Vælger du en NA bil vil VE og IGN være max 100kpa og med tryk er det jo over, men prøv og læs på turbo bricks eller savar turbo, der er der flere guides til MS montering på T5 og med tips til tænding osv, du skal bare starte stille ud når du begynder og ik for mange justeringer af forskellige ting på samme tid, det forvire dig nemt og gavner sjældent
perfekt bil til anden motorstyring
Redaktør: Moderatorer
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Justeringen er den samme måde, din motorstyring skal bare opsættes lidt anderledes..
Vælger du en NA bil vil VE og IGN være max 100kpa og med tryk er det jo over, men prøv og læs på turbo bricks eller savar turbo, der er der flere guides til MS montering på T5 og med tips til tænding osv, du skal bare starte stille ud når du begynder og ik for mange justeringer af forskellige ting på samme tid, det forvire dig nemt og gavner sjældent
Vælger du en NA bil vil VE og IGN være max 100kpa og med tryk er det jo over, men prøv og læs på turbo bricks eller savar turbo, der er der flere guides til MS montering på T5 og med tips til tænding osv, du skal bare starte stille ud når du begynder og ik for mange justeringer af forskellige ting på samme tid, det forvire dig nemt og gavner sjældent
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nu ville jeg nok ikke anbefale en nybegynder kaste sig ud i en 5cyl som første projekt.
Hvis du vil lære det fra bunden, så tag en simpel bil, dvs 4cyl, strømfordeler, selvstændig tænding hvis mulig, så du kan nøjes med at hekse i brændstoffet til en begyndelse. Det er meget mere tilgivende end tænding for en rookie. Så får du chancen for at vokse med opgaven.
En T5 motor(eller hvilkensom helst 5cyl) er for en nybegynder slet ikke så indlysende enkel, og giver ofte en learning curve så stejl at folk opgiver projektet. Mundfulden er for stor.
Start et sted man kan overskue det, og voks derfra. Det lærer du mest af.
Hvis du vil lære det fra bunden, så tag en simpel bil, dvs 4cyl, strømfordeler, selvstændig tænding hvis mulig, så du kan nøjes med at hekse i brændstoffet til en begyndelse. Det er meget mere tilgivende end tænding for en rookie. Så får du chancen for at vokse med opgaven.
En T5 motor(eller hvilkensom helst 5cyl) er for en nybegynder slet ikke så indlysende enkel, og giver ofte en learning curve så stejl at folk opgiver projektet. Mundfulden er for stor.
Start et sted man kan overskue det, og voks derfra. Det lærer du mest af.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Zorak skrev:Nice nok min egen bims har selv en m20b25 motor.. Kunne være fedt at få MS på og køre closed-loop for økonomiens skyld.. Og så også for at få den grimme "vingemåler" pillet af.. hehe
Det er ihvertfald muligt at lave en bedre benzin økonomi med MS end hvad nogle af mine std. 325'ere har kunnet klare.
I sidste sæson var min benzin økonomi som følger: Gennemsnit 10,75 km/l, Bedste 11,57 km/l, Dårligste 10,40 km/l.
Der kunne sikkert findes endnu mere ved at bygge en knastsensor på af hensyn til indsprøjtningen, og lave om til tænding med spole for hver cylinder. Men er fint tilfreds som det er nu, den går trods alt længere på en liter end opgivet fra bme og motorrummet ser 100% originalt ud.
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
JDJ skrev:Zorak skrev:Nice nok min egen bims har selv en m20b25 motor.. Kunne være fedt at få MS på og køre closed-loop for økonomiens skyld.. Og så også for at få den grimme "vingemåler" pillet af.. hehe
Det er ihvertfald muligt at lave en bedre benzin økonomi med MS end hvad nogle af mine std. 325'ere har kunnet klare.
I sidste sæson var min benzin økonomi som følger: Gennemsnit 10,75 km/l, Bedste 11,57 km/l, Dårligste 10,40 km/l.
Der kunne sikkert findes endnu mere ved at bygge en knastsensor på af hensyn til indsprøjtningen, og lave om til tænding med spole for hver cylinder. Men er fint tilfreds som det er nu, den går trods alt længere på en liter end opgivet fra bme og motorrummet ser 100% originalt ud.
Okay kan godt være man skulle overveje sådan et projekt så.
Min egen render ca 10-10,5 km/liter før med 15" stålfælge men den tager bedre fra nu med 19" fælge
Bedste måling er 12,2 med 110 km/t fra nordsjælland til rødby..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..