Side 2 af 2
: 13 maj 2010, 20:12
af grydesvamp
ahh der er hvis lidt mere end 2 sikringer i sådan en bil

onsdag aften kl 23 sagde dmi 18mm..
: 13 maj 2010, 20:27
af John Sahl
DMI plejer at være _rigtigt_ dårlige til at spå om vejret i den landsdel...
: 13 maj 2010, 20:45
af Runesm
John Sahl skrev:DMI plejer at være _rigtigt_ dårlige til at spå om vejret i den landsdel...
+1
Sidste gang sagde de vidstnok 8mm, der kom lige et par dryp, men det blæste heldigvis væk. For 2 dage siden sagde de 0,1 mm, jeg håber VIRKELIG det flasker sig!
: 13 maj 2010, 21:48
af grydesvamp
Det gør vi hvis alle! sidste år begyndte det til et af arrengementerne først at regne 20 min før lukketid. og der havde de lovet regn hele dagen

: 13 maj 2010, 23:03
af Staalanden
grydesvamp skrev:Det gør vi hvis alle! sidste år begyndte det til et af arrengementerne først at regne 20 min før lukketid. og der havde de lovet regn hele dagen

Lad os håbe at det blir sådan igen. Håber da vejret holder så der køres i KBH også:)
: 14 maj 2010, 00:31
af Captain Slow
HenrikGM skrev:Captain Slow skrev:nå, nu gjorde jeg lige mig selv til mål for kommentarer om dårlige undskyldninger

Skete det ikke allerede da du begyndte at placere skylden på pladesmedens evner?
hov hov, nu ikke næsvis
den skovl har sat os 3 uger bagud
tænkte nu mere på sammenlignelig afstand Holeby kontra Vandel
men men, jeg ved godt det er en dårlig undskyldning,
den primære grund til jeg aldrig har været på Holeby er at det er 201m
men det er jo fint nok til at teste.
men faktisk tror jeg også min farmor har inviteret på kaffe og kage den dag

: 14 maj 2010, 00:42
af JBO
Til info kan det nævnes at der altid er godt vejr på holeby og det i gennem næsten 10 år efterhånden. Det har kun regnet væk en enkelt gang.
: 14 maj 2010, 12:00
af Westmus
Captain Slow skrev:..den primære grund til jeg aldrig har været på Holeby er at det er 201m..
Fordomme mod 1/8 mile race plejer tit at komme fra "amatører" hvis biler ikke kan komme ud af hullet, mens de rigtige racere vist mest har en lidt anden indstilling. Bl.a ud fra at de fleste race alligevel afgøres på de første 200m. Med mindre der er tale om 2 meget ulige biler.
201m race har jo den fordel at man lige tager toppen af farten, til glæde for sikkerheden. Plus det sikkert er noget lettere at finde egnede asfaltstykker. Når farten holdes "nede" begrænser der jo også kravene til den del af banen der ligger efter målstregen.
Generelt kører bilerne jo bare stærkere og stærkere og i USA er man faktisk begyndt (i de vildeste klasser) at korte banerne af fra 402m til 304m (1000 foot) pga sikkerheden kontra de tophastigheder bilerne efterhånden har nået.
: 14 maj 2010, 14:07
af Captain Slow
du har sikkert ret,
jeg har ikke noget fakta der understøtter min ide om at jeg absolut vil køre 402 m.
når der køres ulovligt streetrace er det jo "baner" fra 250-350 m i de fleste tilfælde.
men,,,jeg er også amatør,,så din beskrivelse er nok meget korrekt,
( også derfor jeg lagde en extra undskyldning ind, med kaffe hos farmor

)
nu må vi se, i har jo lovet solskin, så man ved aldrig, om vis ses i Holeby,
: 14 maj 2010, 16:08
af Westmus
Captain Slow skrev:...( også derfor jeg lagde en extra undskyldning ind, med kaffe hos farmor

)..
Der er grund til at de "seriøse" går sådan op i den der underlige 60 fods tid. God startteknik og en bil der får det bedste ud af det bid der nu er, har større betydning for den samlede tid end mange sikkert tror. Man kan sige det man taber på dårlige starter skal der dæl'me mange ekstra hk til at hente hjem igen inden målstregen.
Tillader mig lige at brige et kort citat fra en artikel i et US-blad:
"In the world of drag racing, happiness is a low e.t. Horsepower helps, but there is more to quick quarters than just gobs of torque. A major key to quick e.t.s is a low 60-foot time, which combines both power and suspension."
