Side 2 af 2
: 15 okt 2009, 23:21
af JerrilD
Timsen skrev:Andre bøsninger er en rigtigt god ide. Vi prøve kørte rallybilen med standard bøsninger i bag, mens alt andet var opgraderet. Der var forskel at mærke da vi senere fik race bøsninger i
Foresten hvilke motorophæng har du i ? Det kan godt betale sig at opgradere dem også. Det skåner bla trækakslerne

Bare standart fra Citroën. Men det kan da være man skal købe dem også når man alligevel er i gang

: 15 okt 2009, 23:27
af Slavteren
det kan trylles selv med gammel tandrem og rudelim

: 15 okt 2009, 23:42
af Timsen
Slavteren skrev:det kan trylles selv med gammel tandrem og rudelim

Bestemt ! Det var også "home made" på den første rallybil. Noget med fjerdergummi, kølerslange, rudelim, fiberklods osv. Men nu var et sæt Peugeot Sport gruppe a ophæng egentligt ikke så dyr i England og det dur bare

: 17 okt 2009, 00:21
af JerrilD
Timsen skrev:Slavteren skrev:det kan trylles selv med gammel tandrem og rudelim

Bestemt ! Det var også "home made" på den første rallybil. Noget med fjerdergummi, kølerslange, rudelim, fiberklods osv. Men nu var et sæt Peugeot Sport gruppe a ophæng egentligt ikke så dyr i England og det dur bare

Hvor har du købt det ophæng?
: 17 okt 2009, 20:03
af Timsen
JerrilD skrev:Timsen skrev:Slavteren skrev:det kan trylles selv med gammel tandrem og rudelim

Bestemt ! Det var også "home made" på den første rallybil. Noget med fjerdergummi, kølerslange, rudelim, fiberklods osv. Men nu var et sæt Peugeot Sport gruppe a ophæng egentligt ikke så dyr i England og det dur bare

Hvor har du købt det ophæng?
Ophængene blev købt hos
http://www.kamracing.co.uk/ i sin tid. Alternativt har
http://www.spoox.co.uk/catalog/index.php også nogle spændende ting

: 17 okt 2009, 20:53
af Escort 3
JerrilD skrev:Timsen skrev:Slavteren skrev:det kan trylles selv med gammel tandrem og rudelim

Bestemt ! Det var også "home made" på den første rallybil. Noget med fjerdergummi, kølerslange, rudelim, fiberklods osv. Men nu var et sæt Peugeot Sport gruppe a ophæng egentligt ikke så dyr i England og det dur bare

Hvor har du købt det ophæng?
overvej lige en ekstra gang om du vil kører med hårde bøsninger og motorophæng i din hverdags bil !
: 17 okt 2009, 23:43
af Slavteren
nu ved jeg jo ikke hvor hårde de rigtige motorophæng (peugeot sport) er, men et sæt hjemmelimede er overkommelige at køre med.. selvfølgelig skal man gøre op med sig selv at alt har en pris, men så længe vi ikke snakker solide ophøng og joints i undervognen, så vil en kender sætte pris på den smule komfort man opgiver til fordel for en meget meget bedre føling..
: 18 okt 2009, 08:31
af møffe
Escort 3 skrev:JerrilD skrev:Timsen skrev:Slavteren skrev:det kan trylles selv med gammel tandrem og rudelim

Bestemt ! Det var også "home made" på den første rallybil. Noget med fjerdergummi, kølerslange, rudelim, fiberklods osv. Men nu var et sæt Peugeot Sport gruppe a ophæng egentligt ikke så dyr i England og det dur bare

Hvor har du købt det ophæng?
overvej lige en ekstra gang om du vil kører med hårde bøsninger og motorophæng i din hverdags bil !
jeg køre vibratec på min sierra, mange snakkede om en meget værre støj i kabinen, det syntes jeg nu ikke var tilfældet. om ikke andet så er det ikke nok til at overdøve en 3" mongoose uds.
på med skidtet jerild.
: 19 okt 2009, 13:44
af Timsen
Gruppe a ophængene giver nogle flere vibrationer men ikke det store støj mæssigt hvis man i forvejen har anden udstødning osv. Alternativt kan man montere et gruppe n kit som er mildere. Men hvis man er i tvivl kan man altid starte med at forstærke de originale.
Nu er motorophængene på sådan en tu motor iøvrigt ikke specielt fantastiske standard og det er noget behageligere ved hård kørsel at de er forstærkede.
Hårdere undervogns bøsninger fåes i forskellige hårheder, så her kan man også vælge hvad man synes der passer til ens behov. Vi kører selv med sort Powerflex, Spoox og Polyrace hvilket kører godt sammen med vores Bilstien gruppe n undervogn.