Opel Kadett C ombygges til TDi, spørgsmål?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#11 Indlæg af LionTamer »

Damn nice... Hvilken kværn ligger der i den da? :popcorn:
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af zky »

Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#13 Indlæg af LionTamer »

Oki, Ser sgu godt ud...

Men hvorfor er der ikk monteret en lille intercooler?
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#14 Indlæg af Slavteren »

gearkasse skal du nok væle enten en gammel 4 trins eller en 265 kasse hvis det skal kunne holde til det moment der... 265'erne er bare ikke særligt nemme at finde, og så koster de. selvfølgelig kan du sagtens bruge en al, 240 kasse, men tvivler på at den vil være med på leget særlig længe...

ens for dem er at du skal trylle kardan tunellen fra en manta eller ascona over hvis der skal være plads. eneste undtagelse er hvis din kadett er med automatgear.

hvad har i fundet af bagtøj?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#15 Indlæg af LionTamer »

Vi har fundet et 1900 gte bagtøj i suveræn god stand... Og nej, det er ikk nødvendig med kæmpe indgreb for at smide en 240 gearkasse i vognen. Det er faktisk bare nødvendig med en stor hammer. (har før prøvet det) Men ja, vi bygger en kardantunnel selv til vognen, så der er plads nok, og så sikkerheden er lidt højere i tilfælde af at vi knækker en kardan.

265'eren, er det den samme som m3 gearkasse?
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#16 Indlæg af Slavteren »

jeg kan ikke huske nøjagtig hvordan det er med de 265 kasser.. men mener også at de ligger i den. ellers er det i de gamle senator og manzaer 3 liters.

men er vi helt derude hvor der alligevel skal laves flancer osv kunne man måske finde noget mere holdbart der er nemmere at skaffe og billigere?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#17 Indlæg af LionTamer »

Ja nemlig... Men hvad skulle man i såfald gå efter?

For ja, der skal nok laves flancer alligevel, da vi skal skifte den dobbeltmasse svinghjul ud med en solid.. Så hvorfor ikk lave det hele om.. hehe
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#18 Indlæg af Bufas »

Blasfami...

M3'erne har kørt med noget 265 gearkasse og nogle i den stil.
Men du kan også bruge en R28 eller R28 fra en omega eller senator.
Men hva med tomatgear nu du er igang?
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#19 Indlæg af LionTamer »

Nemlig... hehe.

Ej, skal sgu ikke have tomat gear i den...

Men dette projekt er lige sat lidt i ro, da vi er ved at bygge en Kadett B først...
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#20 Indlæg af ae86 »

@LionTamer

Er det dig der eftersøges på rallyinfo ??

Peter fra Kolding.
Du købte 2 stk. Kadett C Coupe. I år 2005 ca.
Ring, på 2221 9500
Besvar