Olie forbrug motor - turbo
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg ved ikke hvad dit trick er, men det du gør, det er du god til.
Lejesølerne er kæmpe store i den motor ifht den ydelse du har. Det lyder som ganske og aldeles usandsynligt at det er pga service niveauet på lejerne. Som sagt tidligere: Jeg kender til flere motorer der er havareret FORDI de er bleet renoveret, end jeg kender til motorer der har havareret de originale urørte lejer.
Det er mig lidt af en gåde hvorfor du ligger og kører 6000rpm på den motor. Med std knasten så er den holdt op med at trække for 1000rpm siden. Men det ændrer ikke på at den skal kunne holde til det, omend det virker ret så omsonst at gøre. Det er min påstand at du var bedre tjent med at skift liidt før, hvis det er hurtigt ud af hullet vi snakker om.
Prøv at læs det sidste nummer af Bilsport. Der er en artikkel om en der startede med en motor magen til den du har brændt nogle stykker af, men med 3x så meget motoreffekt som +200.
En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.
Lejesølerne er kæmpe store i den motor ifht den ydelse du har. Det lyder som ganske og aldeles usandsynligt at det er pga service niveauet på lejerne. Som sagt tidligere: Jeg kender til flere motorer der er havareret FORDI de er bleet renoveret, end jeg kender til motorer der har havareret de originale urørte lejer.
Det er mig lidt af en gåde hvorfor du ligger og kører 6000rpm på den motor. Med std knasten så er den holdt op med at trække for 1000rpm siden. Men det ændrer ikke på at den skal kunne holde til det, omend det virker ret så omsonst at gøre. Det er min påstand at du var bedre tjent med at skift liidt før, hvis det er hurtigt ud af hullet vi snakker om.
Prøv at læs det sidste nummer af Bilsport. Der er en artikkel om en der startede med en motor magen til den du har brændt nogle stykker af, men med 3x så meget motoreffekt som +200.
En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
HenrikGM skrev:En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.
HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning
Fri bane fuld hane! 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Stort olieforbrug.
Aksialt slør i turboen.
Ryger i tomgang. grå røg!!!
Det lyder mest som en turbo der er defekt!!!
MVH
Morten
Aksialt slør i turboen.
Ryger i tomgang. grå røg!!!
Det lyder mest som en turbo der er defekt!!!
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
grydesvamp skrev:HenrikGM skrev:En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.
HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning![]()
Skægt!
Kender du ham?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Jeg køre med a og v knast så de omdrejninger er vist fint til de knaster
Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !
Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..
Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo
Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !
Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..
Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jakobsen skrev:Jeg køre med a og v knast så de omdrejninger er vist fint til de knaster
Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !
Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..
Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo
Har du haft bilen på felt med de knaster?
Et billigt alternativ(når du stadigt har en del modtryk af slås med) kunne være K-knasten.
Det bliver mere aktuelt med 3K27.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
grydesvamp skrev:HenrikGM skrev:En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.
HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning![]()
Ja jeg fik enda en øl sidst jeg var nede ved ham, den blev selvfølgelig fisket op fra hans jordhul..
Tak for øl forresten
Fri bane fuld hane! 
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
stempelringe
du nævner at der ikke er skiftet ringe i motoren og spørger til om de let kan testes.. -ja det kan de med en kompressionstest.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447