HenrikGM skrev:Der er faktisk plads til at sætte 2 i enden af hinanden hvis man er lidt kreativ....
og plads i bredden samtidigt.
LS9 plus en kampvægt på 1225kg kan gøre den gamle firkantede kasse til lidt af en morfarbil, også med plads til en overraskelse.
Og med lidt trylle rylle på den ls9 har den nok hurtig 1000+ hk, så kan den nok lige klare en overhaling..
Men så gælder emissionsværdierne ihvertfald ikke mere, og det var jo hele ideen i at stoppe motoren i fra starten.
Tror man kan lave 1000hk ligeså billigt på bilens oprindelige motor....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Nu er der bare den forskel at en 1000 hk 2.3 kun kan køre få minutter så skal den renoveres igen. Jeg har set de dragracing volvoer i sverige De kan ikke gå i tomgang og skal køres med samme omdrejninger som en motorcykel for at virke. Den gule 142 med 1012 hk r motor virker først efter 100 m da turboen er model lastbil lige sådan den blå 740. Gm performance parts sælger iøvrigt en lsx 376 450 hk long block hvor blokken er i støbejern og forberedt til tryk til omkring 6000$. Den er stærkere end den oprindelige 378 cui ls9 til 20000. Der er også lavet en 500 cui ls2 med 700 hk på sug til gadekørsel. En rigtig sleeper simpel let som en v6 eller 4 cylindret med turbo. http://www.erlperformance.com/index.php ... 0&catid=74 lig mærke til at blokken er forhøjet for at få plads til 4.5" slag.
15000 euro for en 40% effektforøgelse - såfremt det overhovedet kan godkendes.
Udstødning er billigere: 1000 euro.
Så man kunne vel egentlig blot detune den til 20% over standard og så får den godkendt med alle delene på (bananmanifold, turbo, indsugning, intercooler, dyser, etc...) for 1000 euro og så skrue op for ladetrykket når man er på bane.....
jens skrev:Nu er der bare den forskel at en 1000 hk 2.3 kun kan køre få minutter så skal den renoveres igen. Jeg har set de dragracing volvoer i sverige De kan ikke gå i tomgang og skal køres med samme omdrejninger som en motorcykel for at virke. Den gule 142 med 1012 hk r motor virker først efter 100 m da turboen er model lastbil lige sådan den blå 740. Gm performance parts sælger iøvrigt en lsx 376 450 hk long block hvor blokken er i støbejern og forberedt til tryk til omkring 6000$. Den er stærkere end den oprindelige 378 cui ls9 til 20000. Der er også lavet en 500 cui ls2 med 700 hk på sug til gadekørsel. En rigtig sleeper simpel let som en v6 eller 4 cylindret med turbo. http://www.erlperformance.com/index.php ... 0&catid=74 lig mærke til at blokken er forhøjet for at få plads til 4.5" slag.
Pudsigt at disse monster V8ere aldrigt dukker op når der er rullefeltstræf og viser disse 700suge hk frem?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jens skrev:Nu er der bare den forskel at en 1000 hk 2.3 kun kan køre få minutter så skal den renoveres igen. Jeg har set de dragracing volvoer i sverige De kan ikke gå i tomgang og skal køres med samme omdrejninger som en motorcykel for at virke. Den gule 142 med 1012 hk r motor virker først efter 100 m da turboen er model lastbil lige sådan den blå 740. Gm performance parts sælger iøvrigt en lsx 376 450 hk long block hvor blokken er i støbejern og forberedt til tryk til omkring 6000$. Den er stærkere end den oprindelige 378 cui ls9 til 20000. Der er også lavet en 500 cui ls2 med 700 hk på sug til gadekørsel. En rigtig sleeper simpel let som en v6 eller 4 cylindret med turbo. http://www.erlperformance.com/index.php ... 0&catid=74 lig mærke til at blokken er forhøjet for at få plads til 4.5" slag.
Pudsigt at disse monster V8ere aldrigt dukker op når der er rullefeltstræf og viser disse 700suge hk frem?
Har set LS7 på felt, der skulle have 505hk, den havde 465hk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Det er nok fordi v8 folkene ikke kommer i turbo kredsene. For dem er det tidskortet der gælder. Hvad hjælper det at man har 1000 hk på feltet hvis den kun går høje 10 på strippen. Nu findes der vist heller ikke ret mange 700 hk biler der er indregistret på lovlig vis. Der skal en 500 + cui motor med afslørende tomgang til der koster over 100000. Var de 465 hk på hjulene eller krumtappen. Verdenrekorden for en z06 ls7 skulle være under 11 sekunder udelukkende med bedre dæk.
De bruger sae net normen hvilket er med vandpumpe generator og udstødning. Sae gross før 1971 var uden udstødningog luftfilter. vand blev tilført fra en elektrisk pumpe så der var gerne 70 hk mindre i bilen.
15000 euro for en 40% effektforøgelse - såfremt det overhovedet kan godkendes.
Udstødning er billigere: 1000 euro.
Så man kunne vel egentlig blot detune den til 20% over standard og så får den godkendt med alle delene på (bananmanifold, turbo, indsugning, intercooler, dyser, etc...) for 1000 euro og så skrue op for ladetrykket når man er på bane.....
har du bestilt tid? eller overført de 15000euro? det er dig der skal bevise at forureningsværdier er bedre eller lige så gode som standard. ideen med 20% merydelse hjælper ikke i den forbindelse.
MVH søren