Side 2 af 2

Re: Formel 1 plejlstænger

: 10 aug 2009, 12:48
af HenrikGM
sune skrev:[Titan pejlstænger kender jeg ikke så meget til, udover at den nye LS7'er fra gm (motoren i den nye corvette) er født med titan pejlstænger. Så de må have en fornuftig leve tid.


Måske. Der står sådan en motor i DK med et gedigent hul i blokken efter en titaniumspind brækkede og kom ud, af lige netop den motor, hvis jeg ikke tager fejl.
Der var levetiden ikke så voldsom.

: 10 aug 2009, 18:20
af cb
vi køre ca 10-12 rep på et sæt alu stænger så skal de skiftes

sidst i mantorp måtte vi skifte da motoren kom op på 9400 omdr.

: 10 aug 2009, 18:47
af syncroGT
Sune og cb. jeg kan forstår i begge arbejder med lidt specielle plejlstænger.

Kan se på billederne af de stænger der er i Sune's motor de er højglaspoleret. eller tager jeg fejl...?
og kan se på det billeder af formula stænger er blevet behandlet med shot peening proces.
Og det er de fleste opgrade stænger også.

Men er der nogen der reelt har lavet nogle test på hvad der er bedst...?
Kan godt se fedusen i både højglaspolering, shot peeding.

: 11 aug 2009, 00:37
af sune
om havd der er bedst ved jeg ikke, men ideen bag det er så vidt jeg har forstået at fjerne "stressrisers" altså alle udjævnheder jeg stress revner skader udspringer fra. Derfor den fine overfalde