KERPOW

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#11 Indlæg af BANDIT »

Det er et par rimelige seriøse møller der sidder der i fronten :wow:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ..

#12 Indlæg af HenrikGM »

BANDIT skrev:Det er et par rimelige seriøse møller der sidder der i fronten :wow:


Ja, nogle af de gutter presser virkeligt grejet.

Der har lige været Eurocup i Herning. Masser af grej der er mere ekstremt end det der! 12liters DAF motor på methanol med et brændstof forbrug omkring de 19liter pr træk, dvs. ca 16sekunder.

Faktisk klassens mindste slagvolumen, men dog nok til at køre måsen ud af bukserne på 3x race V8 med kompressor, eller 2x KeithBlack i top-alkohol trim!

Der er nemligt anskuelighedsundervisning i stort grej. ALT er stort.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lbg
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17 nov 2007, 22:07

Re: ..

#13 Indlæg af lbg »

HenrikGM skrev:12liters DAF motor på methanol med et brændstof forbrug omkring de 19liter pr træk, dvs. ca 16sekunder.

Faktisk klassens mindste slagvolumen, men dog nok til at køre måsen ud af bukserne på 3x race V8 med kompressor, eller 2x KeithBlack i top-alkohol trim!


Ja den motor lød sund ingen mislyde og så trak den bare !

Sagde speakeren ikke at den havde 3500 hk ? det er ca 300Hk pr liter !!

Og det var med originalt motor altså det var kun topstykket der var lidt ændret.

2 stk af den og der er en vinder i 4400kg klassen.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ..

#14 Indlæg af HenrikGM »

lbg skrev:
HenrikGM skrev:12liters DAF motor på methanol med et brændstof forbrug omkring de 19liter pr træk, dvs. ca 16sekunder.

Faktisk klassens mindste slagvolumen, men dog nok til at køre måsen ud af bukserne på 3x race V8 med kompressor, eller 2x KeithBlack i top-alkohol trim!


Ja den motor lød sund ingen mislyde og så trak den bare !

Sagde speakeren ikke at den havde 3500 hk ? det er ca 300Hk pr liter !!

Og det var med originalt motor altså det var kun topstykket der var lidt ændret.

2 stk af den og der er en vinder i 4400kg klassen.


Jeg snakkede med ejeren i næsten ½time. Mange fede detaljer om den motor. Alle dele var OEM DAF, dog ændret hist og pist, men grundlæggende OEM.

Stempel,krydspin og plejlstang til EEN cylinder vejede 8.5KG....

Ufattelig sund motor, ville lyde som en 2JZ hvis den fik lidt flere rpm.
Sjov tanke...2jz på steorider. :cooking:

Der er så ikke rigtigt nogen der kender ydelsen, men jeg ved hvad den flower, og ladetrykket er også kendt. 3500hk er nok ikke helt ved siden af, måske endda ikke nok.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

...

#15 Indlæg af BANDIT »

Det er nogle sindsyge ydelser

Hvor finder man turboer i den størrelse fra. Der er vel ikke noget der kører i den størrelse std
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#16 Indlæg af wukshady »

Ja det var altså go stil med den DAF... Både det at køre klassens mindste slagvolumen og så at komme ind fra højre med en vindermaskine, hvor man har valgt en væsentligt anderledes løsning end alle de andre.

Forresten også fint havari lørdag hvor en superstock JD lyn-afmonterede kompressorhusene på begge lavtryksturbo'er :popcorn: tror der er noget video et sted, skal prøve at finde det. Så det desværre ikke selv, men ifølge speaker var det det største knald på Herning Pullingarena i nyere tid :damn:
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#17 Indlæg af wukshady »

www.artrapull.dk vælg video/2009/Herning EC+DM og så 3. video "superstock". Ca 2.45 inde i filmen siger det bang.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#18 Indlæg af luske »

ja de bliver godtnok afmonteret :tooth:

og rigtig god humor at de spiller starten af the støvledance hvergang der er en der siger plop :gnaek:

MVH Luske
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#19 Indlæg af Yugo Turbo »

det med knap 20 liter på et træk er ikke så voldsomt igen... Jeg snakkede med et svensk team med en traktor de kalder cougar, den sluger ca 60 liter methanol på 5 v8 motorer på et træk... brændstof fremløbet fra tanken er større end min 3" udstødning...
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Yugo Turbo skrev:det med knap 20 liter på et træk er ikke så voldsomt igen... Jeg snakkede med et svensk team med en traktor de kalder cougar, den sluger ca 60 liter methanol på 5 v8 motorer på et træk... brændstof fremløbet fra tanken er større end min 3" udstødning...


Den klasse de kører i(de kører i samme klasse!) er Cougar limiteret til at køre med 2 motorer, så vidt jeg husker.

Så hvis det skal være sammenligneligt, så bruger Cougar 24liter på samme træk. Tilgengæld fik den anskuelighedsundervisning i hvad det vil sige at få baghjul.

Det fede ved DAF´en er at det er lavet ud af noget der ikke er købt, modsat Cougar der groft sagt har skaffet mønterne og ringet til USA:"Send en traktortrækker"
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar