Side 2 af 2

: 08 jan 2009, 21:09
af Volvo-Dennis
Ok. Det mener jeg også at have læst en gang. Men jeg siger mange tak for rådene. Om en uge skifter jeg pumpen og plejllejer, og så vender jeg tilbage. Indtil da må jeg inddrage fruens diesel golf :roll:

: 08 jan 2009, 21:38
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Okay, altså man jager en lang skruetrækker ned og mærker? eller hvordan synes du man skal gøre det?

Dennis


Drej motoren over top med et måleur på stemplet. Træk stemplet en lille smule ned i boringen. Skub så på det med en skruetrækker. Siger det "klok" så er lejet skudt.

Den rigtige måde er med måleur(så behøver du hellerikke plastigage, eller at skille den ad overhovedet ;-) )

: 08 jan 2009, 22:07
af Morten VJ
HenrikGM skrev:
Volvo-Dennis skrev:Okay, altså man jager en lang skruetrækker ned og mærker? eller hvordan synes du man skal gøre det?

Dennis


Drej motoren over top med et måleur på stemplet. Træk stemplet en lille smule ned i boringen. Skub så på det med en skruetrækker. Siger det "klok" så er lejet skudt.

Den rigtige måde er med måleur(så behøver du hellerikke plastigage, eller at skille den ad overhovedet ;-) )

På en motor med et centralt placerer tændrør, vinkelret på stemplet, så lyder det som en meget brugbar metode. 8)
Men på en gl volvo er jeg mere tvivlende.
grundet tændrørs placeringen :wink:

MVH

Morten

: 09 jan 2009, 07:58
af HenrikGM
Morten VJ skrev:
HenrikGM skrev:
Volvo-Dennis skrev:Okay, altså man jager en lang skruetrækker ned og mærker? eller hvordan synes du man skal gøre det?

Dennis


Drej motoren over top med et måleur på stemplet. Træk stemplet en lille smule ned i boringen. Skub så på det med en skruetrækker. Siger det "klok" så er lejet skudt.

Den rigtige måde er med måleur(så behøver du hellerikke plastigage, eller at skille den ad overhovedet ;-) )

På en motor med et centralt placerer tændrør, vinkelret på stemplet, så lyder det som en meget brugbar metode. 8)
Men på en gl volvo er jeg mere tvivlende.
grundet tændrørs placeringen :wink:

MVH

Morten


Think out of the box.

det virker, med lidt kreativitet. Den dovne mand vil forsøge at finde fejlen uden at adskille ;-)

: 09 jan 2009, 20:56
af Volvo-Dennis
Så er der en lille update.
Der er kigget på bilen i dag, og den er god nok. Bunden du'r ikke. Og da jeg nok er lidt doven af natur, gider jeg ikke pille motoren ud, skifte plejllejer og oliepumpe. Så jeg har bestilt en B230 Ft/fk bund+top fra et volvo-værksted vi arbejder sammen med. Det løber alligevel op i noget af det samme. 3000kr skulle jeg smide for donor-kværnen.

Så hvis nogle af jer kan bruge en 90/91'er B230Ft bund til lidt eksperimenter, kan i bare kontakte mig..

: 10 jan 2009, 00:26
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Så er der en lille update.
Der er kigget på bilen i dag, og den er god nok. Bunden du'r ikke. Og da jeg nok er lidt doven af natur, gider jeg ikke pille motoren ud, skifte plejllejer og oliepumpe. Så jeg har bestilt en B230 Ft/fk bund+top fra et volvo-værksted vi arbejder sammen med. Det løber alligevel op i noget af det samme. 3000kr skulle jeg smide for donor-kværnen.

Så hvis nogle af jer kan bruge en 90/91'er B230Ft bund til lidt eksperimenter, kan i bare kontakte mig..


Du er i århus, ikke?

Jeg kunne godt være interesseret i den.

: 10 jan 2009, 00:41
af Volvo-Dennis
Jo, tæt på. Jeg er bosat på det sydlige djursland. Men kommer ofte til Aulum/holstebro, da den største del af vennekredsen befinder sig der.
Så hvis det har interesse, kunne vi en gang finde ud af noget med at stikke hovederne sammen i det vestlige, så er du fri for at komme til Risskov efter den.

: 10 jan 2009, 15:45
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Jo, tæt på. Jeg er bosat på det sydlige djursland. Men kommer ofte til Aulum/holstebro, da den største del af vennekredsen befinder sig der.
Så hvis det har interesse, kunne vi en gang finde ud af noget med at stikke hovederne sammen i det vestlige, så er du fri for at komme til Risskov efter den.


Fint, bare sig til, så kan vi nok finde en dag.

: 14 jan 2009, 19:25
af Volvo-Dennis
Så kom den "nye" motor hjem. Jeg havde bare bestilt en b230ft hos volvo huggeren. Da jeg kigger nærmere på den, ser jeg at den er årsmærket 97.
Det var sgu lækkert, så er det jo, så vidt jeg husker, med de kraftige krumtaplejer + plejlstænger, oliespulede stempeler og hele molevitten?