Hvordan ser folks drømmeværksted ud?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#11 Indlæg af JBO »

Transitfar skrev:Jeg havde først og fremmest forsøgt at dele det op.

Nogen bilprocesser sviner og støver mere eller mindre, og andre kræver absolut renlighed.
Så jeg ville nok starte allerede udenfor, med en god, overdækket og veloplyst vaskeplads med højtryksrenser, vandslange m. spulepistol og selvf spand og div børster.

Indenfor ville jeg allerførst sørge for lys, ordentlig akustik, lys, ordentligt lyst gulv, filebænke med masser af lys, og ordentlig lys i værkstedet....
Samt selvf masser af stikkontakter, både ved filebænke, lifte og spredt rundt med gavmild hånd. Luftudtag knap så mange steder.

Sektionen længst væk fra porten skal benyttes til svejsning, slibning og andre støvende ting, og skal derfor kunne skærmes fuldstændig af fra resten af værkstedet. 4-søjlet lift m hjuludmåling er placeret her, sammen med TIG-svejser, CO2-svejser, alt pladeværktøj, svejsebord samt udsugningscentral.

Sektionen nærmest porten er 2 "gulvpladser" med tilhørende filebænke, den ene til motor/gear og andre mekaniske rep, den anden gulvplads udelukkende til elektriske projekter, store såvel som små. Evt kan her være en 1-søjlet lift, den er rar til elopgaver. Her er også værkstedsradioen samt 1 ell 2 PC´er med printer og internet placeret, samt 2 varmekalorifærer.

I sektionen i midten placeres 2-søjlet lift, samt de større værkstedsting som presse, lille drejebænk, søjleboremaskine, motorkran, pallevogn, værktøjsrullebord, boltreol osv.
Et kraftigt gardin kan trækkes for mellem liften og gulvpladserne, således at evt luftværktøj ikke støver.

Der er naturligvis skuffer og skabe i rå mængder, og ALT er mærket op og har sin faste plads.
AL opmagasinering af hjul, cykler, havemøbler osv foregår udenfor. Elsewhere! Evt ovre hos naboen....

:rock:

Der mangler bare lige en "Bar" i det ene hjørne, hvor man lige kan gå over og få en pilsner :up:
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens

#12 Indlæg af Captain Slow »

og en stripper stang,, NEJ til tøserne
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Geografisk sted: Vejle

#13 Indlæg af johan o r »

Alt det overstående, minus damer og bar :roll:

Men PLUS et elevator lager, ved ikke om det er det rigtige navn, Men vi havde sådan en da jeg arbejde på danfoss, en meget stor skuffe som maskinen spytter ud så skriver man hvad man putter i og og maskinen køre nogle meter under jorden og lægger ned ind på en hylde.
Den holder styr på antal og "defragmentere" selv skufferne alt efter hvor meget de fylder.

Og et lille ESD område, med metcal loddekolbe, tin kar, print bage ovn, varme plade, automatisk lednings længde/antal/afisolering/klippe maskine, mikroskop, oscilloskop ....

Uha det er en farlig tråd du har oprettet henrik, jeg har problemer med at begrænse mig :up:
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#14 Indlæg af BANDIT »

Et bud

1 x 1 søjlet
1 x 2 søjlet
2 mc lifte
1 motorkran
1 sandblæse kabine (sådan en i hobbystørrelse)
Dækmaskine
Afbalacering maskine
Udsugning med slanger fra loftet
Pc tilsluttet en projektor eller meget stor skærm (50")
Stor kompressor med luftudtag ved alle filbænke samt lifte
1 eller 2 filebænke ved hver lift
Drejeebænk
Svejser
Gas&ilt
Store lagerreoler til aflægning
Lygteapparat
Jordvarme
Søjleboremaskine
Ventilsliber
Presser
Plansliber

Tror det var det :lusket:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Runesm
Mester Medlem

#15 Indlæg af Runesm »

Bare sådan lige for at sige det, søndag var jeg ude og kigge på 2-søjlet, som skal stå på ny-støbt ny-malet (epoxy) betongulv, i isoleret værksted, hvor mit dækapparat også står :D

Men uha! En lille hobby malerkabine hvis man skulle være helt fræk og kan undvære 75kvm
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Geografisk sted: Ribe

#16 Indlæg af needspeed »

Transit far har fat i det rigtige.

Kunne også godt bruge en grav og 1 lift mere.

Og så lige gulvvarme :-)
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#17 Indlæg af John Sahl »

Noget der for mig ville være endnu vigtigere: At det ligger placeret i umiddelbar nærhed af ens bolig.!
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Yugo Turbo
Mester Medlem
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#18 Indlæg af Yugo Turbo »

Runesm skrev:På 300kvm havde jeg:
En 2-søjlet
En 4-søjlet (og 4-hjulsudmålingsapparat og corner-vægte)
Svejseapparat (TIG), hobbydrejebænk, søjleboremaskine, vinkelslibere.
Dækapparat, afbalanceringsapparat
Presser

Alt normalt brugt værktøj.
Computer med internetadgang.
Radio!!

+1
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#19 Indlæg af Saab-Daniel »

John Sahl skrev:Noget der for mig ville være endnu vigtigere: At det ligger placeret i umiddelbar nærhed af ens bolig.!

Sidst jeg kiggede ud til Henrik, var det planen at den skulle ligge omkring 20-50m fra hoveddøren... Det må siges at være i nærheden... :-)
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Yugo Turbo
Mester Medlem
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#20 Indlæg af Yugo Turbo »

Jeg må dog lige tilføje div metalbearbejdnings faciliteter, samt sandblæsekabine.

Værkstedet kunne dog evt deles op i en ren afdeling og en støve/støje afdeling. delt op så der er hver sin port...

huset skal naturligvis ha lavet gulvvarme drevet af et jordvarmeanlæg og jeg er MEGET tilbøjelig til at sige at jeg kunne finde på at ligge gulvvarme i værkstedet nu jeg var igang...

gulvvarme er MIN VEN!!!
Brap brap brap...
Billede
Besvar