: 14 jan 2010, 00:18
ikke at jeg er sikker, men jeg vil tro at det har noget at gøre med traktortræk...
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/
Wankel skrev:Herning er Jyllands NulHul.
Fyldt med bonderøve og studerende.
luske skrev:HenrikGM skrev:Læg mærke til navnet. Ikke hr. hvemsomhelst i motorsammenhænge.
ja nu fatter jeg ingenting ?? skær lige ud i pap hr mortensen![]()
MVH Luske
HenrikGM skrev:eller i videoform her: http://artrapull.dk/Video/2009/oversigt.html find superstock klippet, og se 3minutter henne i videoen hvor han afliver 2 turbolader der hver især er større end noget der er set i streetrace/dragrace sammenhæng i DK.
HenrikGM skrev:luske skrev:HenrikGM skrev:Læg mærke til navnet. Ikke hr. hvemsomhelst i motorsammenhænge.
ja nu fatter jeg ingenting ?? skær lige ud i pap hr mortensen![]()
MVH Luske
Willem Veldhuizen.
Hollandsk multikunstner, fra autoforretning til maskinfabrik, og eksportør af tuningsstumper til hele verden, deriblandt USA.
Hvad laver han?
Han var den første i europa med dielmotor ombygget til methanoldrift. Han har smadret RIGTIGT mange dele (navnet på køretøjet siger det hele!) igennem tiden.
Køretøjet er ikke fri for at være lidt spektakulær.
http://www.bitsnpieces.nl/
Det man så kan se og føle er det en smagsprøve på her: http://www.bitsnpieces.nl/foto/herning2009/index.html
eller i videoform her: http://artrapull.dk/Video/2009/oversigt.html find superstock klippet, og se 3minutter henne i videoen hvor han afliver 2 turbolader der hver især er større end noget der er set i streetrace/dragrace sammenhæng i DK.
Nu er han jo ikke den eneste der kan aflive en motor med et brag:
Ud med lortet når det ikke duer mere: http://www.youtube.com/watch?v=EpU6-dtuP9s
og igen samme stunt: http://www.youtube.com/watch?v=bpPX8R7Jle4
Sidste trend:
Snup en dieselmotor fra en lastbil. Helst en god stærk een!
Konverter skidtet til methanol, og brug den i modificeret!
Hvem havde nogensinde troet at en DAF kunne få 6cyl. bmw-lyd?
Well, snakkede med ham sidste år, meget interesaant gut!
Jeg mener det var 11mm han havde drejet af de originale stempler for at få kompressionen ned til 9:1. Efter dette vejede stempel+krydspind+plejlstand 8,5kg....(PR STYK)
Så han turde ikke køre mere end 4900rpm på motoren som max.
Toppen flowede 465CFM. (det er +2x på et rigtigt godt std personvognstopstykke).
De 3 turboladere hev trykket op på ca 4,5bar, og fortændingen stod omkring de 32-36grader lidt afhængigt af vejret.
Video af det fartøj her:
http://www.youtube.com/watch?v=o9i9tcMn1c4
Masser af billeder på nettet, også indenfor motoren.
Det er det vi bønder fiser til Herning hver år sidst i sommerferien for at se, høre, smage og føle.![]()
Og vi er det igen iår!