Side 2 af 3
: 11 maj 2010, 22:09
af Staalanden
Er ikke enig. Dit projekt er et monster i mit hoved. Og SLET intet negativt i det. Rigtig fedt faktisk.
Men der sker endelig en masse omkring lovligt streetrace nu, og så kommer der 2 negative/lamme kommentar på det i samme tråd. Jeg forstår det ik.
hvordan bygger man en std bil der kan brues til noget som helst, hvis ikke man lige har råd til en bil der originalt kører under 5 sekunder til 100 km/t (ikke engang det er hurtigt). Aner det ik.
for mig er det naturligt at ville køre alt hvad der er mulighed for Enig, og derfor forstår jeg stadig ik de kommentar
: 11 maj 2010, 22:17
af Captain Slow
well vi behøver jo heller ikke være enige,
jeg mener dog at der når der laves arrangementer skal være plads til alle, og ikke kun biler med plader.
for hvis de skal overholde loven, er der næppe meget ræs i dem)
men bevares, kan da skrue et par på

: 11 maj 2010, 22:43
af Staalanden
Nej selvfølgelig ikke:)
: 12 maj 2010, 19:46
af møffe
Captain Slow skrev:well vi behøver jo heller ikke være enige,
jeg mener dog at der når der laves arrangementer skal være plads til alle, og ikke kun biler med plader.
for hvis de skal overholde loven, er der næppe meget ræs i dem)
men bevares, kan da skrue et par på

problemet og begrænsningen er vel at man ikke kan køre der fra uden at der bliver lidt for meget interesse fra pengeliderlige myndigheder.

: 12 maj 2010, 20:11
af Staalanden
Mon ikke det vil være det samme til de fleste arrangementer snart. Synes deværre det virker sådan

: 12 maj 2010, 23:52
af Captain Slow
det er netop derfor jeg har skiftet til den anden grøft, en all out race bil
: 13 maj 2010, 15:30
af møffe
Staalanden skrev:Mon ikke det vil være det samme til de fleste arrangementer snart. Synes deværre det virker sådan

ja det bliver jo snart værd at overveje at gøre bilen semi lovlig igen. personeligt syntes jeg bare det er en god ide at have store bremser og super undervogn til flere hk

: 13 maj 2010, 17:04
af klyfax
møffe skrev:problemet og begrænsningen er vel at man ikke kan køre der fra uden at der bliver lidt for meget interesse fra pengeliderlige myndigheder.

Problemet er at DASU i tiderens morgen mente der skulle være plader på bilen, for på en eller anden måde at definere en gadebil, aka streetracer.
Det har lige været oppe og vende i DASU DR-U, men kravet bliver indtil man har fundet en bedre måde at definere en gadebil på.
: 13 maj 2010, 17:09
af HenrikGM
Nu behøves man jo ikke se på nummerpladerne.
Når først bilerne er på det areal der er søgt om tilladelse til at holde race på, så er nummerpladernes værdi reduceret til overflødig vægt.
Det er ene og alene arrangøren der definerer hvad der skal accepteres.
Der er så meget race i DK for tiden, at man nok skal vælge at bygge bilen efter de races man tror bliver afholdt.
: 15 maj 2010, 18:37
af Hartvig
Det er lidt samme konklusion der er draget på Holeby og der er det jo helt tydeligt at klasse 8 er blevet en stor succes.
Vi prøver så at styre galskaben ved kun at afvikle 201 meter - med det tilgængelige beredskab er det efter min personlige mening ved at være uansvarligt at afvikle på 402 meter og hastigheder på 250-300 km/t.
Bare vi dog snart kunne få en permanent 402 bane opbygget udelukkende til streetrace og dragrace
/Hartvig