Olie forbrug motor - turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Jeg ved ikke hvad dit trick er, men det du gør, det er du god til.

Lejesølerne er kæmpe store i den motor ifht den ydelse du har. Det lyder som ganske og aldeles usandsynligt at det er pga service niveauet på lejerne. Som sagt tidligere: Jeg kender til flere motorer der er havareret FORDI de er bleet renoveret, end jeg kender til motorer der har havareret de originale urørte lejer.

Det er mig lidt af en gåde hvorfor du ligger og kører 6000rpm på den motor. Med std knasten så er den holdt op med at trække for 1000rpm siden. Men det ændrer ikke på at den skal kunne holde til det, omend det virker ret så omsonst at gøre. Det er min påstand at du var bedre tjent med at skift liidt før, hvis det er hurtigt ud af hullet vi snakker om.

Prøv at læs det sidste nummer af Bilsport. Der er en artikkel om en der startede med en motor magen til den du har brændt nogle stykker af, men med 3x så meget motoreffekt som +200.

En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

HenrikGM skrev:En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.


HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning ;) :popcorn:
Fri bane fuld hane! :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Stort olieforbrug.
Aksialt slør i turboen.
Ryger i tomgang. grå røg!!!

Det lyder mest som en turbo der er defekt!!!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

grydesvamp skrev:
HenrikGM skrev:En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.


HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning ;) :popcorn:


Skægt!
Kender du ham?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#15 Indlæg af Jakobsen »

Jeg køre med a og v knast så de omdrejninger er vist fint til de knaster :)

Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !

Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..

Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Jakobsen skrev:Jeg køre med a og v knast så de omdrejninger er vist fint til de knaster :)

Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !

Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..

Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo


Har du haft bilen på felt med de knaster?

Et billigt alternativ(når du stadigt har en del modtryk af slås med) kunne være K-knasten.
Det bliver mere aktuelt med 3K27.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#17 Indlæg af grydesvamp »

grydesvamp skrev:
HenrikGM skrev:En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.


HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning ;) :popcorn:


Ja jeg fik enda en øl sidst jeg var nede ved ham, den blev selvfølgelig fisket op fra hans jordhul.. ;) men smagte nu ganske udemærket

Tak for øl forresten :popcorn:
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#18 Indlæg af Jakobsen »

Nej der har ikke været nogle ture på feldt med de knaster, og det er kun af den simple grund at den rådne kina lader ik passer på motoren. Så har ik ville ofre trim eller effekt måling på den..
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

stempelringe

#19 Indlæg af uno »

du nævner at der ikke er skiftet ringe i motoren og spørger til om de let kan testes.. -ja det kan de med en kompressionstest.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

er værdien så dårlig... ved første forsøg, prøver du en gang mere, efter at have give en sjat motorolie ned gemmen tændrørshul. stiger værdien er det ringerne det er galt med, stiger den ikke, ligger fejlen højere oppe!
MVH søren
Besvar