Side 2 af 4

: 18 aug 2010, 21:30
af Slavteren
var mest ment som en inspiration til at søge efter en løsning / diagnose på problemet, da det må være det samme de kæmper med i de kredse :wink:

: 18 aug 2010, 21:31
af HenrikGM
Mon ikke du har for meget olie i?

Eller en fejl på udluftningen.

På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.

: 18 aug 2010, 21:38
af lqs
har tidligere prøvet letløbsmotorolie på en toyota gearkasse. det blev godt nok meget dårlig til at skifte gear. til gengæld blev den rigtig god til at sige lyde!
MVH søren

: 18 aug 2010, 22:34
af HenrikGM
lqs skrev:har tidligere prøvet letløbsmotorolie på en toyota gearkasse. det blev godt nok meget dårlig til at skifte gear. til gengæld blev den rigtig god til at sige lyde!
MVH søren


Nu er du vel ikke ude i at argumentere for at der er forskel på gearkassers krav til olien, ifht hvordan gearkassen er konstrueret vel?? :wink:

Det næste bliver vel at du påstår at man skal bruge 0W60 på en motor der er tunet, når samme motor med std ydelsen skal bruge 10W40... :grin:

: 19 aug 2010, 00:49
af Captain Slow
HenrikGM skrev:Mon ikke du har for meget olie i?

Eller en fejl på udluftningen.

På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.


lqs skrev:hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren


det er kontateret at det ikke er pakdåsen, og at der ikke er for meget olie på, samt at gearkassen ikke har en decideret udluftning, men udlufter ved gearstangen


idag faldt mine øjne så over speedometer indsatsen, og den ser noget ulden ud, ikke at o-ringen umiddelbart ser ud til at fejle noget, men at indsatsen har været "fejlmonteret" og giver sig sideværs,,, så skifter lige hele indsatsen, inden vi køre den på rullerne imorgen, håber sgu ikke hullet er blevet ovalt, så får jeg satme et flip på tværs :damn:

så må vi se..

ps. at hælde 10w60 på en motor der er designet til noget andet, ISÆR 402m biler er for mig helt gak gak ;-)
al den oliesnak er religion, og nogen sover bedre om natten hvis de pøser castrol edge eller andet 10w60 i hullet, og fred være med det, men jeg gør det ikke :coffee:

a

: 02 sep 2010, 21:14
af tonnilerche
fandt du nogensinde fejlen? :up:

: 02 sep 2010, 21:22
af martin høj
Captain Slow skrev:
HenrikGM skrev:Mon ikke du har for meget olie i?

Eller en fejl på udluftningen.

På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.


lqs skrev:hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren


det er kontateret at det ikke er pakdåsen, og at der ikke er for meget olie på, samt at gearkassen ikke har en decideret udluftning, men udlufter ved gearstangen


idag faldt mine øjne så over speedometer indsatsen, og den ser noget ulden ud, ikke at o-ringen umiddelbart ser ud til at fejle noget, men at indsatsen har været "fejlmonteret" og giver sig sideværs,,, så skifter lige hele indsatsen, inden vi køre den på rullerne imorgen, håber sgu ikke hullet er blevet ovalt, så får jeg satme et flip på tværs :damn:

så må vi se..

ps. at hælde 10w60 på en motor der er designet til noget andet, ISÆR 402m biler er for mig helt gak gak ;-)
al den oliesnak er religion, og nogen sover bedre om natten hvis de pøser castrol edge eller andet 10w60 i hullet, og fred være med det, men jeg gør det ikke :coffee:


Hvad olie har du kørt med på dine 4agte motorer??

: 02 sep 2010, 22:14
af Captain Slow
10w40 delsyntetisk, skift ved 5000 km. oplevede aldrig et olierelateret problem

: 02 sep 2010, 22:27
af m power
Captain Slow skrev:10w40 delsyntetisk, skift ved 5000 km. oplevede aldrig et olierelateret problem


hmm plejlejer der brænder af kan jo godt være et olierelateret problem :wink:

nåede du nogensinde at runde 5000km :wink:

: 02 sep 2010, 22:37
af Captain Slow
har taget 1 sæt lejer under en indkøring, det er alt.
(dem motoren var født med, dvs muligt syre skadede ved stilstand),
skiftede til 2 lags kinglejer, og kørte videre uden problemer.

har også nappet et sæt på en kompressor motor, med samme specs som ovenfor og samme løsning..

så mon ikke årsagen var egen dovenskab fra starten af :cooking:


motoren er designet til olie af ringere kvalitet, og belastningen sålænge olien ikke bliver for varm, er næppe større pga. trykladning

det er om ikke andet min filosofi.

lexus motoren kører med fuldsyntetsik 5w30 som foreskrevet,
olietemperaturen ligger på 110 grader + en slat for enden,
så overvejer at lidt at skifte,,,men er ikke sikker på om det er godt eller skidt :?: