Side 2 af 2
: 09 nov 2008, 14:30
af klyfax
Wildert skrev:Jeg mener helt bestemt at der i høj grad bruges AE86-dele til opgradering.
Mener at have hørt om både AE86 bremser, forreste fjederben, etc.
Om det også er drivlinje er jeg mere loren på.
Det er alt, drivlinie, bremser, det hele...
Vil helt klart forslå at tage en AE86 og bygge det over i starlet. Så har du også alle mulighederne for opgradering af motor, bremser, undervogn, drivlinie...
: 09 nov 2008, 21:32
af ae86
Hvis du ikke regner med mere end ca 200hk på sug så er AE86'erens T-50 split-case gearkasse
(22 spline version.. 1 til 5 gear=> 3.587, 2.022, 1.384, 1.00, 0.861)
og T283 bagtøj (6.9" , 4.3:1, m. LSD spær og 4-link std) det nærliggende valg .. men hårde starter på preppet 1/4 mile baner med drag sliks vil tage hårdt på både gearkasse og bagtøj
Jeg har følgende liggende som jeg kan overtales til at sælge hvis prisen er rigtig :
____________________
T-50 gearkasse m gearkasse ophæng
4AGE blok 5 ribbet
4AGE Higcomp Redtop 140 hk stempler (som nye)
4AGE Higcomp Redtop 140hk small port topstykke m. knaster
Dellorto (Webere) 2 "dobbelte" .. kan ikke huske om det er 42 eller 45mm
4 Bluetop og 4 redtop dyser
Redtop Svinghjul
Komplet Kardan
Nyt sænkningssæt
Gammelt sænkningssæt inkl justerbare gul koni dæmperer
Bremse kalibre for inkl. skiver
Bremse forstærker
T283 Bagtøj m 4-link .. inkl bag kalibre og skiver
Hjul Spacere der konverterer fra 4x114,3 til 4x100 der er 2 stk 45mm og 2 stk 42mm.. så det
er 90 og 84 mm pr aksel.. dertil høre 4 stk 16" Advan Racing fælge med dæk
Programerbar motorstyring Ny PRS eller Ny VEMS
___________________________________
Dog ville jeg personligt ikke vælge en 4AGE sugemotor til 1/4 mile race .. hvis du kun skal lige ud så er handlingen ligemeget og så kan du lige så godt finde en noget større motor .. og nu da handlingen som sagt er underordnet så har du også mulighed for at smide en række 6 er i uden at skulle bekymre dig om vægten over forakslen...
Hvis ikke det var fordi du skulle ud og finde en komplet drivlinie og undervogn så kunne den Ford MT75 gearkasse der er til salg herinde være interessant i forbindelse med en VW / AUDI 1.8T 20V motor da jeg ved der findes en adapterplade til det.. MT75 kan klare omkring 300 turbo hk og 1.8T skal ikke prikkes ret meget for at lægge små 300 hk ... Bagtøjet er nemt at finde til en 1/4 mile racer da du ikke behøver at bekymre dig om at finde et dyrt med spær men kan nøjes med et ESAB/Migatronic spær .. så det er bare at finde en gammelt stiv bagaksel fra en Volvo/Ford/Toyota med et 7,5-8 tommer bagtøj og med den rigtige slut-gearing
: 11 nov 2008, 17:46
af bjarne9800
Tak for svar, i har givet mig flere gode idéer.
ae86, du skulle vel ikke have en msn jeg kan træffe dig på, så vi evt kunne snakke lidt om hvad prisen på sådan noget sager er. Så jeg kan få lidt en ide om hvor meget og hvor lidt de forsk. ting evt kunne koste mig.
Det kan godt være det først bliver om en måned eller to jeg vil begynde og købe ind til projektet, efter finanskrisen er banken ikke så glad for det med bevilget overtræk

men nu må vi se.
Grunden til at jeg tænke 4age i stedet for en evt række 6, er fordi jeg stadig gerne vil svinge i den. Plus at så længe vi kun snakker 200 (+) hk så vil der jo værre en vis vægtforskel...
Muligheden var jo osse at køb en hel ae86, evt skadet, pilrådden eller uden afgift.
: 12 nov 2008, 21:17
af nmb1022
min kunne ikke dreje med bmw motoren i, så vælg en lettere motor. Regner selv med en sr20 eller en ca18 i min