Side 2 af 4

..

: 30 aug 2009, 21:56
af BANDIT
Sådan en polo 6n er efter min mening noget værre pis , det ruster og generelt dårligt mekanisk er min erfaring.

Men noget corolla i den årgang er ikke helt galt

Re: ..

: 30 aug 2009, 22:31
af Wildert
BANDIT skrev:Sådan en polo 6n er efter min mening noget værre pis , det ruster og generelt dårligt mekanisk er min erfaring.


Enig - de er spinkle.
Heller ikke just en sparegris mht. benzinøkonomi. Motorene er oldnordiske.

Men noget corolla i den årgang er ikke helt galt


Bortset fra rust... men ja, de holder mekanisk for evigt, og er usandfatbart nemme at skrue på, stumper ligger alle vegne, og koster tæt på ingenting.

Ellers er et bud herfra, en Saxo 1.4i'er. Ikke 1.1'eren - det er falsk økonomi. Men Saxo 1.4'erne går så latterligt langt på literen - op til 20-21 km/l på benzin er set tit.
Priserne er lave, bilen er da rimeligt pæn.
Ikke sååå fransk at skrue på - rimeligt simpel. Toppakning kan laves på få timer. Tandrem simpel, etc.
Reservedele er også billige - også originalt.

: 30 aug 2009, 22:48
af Slavteren
det første jeg tænker når nogle skriver pole 6n: GEARKASSE!!! :damn: har de satme ikke været for heldige med..

: 30 aug 2009, 22:51
af Captain Slow
saxo gearkasse,,,,puhaaaaaa :grin:

: 30 aug 2009, 22:56
af Wildert
splynk skrev:saxo gearkasse,,,,puhaaaaaa :grin:


Normalt ikke et problem på en "civil" 1.4'er.

VTR og VTS som typisk køres hårdt af mine navnebrødre, og har lidt/mange flere kræfter (afhængigt af model), kan ganske rigtigt have problemer.

: 31 aug 2009, 00:11
af johan o r
Jeg har en corolla ae92 med en 2.2L TDI motor fra en camry/sportsvan
Den går 19.5 ved pæn kørsel.
Den har kørt 400.xxx Km og der er ikke rigtig noget der er blevet skiftet, andet en sliddele.
Men hvis du godt kan li at rode med biler så skal det jo nok ikke være en toyota du skal skal ha.
For de går aldrig rigtig ned :rock: :gnaek:

: 01 sep 2009, 16:30
af tyson2
Hvis man har tålmodighed til at kigge på en 5-10 forskellige, så er det muligt og finde MEGET velholdte eksemplerer af Skoda Felicia. De fleste er godt nok 1,3 med stødstænger, men de kører sgu fint. Man skal bare gå efter dem med servo.
Jeg købte en Felicia sidste år, med polo motoren 1,6 AEE og servo. Gav 10.000.- og den havde kørt lige under 100K km. Den fungerede upåklageligt indtil den blav smadret.

: 01 sep 2009, 21:58
af Slavteren
felicia med polo maskinerne har selvfølgelig samme svaghedder i gearkassen, og en anden ting at kigge efter er rust i bagklappen.. det er de nemlig slemme til, og de er temmelig sjældne rustfrie hos huggerne, læs ikke helt billige.. MENER dog at det er værst med stc udgaverne, men er ikke lige 100% sikker på den udtalelse.

omvendt betaler man jo så ikke en masse unødigt for mærkevaren..

: 02 sep 2009, 02:49
af tyson2
Alle Felicia bagklapper ruster, uden undtagelse :D

: 02 sep 2009, 07:26
af michael f
ja klapperne er så vidt jeg husker helt ens.. så de ruster lige meget

en ny klap org fra skoda koster vist 2500,- skiftede på min farmors for nogle år siden


og så vidt jeg husker er det ikke en vw gearkasse der sidder på 1.6'erne, men skoda's egen gearkasse, uden jeg er helt sikker


hvis det skal være et a-b transportmiddel der virker hver dag, findes der kun en bil der virker - en rustfri corolla..
og det er sagt med et bankende vw hjerte!
vi har et par corolla'er som lånebiler på værkstedet, udover alm sliddele som dæk og bremser, er det eneste der nogensinde er blevet skiftet kontaktsættet i starteren til en 20'er og 30 minutters arbejde..