Side 2 af 3

: 18 jan 2009, 00:46
af John Sahl
Toppakningen der sad i min inden den lækkede var en forstærket pakning fra Hörmann, men hverken jeg eller ham der monterede den i sin tid kunne se forskel på den og en original pakning.. Also makes one wonder..!

.

: 18 jan 2009, 01:35
af ae86
lqs skrev:forleden talte jeg med et par TOYOTA gutter. de kører kører turboladet 4age motorer med rigtig meget ydelse. de har haft problemer med toppakninger.... nu er de skiftet tilbage til STANDARD bolte i stedet for ARP superbolte. desværre må de nu undvære mærkevare boltene, til gengæld har de ikke mere problemer med toppakningerne! giver en lidt at tænke over ikke? MVH søren


:?

Har du lidt mere info for det vil jeg meget gerne høre lidt mere om ...

Er det nogle "kendte" Toyota gutter ... og hvilken ydelser er der tale om ??

Hands-down på papiret så løber ARP nemt fra OEM bolte så mon ikke der er tale om en fejlmontering ?? (spændt for meget eller for lidt)

Jeg køre selv med ARP pinbolte på en 4age 16v og har ikke haft problemer .. men det kan da være min ydelse ikke er så hæftig at det giver problemer endnu ..

Min ydelse er ca 124hk+lidt som jeg ikke vil ud med da den ikke har været på felt endnu.. jeg har dog en idé om hvor jeg er henne fra lidt beregninger baseret på lidt 201/402m tider og nogle 0-100 tider samt nogle træk imod nogle biler hvor jeg har kendt deres vægt og effekt

: 18 jan 2009, 02:10
af lqs
der sidder andre og læser med her der ved mere om de problemer de gutter har haft!
altså ang de ARP bolte... ydelse på de motorer? 500 og over. det er som sådan ikke ydelsen der belaster toppakning mm. men det deraf følgende arbejdstryk. problemet kunne i mine øjne meget let være noget med at sådan en motor er meget klen overalt. læs lille og let. på et eller andet tidspunkt, begynder blok og/eller top at flexse.... løsningen er ikke nødvendigvis bolte der kan spændes mere.
mht ARP bolte, så tror jeg man skal være meget forsigtig mht hvad det egentlig er. der sidder ARP mærkede bolte i div KINA stænger. her før jul så jeg ARP bolte med ARP og logoet på en kendt svensk tuner præget i hovedet! på boltene altså.... gad vide hvor de kommer fra? mit bud er nok KINA! om de bliver bedre eller dårligere af det?
den kendte tuner hade også krumtappe, stempler og snart topstykker og blokke fra samme verdensdel. det jeg så SÅ fint ud. MVH søren

: 18 jan 2009, 14:16
af K-FINN
lqs skrev:forleden talte jeg med et par TOYOTA gutter. de kører kører turboladet 4age motorer med rigtig meget ydelse. de har haft problemer med toppakninger.... nu er de skiftet tilbage til STANDARD bolte i stedet for ARP superbolte. desværre må de nu undvære mærkevare boltene, til gengæld har de ikke mere problemer med toppakningerne! giver en lidt at tænke over ikke? MVH søren


Hehe ja søren, de bolte har vi grinet meget af.
Nej standard bolte, det ved man hvad er.
Var dog mistroisk, da det virker lidt mærkeligt.

: 18 jan 2009, 16:44
af Kristian T
Ravnen>> "men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning"
Er det en joke eller kan du lige definere lidt nærmere hvordan?

/Kristian T

: 18 jan 2009, 16:54
af John Sahl
Ravnen skrev:John, jeg kan hjælpe dig med en pakning, evt. MLS (med eller uden gasringe), men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning


Hov, jeg overså lige den her. Lad os lige tage en snak om det, lige nu har jeg dog lige en flytning der skal overstås, mit projekt er alligevel så langtrukkent at det i al fald ikke skal være pengene det umiddelbart kommer an på.

Nysgerrighed: Hvordan foregår det med alm pakning og svejsetråd?

.

: 18 jan 2009, 17:31
af Ravnen
:shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...

: 18 jan 2009, 17:32
af Ravnen
John Sahl skrev:
Ravnen skrev:John, jeg kan hjælpe dig med en pakning, evt. MLS (med eller uden gasringe), men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning


Hov, jeg overså lige den her. Lad os lige tage en snak om det, lige nu har jeg dog lige en flytning der skal overstås, mit projekt er alligevel så langtrukkent at det i al fald ikke skal være pengene det umiddelbart kommer an på.

Nysgerrighed: Hvordan foregår det med alm pakning og svejsetråd?

.


Du ringer bare...

: 18 jan 2009, 17:46
af HenrikGM
Ravnen skrev::shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...


Det er 30/100mm opstik!
Det er ellers ikke så lidt da!

Det er ihvertfald ikke alle flammeringe du kan klemme så meget "ekstra" uden ballade. Volvoerne vil gerne have 10/100mm, 15, hvis det er ekstremt.

Faktisk kan man helt undvære ringene ser det ud til. Flammeringen deformerer ned i sporet og hænger fast alligevel.

Alternativt kan man fræse blokken så de inderste 3mm er 10/100mm højere end resten, så skal man ikke fægte med løse ringe.

: 18 jan 2009, 17:46
af K-FINN
Ravnen skrev::shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...


Inden for toyota har almindelige metal pakninger nemt kunne holde til meget tryk. Set et par stykker der kører 2,6-2,8 bar.
Når i bruger denne metode, er det så fordi andre ting(bolte) giver efter, eller hvorfor ?