fuel cut defender?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#11 Indlæg af johan o r »

Billede

Er det sådan en du tænker på??

Ja så er det igang med en PIC16 og så lave lidt kode..

Men så ville det nok være nemmere at montere noget MS
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#12 Indlæg af Zorak »

johan o r skrev:Billede

Er det sådan en du tænker på??

Ja så er det igang med en PIC16 og så lave lidt kode..

Men så ville det nok være nemmere at montere noget MS


Jeps ligner lige sådan en mapsensor der sad på min..

Ville også montere MS på, man kan jo få et adaptor board så den passer på org ledningsnet.. Har en i overskud hvis det er?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

johan o r skrev:Billede

Er det sådan en du tænker på??

Tak for linket :D

Jeg har lige haft et helvedes bøvl med at få synet min Sierra DOHC /indsprøjtning, fordi den "forurenede" for meget - der var for meget ilt i udstødningen, og dermed lambdatallet for højt.
Skift af MAP-sensoren var lige det der skulle til (og nu går den også bedre....), men jeg spekulerede på, hvordan man egentlig tester sin MAP-sensor.
Troede faktisk det var et PWM-signal, men det her er da lidt nemmere at arbejde med :)

Zorak skrev:Har en i overskud hvis det er?
Har en hvad-for-en i overskud?
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#14 Indlæg af johan o r »

hvis du skal teste en sensor, ikke bare om den virker, men om den virker korrekt.

Så skal man have fat i data bladet på den sensor. Der vil ofte være et lille koordinatsystem hvor man kan se "Tryk mod modstand eller frekvens"

For at teste kan man få et lille håndtag med et tryk ur monteret på, det ligner lidt sådan en afstumpet fugepistol. Der kan man langsomt hæve trykket, mens man kigger på et multimeter (ohm meter) hvis det er analog eller en frekvenstæller/oscilloskop hvis det er digital.

Her er det lidt vigtigt at man laver sit eget koordinatsystem, selvfølgeligt med samme talrækker so findes på databladet, og så er det igang med at sætte prikker, eller skrive tal ned på papiret.

Når man er færdig, så sammenligner man de tal der er skrevet på papiret med dem der er i databladet.

Hvis man kigger for meget på databladet og de "target" værdier der stå, kommer man ofte til lave fejl, som når man snyder i en "test dig selv test" :lol:
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#15 Indlæg af Zorak »

Transitfar skrev:
Zorak skrev:Har en i overskud hvis det er?
Har en hvad-for-en i overskud?


Et adaptor board fra EEC-IV til Megasquirt i kasse så den passer lige på ledningnettet uden at skulle klippe..

Har også en mapsensor og lidt andet skrammel..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#16 Indlæg af Transitfar »

@ Johan: Jeg er Mekanicus Emeritus... :tooth:

Jeg har i en del år skruet i Ford-biler, nye såvel som gamle. men har nu forladt faget. Desværre var de sjove og berigende opgaver nærmest ikke-eksisterende på det lille landsbyværksted hvor jeg havde min daglige gang, så min viden om de lidt specielle ting er temmelig begrænset.
I dag laver jeg nødstrømsanlæg til bl.a. sygehuse - det er betydeligt sjovere, men stadig uden interessante problematikker.

Zorak skrev:Et adaptor board fra EEC-IV til Megasquirt i kasse så den passer lige på ledningnettet uden at skulle klippe..

Og hvad skal sådan een evt koste??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#17 Indlæg af Zorak »

Transitfar skrev:
Zorak skrev:Et adaptor board fra EEC-IV til Megasquirt i kasse så den passer lige på ledningnettet uden at skulle klippe..

Og hvad skal sådan een evt koste??


Ved det sgu ikke hvad sådan en skal koste.. Hvad synes du sådan en er værd? Det er kun den EEC-IV boksen der følger med.. Der er lavet så man kan sætte et EDIS modul på adaptor-boardet til de Zetec modeller som normalt har det inde i styreboksen..

http://i247.photobucket.com/albums/gg13 ... 0_1317.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg13 ... 0_1313.jpg
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#18 Indlæg af Transitfar »

Zorak skrev:Ved det sgu ikke hvad sådan en skal koste.. Hvad synes du sådan en er værd?

Problemet er vel at den nok er mere værd for dig end for mig :wink:
Jeg har ikke noget særligt at bruge den til, men du har nok givet lidt penge for den.

Værdien for mig er vel 100,- incl transporten til Horsens...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#19 Indlæg af Zorak »

Transitfar skrev:
Zorak skrev:Ved det sgu ikke hvad sådan en skal koste.. Hvad synes du sådan en er værd?

Problemet er vel at den nok er mere værd for dig end for mig :wink:
Jeg har ikke noget særligt at bruge den til, men du har nok givet lidt penge for den.

Værdien for mig er vel 100,- incl transporten til Horsens...


Ja du har nok desværre ret.. hehe. :D
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#20 Indlæg af Transitfar »

Transitfar skrev:Jeg har ikke noget særligt at bruge den til, men du har nok givet lidt penge for den.

Værdien for mig er vel 100,- incl transporten til Horsens...

Og nu har tingenes tilstand som sædvanligt ændret sig.... :cooking:

Hvad vil du have for den - din tur til at spille ud 8)
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar