Side 2 af 4
: 24 jan 2011, 22:46
af Jack
How, havde ikke lige set dette indlæg før. Snakkede men en fyr fra stenhøj for 14 dages tid om samme emne. Han sagde at for få år siden var 12cm kravet for en 2 søjlet stenhøj(3.2t) men nu var det blevet 14cm.
Men han så intet problem i og sætte den op hvor der "kun" var 12cm.
: 02 feb 2011, 22:41
af thatt
min 2 søjlet stenhøj lift står på 20cm betong uden rivenet, det er godt nok også den med støtte ben både frem og til bage og en bum imellem.
køb dig en ældre stenhøj og renover den, du får en helt vild god lift ud a det, og det behøver ikke at koste mange penge.
min 2 søjlet stenhøj lift er 40 år gammel og løfter som en drøm

: 21 sep 2011, 21:34
af HenrikGM
Vi prøver lige at løfte emnet en tand igen.
Nu er jeg ikke lift kender, men en 1-søjlet dækker jo bunden og transmissionen nærmest fuldstændigt....
2søjlet er snild, men søjlerne står ud foran dørene.....
4søjlet med ramper er også snild, men kørebanerne er vel i vejen? Men er vil fine hvis man har 2x donkrafte til at lette bilen fra kørebanen?
Hmm...
Hvor meget er bundrammen i vejen på en 2-søjlet?
: 21 sep 2011, 22:22
af zky
den 1 søjlet er mindre i vejen end du forestiller dig, hvis du kan finde et U hoved til den, er det ikke noget problem at pille gearkassen af en baghjuls trækker( har i min læretid lavet mange Sierra, Granada, Taunus, Scorpio'er på sådan en - selv transitter kan den løfte)
Bundrammen på 2 søjlet er kun i vejen når bilerne ikke kan køre selv (i min hverdag i hvertfald)
MEN sax-liften støbt ned i gulvet er helt klart den bedste investering jeg længe har lavet, den kan bruges til alt, og er helt klart overlegen til el arbejde, da der er plads hele vejen rundt
: 22 sep 2011, 16:03
af jens
2 søjlet er ikke god til pladearbejde. Heller ikke til sænkede biler. Jeg har tit haft donkraft på bagbroen for at kunne få plads til at få armene til at låse. Køb en 3-3.5 tons min 2.5 tons stenhøj mascot kan ikke klare ducato vito suv og lign hvis der er værktøj i bilen. Bundrammen på Min lift er sænket 15 cm ned i gulvet så der ikke er noget der skal køres over. I dag køber man bare en 2 motors.
: 25 sep 2011, 16:41
af Lars PH
http://www.ebay.de/itm/Nussbaum-2-Stemp ... 553wt_1270
lige ud over panel arbejde må det her da være et godt forsøg
: 26 sep 2011, 23:17
af audi_claus
HenrikGM skrev:Vi prøver lige at løfte emnet en tand igen.
Nu er jeg ikke lift kender, men en 1-søjlet dækker jo bunden og transmissionen nærmest fuldstændigt....
2søjlet er snild, men søjlerne står ud foran dørene.....
4søjlet med ramper er også snild, men kørebanerne er vel i vejen? Men er vil fine hvis man har 2x donkrafte til at lette bilen fra kørebanen?
Hmm...
Hvor meget er bundrammen i vejen på en 2-søjlet?
Jeg benyttede for år tilbage en 1-søjlet på et værksted, og fandt at den var ubehagelig, fordi den faktisk stod og fjedrede lidt. Og så dækker den jo lidt for gearkasse og udstødning.
De 2-søjlede er besværlige med mindre man har skydedøre, og så får man snavsede hænder af at skulle flytte armene ind under. Det er træls at lave el-arbejde under instrumentbordet hvis man ikke har lidt arbejdshøjde og kan åbne dørene helt.
Jeg købte en 4-søjlet Jema bl.a fordi, den ikke krævede installationer i gulvet og er flytbar - endda med bil på så den kan benyttes som parkeringslift. Den er forsynet med en yderligere donkraft til at løfte for- eller bagende med. Vangerne kan også benyttes som understøtte for en al. donkraft og det hele køres op i behagelig arbejdshøjde. Derved betyder det ikke så meget, at vangerne fylder noget, da man får udsyn under dem, og som nævnt kan man klodse yderligere op, hvis det er panelarbejde, der er problemet.
Jeg har en mindre træ-wiener stige ståede ved siden af, som jeg benytter til at kravle op på liften med, hvis jeg skal ind i bilen eller glo i motorrummet mens den er oppe, så jeg ikke behøver at køre op og ned hele tiden. Jeg har monteret nogle hylder for enden af liften i passende højder for aflægning af værktøj og dele. Den fleksibilitet med at stå solidt på liften har man ikke ved de andre typer.
F.eks har jeg lige skiftet gearolie hvor det er praktisk at både være under bilen og hælde ny olie i via en slange oppe fra motorrummet.
Desuden var den billig.
: 10 okt 2011, 19:38
af HenrikGM
Nogen der kender denne her?
http://www.dba.dk/autolift-2-4000cx-eft ... -78020230/
Tænkte umiddelbart at den ser lidt "flimsy" ud i søjlerne. Nogen der har sådan en i midtjylland?
Nummer1 var en Cascos, men det er også lige dobbelt-op på prisen..
: 10 okt 2011, 20:22
af Zorak
Var ude hos en kammerat til en bekendt som havde sådan en til fritids-værkstedet. Den virkede fint og han lød til at være glad for den, det eneste negative jeg kan sige var et den klonkede noget når den slog sikkerheds-palen til. Men til den pris dækker den vel da fleste behov man burde have?
: 10 okt 2011, 22:03
af HenrikGM
Zorak skrev:Var ude hos en kammerat til en bekendt som havde sådan en til fritids-værkstedet. Den virkede fint og han lød til at være glad for den, det eneste negative jeg kan sige var et den klonkede noget når den slog sikkerheds-palen til. Men til den pris dækker den vel da fleste behov man burde have?
Det vigtigste er at den er stabil. Der findes en del grumme eksempler på nettet om kinalifte der var for ringe lavet, sågar også spanske. Det var lækkert at se en i drift og prøve at hive lidt i bilen og se hvad liften så gør....