Han er heller ikke tilfreds med med spjæld fra nissan.... Har læst noget af ham på et UK forum, hvor han fortæller at han laver lidt for en af de "bedste" porter/tuner i Norge og at han hos ham har flow tested en masse stumper.
Det sidste jeg har skrevet er ud fra en dårlig hukomelse.
Jeg er tilbøjelig til at påstå effekten er noget optimistisk opgivet.
Man kan jo ret nemt afgøre det. Kom med huset før/efter, så laver vi lige en flowmåling og ser hvad flow der er før/efter, så kan du jo fortælle om det gav en forskel når bilen er rullet.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe skrev:nu ved jeg ikke om det er på en nissan sr20det motor han har hk oplysningerne fra..
men må indrømme at sådan en laver en del flere hk end min gamle cosworth motor ved samme ladetryk.
det gør de fleste. cossi er typisk gammeldags turbomotor. dvs meget lav (beregnet) sugemotoreffekt. lav komp. og ikke meget flow, er nok en god del af forklaringen.
MVH søren
møffe skrev:nu ved jeg ikke om det er på en nissan sr20det motor han har hk oplysningerne fra..
men må indrømme at sådan en laver en del flere hk end min gamle cosworth motor ved samme ladetryk.
det gør de fleste. cossi er typisk gammeldags turbomotor. dvs meget lav (beregnet) sugemotoreffekt. lav komp. og ikke meget flow, er nok en god del af forklaringen. MVH søren
ingen tvivl. cosworth er en meget tung motor. og med en del tidssvarende løsninger.
men nu svømmer markedet jo så heller ikke med kina manifolde til sådan en.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
kinamanifolde...? det er nu ikke længe siden jeg så nogen. de blev så godt nok solgt som et norsk vidunder produkt.
tung...? ja på mere end en måde! det er så også det der gør bunden så stærk.
MVH søren
lqs skrev:kinamanifolde...? det er nu ikke længe siden jeg så nogen. de blev så godt nok solgt som et norsk vidunder produkt. tung...? ja på mere end en måde! det er så også det der gør bunden så stærk. MVH søren
tror jeg kender til en 2-3 stykker hvor ½ delen har en pris man kan få bygget en costum en til.
mon ikke det kun er XS-powers der er for nogenlunde penge.
især 200 blokken er tung.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS