HVIS MAN VAR TYVE ÅR.... volvo turbo

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

[quote="Spirillen"]Jeg har en ide til, at gøre din liste billigere
[quote="Morten VJ"]Jeg kan ikke få de priser til at stemme.

Færdigsamlet MS ca 3500 kr Brugt/opgivet MS projekt 1000-2000
WB løsning 2000 kr Låne en til indkørsel alene 0kr
Div sensorer 1000 kr En tur på skrotten med en skævbider max 6øl
Dyser 1500-2000 kr En ekstra række dyser boret i topstykket (evt Med i de 6øl)
Motorstyring i alt 8000-8500kr

Ny kina turbo 3300 kr Gammel lastbilturbo 0-500kr, Har engang købt 2stk til V8 Deutz for ialt 200kr(kan gøre det igen hvis lejligheden byder sig)
div dele til udstødning 1100 kr Gamle dele fra føromtalte skrotplads/klunset ved en smed, lidt flere øl
Div dele til at samle det hele 1000 kr
Ialt 13400-13900 kr
For 300+ hk med nye dele for 300+ hk med brugte dele et sted mellem 1000 og 4000 alt efter frækhed og goodwill på skrotten og div andre steder

Styling.
1200 kr til matsort
1300 kr til et sænkningssæt
6000 kr til et sæt hjul
Ialt 8500 kr til styling

Så nu er vi på 21900 kr
bil 5000 kr

ialt 26900 kr

Vi fjerner stylingen og lander på 18900 kr Vi fjerner stylingen helt
Så nu har vi 1100 kr tilbage til
knastaksel Kan findes rundt omkring, alternativt kan Bo i Kvong slibe en sjov profil
svinghjul Det laver man selv i en drejebænk, hvis man føler det er nødvendigt
og en kobling der kan holde til momentet. Det laver man også selv, dog med lidt flere dele ca 800kr
Og så lige undrvognen der nok skal friskes op til den større effekt. Her kan man også mange ting selv

Ialt små 5000 +bil, mindre hvis der går sport i at handle/klunse.
DET VAR HENRIKS (DYRE) IDE AT BRUGE NYE DELE.
vil give mange af de røde ideer ret...mine egne ideer går lidt samme retning.det man allerede har, behøver man ikke købe.
en tur over græsplænen idag resulterede i 2stk 7.5x16" og 2stk 9x16" ats fælge, der blev også fundet dæk til samme.
potte og rør til en 3" udstødning blev der også fundet dele til.
knast TROR jeg jeg selv har... ellers må henrik træde til.
undervogn. finder på noget selv= har seks 900serie volvoer stående, mere eller mindre komplette. den jeg lige har købt har nogen utroligt stive bagfjedre (camping?) de kan sikkert laves lavere. tænker på at tage hele fjederben fra en nyere 960 (v90) til foran.=større bremser mm.
ms...? måske slet ikke nødvendigt. ellers har jeg to gl tec2 anlæg. dyser... der ligger nogen (mange) fra 2jz motorer. dvs jdm på 440ml.
maling= der må den lokale brændeovnsfabrik sgu træde til! evt er der sikkert folk der der drikker øl... det behøver ikke koste alverden...
mere stylling ville være at montere den lave front fra en af de nyere 960...
hvis ikke det skal være HKS. tror jeg har 100+ stk turboladere liggende rundt om. ellers har jeg en kinalader der har kostet enten 150 eller 200$ dvs under 1000kr. den er ny og passer nok nogenlunde til målet.
bliver faktisk lidt grebet af ideen...
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Den med knastaksel;

Ny, så hedder det nok Jens Gustavsson for mit vedkommende.
Brugt, så hedder den H eller K, (overlap!)

På det tidspunkt K knasten ikke er nok længere, så er der hellerikke plejlstænger til mere effekt alligevel.

Omhyggeligt trimmet, så skulle der være plejlstænger til 350-400hk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Sjov tanke:

Hvem kan lave fleste hk billigst?

Realistisk budget ifht opnået effekt(Rullet effekt, opgivet af Otto Natmekaniker)
Bilen skal bruges dagligt.?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#14 Indlæg af Lars PH »

køb af bil renault twingo
bil 4000 nysynet
turbo hx35 2000
vand ic 700
micro squirt 600
et sæt spjælfhuse 600
benzin pumpe 200
udstødning 3 " 2 timers arbejde med svejser for anden mand
masser af små ting skal vi sige 2000
hk visdes ikke endnu
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#15 Indlæg af Runesm »

Lars PH skrev:køb af bil renault twingo
bil 4000 nysynet
turbo hx35 2000
vand ic 700
micro squirt 600
et sæt spjælfhuse 600
benzin pumpe 200
udstødning 3 " 2 timers arbejde med svejser for anden mand
masser af små ting skal vi sige 2000
hk visdes ikke endnu


Jeg vil bare meget gerne se en projekt-tråd med masser af billeder - dem over mobilen strækker efterhånden ikke længere til min nysgerrighed
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#16 Indlæg af grydesvamp »

Well jeg starter så med en volvo 850 t5 med 225hk std, hverdag og til enhver tid..

hvor mange af dem der så er tilbage er en anden sag ;) :coffee:

30k. inklusiv bil, syn, ny*e dæk bremser olie tændrør og luftfilter.
Senest rettet af grydesvamp 26 apr 2011, 09:35, rettet i alt 1 gang.
Fri bane fuld hane! :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#17 Indlæg af møffe »

hvis det er lagervare der skal bruges

gratis cos 2wd banebil med sparco bur og sikkerhedstank.

komplet cos 4x4 motor.

t34 escos turbo

gratis undervogn. gevind. (mangler 2 bagdæmpere)

gearkasse MT75 fra sierra dohc. har 3 på lager.

kobling. har 2 nyere std på lager.

scorpio spindler og bagbro 1200kr

5x112 scopio cosworth fælge 700kr (mangler 16" dæk)

std L8 styring

mangler sæder og ellers skal der bare graves lidt på lageret.

potientiale 370hk pris.. latterligt billigt.

det er ikke en gadebil. MEN. stumperne er der.

man snakker vi rent indkøb af alt så render det jo op. og skal man samle alt her og nu så koster det jo lidt når man ikke har dele i forvejen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

ja det kommer jo an på hvordan man regner.
min "nye" 5000kr volvo har kostet over 400000kr fra ny...
igår satte jeg to nye bagskiver på den. de har kostet gratis. de lå i en skrotbil på arbejdet. nogen har nok været igang med at syne/lave den, men har opgivet undervejs.
det samme med de gamle ats fælge. de er købt et lignende sted for en kage. dvs de har nok kostet et sted mellem 20 og 50kr.dækkene kommer fra en firmabil. der kommer aldrig brugte dæk på sådasn en, de brugte bliver enten smidt på bålet. eller stillet hen i en krog. for at de kan sidde rigtigt, behøver man spacere. de koster vist 50kr hos biltema. vil jo mene at ting man enten selv er klar til at smide ud, eller andre har smidt ud er gratis. de er i hvert fald ikke mere end metalprisen værd.
MVH søren
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#19 Indlæg af Saab-Daniel »

Søren, det lyder som om du har gang i et rigtigt spændende projekt :-) Skal du have en bil på 402m banen igen? Ser frem til at følge den her tråd :-)
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

det der bliver aldrig andet end en gadebil. måske den skulle prøve at køre klubrally eller en billig trackday.
der er anhængertræk på, så hvis den nogensinde kommer til noget 402m, bliver det som trækdyr.
ideen med at sætte "større" forbremser på fra en v90/965 blev idag skudt lidt ned... grunden er at de ikke er større!
den er blevet sænket foran idag, ved hjælp af en vinkelsliber.
HENRIK GM slog bilen op på nettet. den er født som lavtryksturbo. der er ikke noget at sige til at den er død. 135hk på en 2,3liters turbomotor.... en mere end sugemotoren er opgivet til.
lad os nu se hvad der sker med en større turbolader.
den har jo 940 udstødningsmanifolden, som 240 drengene siger er fin.
synes egentlig ikke den ser så god ud?
MVH søren
Besvar