene ...

: 11 jun 2008, 14:42
af Brisse
Whosa skrev:Jeg skal også igang med at lave beslag og det bliver i alu, ikke fordi at det skal være bling ( De skal males sorte så man ikke ser dem ) men mere fordi at alu er til at arbejde i selv uden at man skal have store maskiner der kan fræse.
Mine beslag skal være 1 cm tygge så jeg tror sagtens at de kan holde til presset fra calibrene ...


Er "tror" godt nok når vi snakker bremser?

: 11 jun 2008, 14:47
af kristoffer
hvis det kunne holde, så havde de det nok på flyvemaskiner for at spare vægt - men det har de ikke

: 11 jun 2008, 15:12
af Whosa
Hey , det orignal kit fra Willwood til min bil ,er beslaget også lavet i alu, skulle mene at de har testet på det, men jeg skal da med glæde vende tilbage når jeg har lavet og monteret det så i kan få noget info .
Jeg vil nu gerne se en af jer bøje en 1 cm tyk alu klods på 15 x 5 cm ... I komme bare an hvis i mener at i kan klare det :D

: 11 jun 2008, 15:16
af kristoffer
Whosa skrev:Hey , det orignal kit fra Willwood til min bil ,er beslaget også lavet i alu, skulle mene at de har testet på det, men jeg skal da med glæde vende tilbage når jeg har lavet og monteret det så i kan få noget info .
Jeg vil nu gerne se en af jer bøje en 1 cm tyk alu klods på 15 x 5 cm ... I komme bare an hvis i mener at i kan klare det :D


Problemet er bare du har ford, så det er altid dig der ligger bag os andre. Derfor er jeg nervøs hvis dine bremser knækker ved indbremsningen til et sving :)

: 11 jun 2008, 15:17
af Whosa
Ha, du er skæg , Skal man forrest i flokken , skal der stå FORD på blokken, men nu var det jo ikke det vi snakkede om , vel ?

: 11 jun 2008, 15:35
af ae86
kristoffer skrev:hvis det kunne holde, så havde de det nok på flyvemaskiner for at spare vægt - men det har de ikke


Prøv at undersøge lidt nærmere ...
MMC -> http://www.ncn-mmc.co.uk/

Her nævnes:

SPACE SHUTTLE ORBITER
MMC used for tubular struts in the mid-fuselage section and in the landing gear

EUROCOPTER HELICOPTER
MMCs used for rotor blade sleeves


F16 FIGHTER AIRCRAFT
MMCs used for fuel access cover
doors and the ventral fin
MMCs also demonstrated in landing
gear components


ICE-2 HIGH SPEED EXPRESS TRAIN
MMCs used for brake rotors (På et højhastigheds tog !!!)


TOYOTA ALTEZZA RS200 (min Blacktop BEAMS 8) )
MMCs used for engine exhaust valves


Desuden benyttede Lotus Series 1 (S1 den orginale "gamle) bremseskiver lavet i MMC alu.