Side 2 af 3

: 17 jun 2011, 20:48
af lqs
hoppede direkte over til den græske side der linkes til. voldsomme tal. kunne være sjovt at overvære nogen af de rulninger. er ikke helt med på de skalaer han bruger på sine udskrifter.
MVH søren

: 17 jun 2011, 22:44
af HenrikGM
Beryllium stempler er lidt af en bedrift. Gad vide hvem de har til at lave dem?

Titanium knasten er DLC coated, mon ikke også krumtapen er det på lejepasningerne?

Sjovt hvad "service life" er på de komponenter. Materialerne er normalt ret hys med smøremidlet, sjovt at vide hvad de smurte den med, har noget set det i tråden?

Flot håndværk.

: 17 jun 2011, 23:01
af HenrikGM
Brugen at beryllium-kobber i ventilsæder er vældigt fristende, fordi det nærmest er ideelt materiale til formålet. Let bearbejdet, leder varme bedre end ...ja, vel bedst?, og river ikke fkes titaniumventiler(galling er det vel?) og lader ventilen lande relativt blødt.

Men der er en bagside, som man nok lige skal tænke over:
Chronic Beryllium Disease (CBD)

Skidtet er giftigt.

: 17 jun 2011, 23:02
af Yugo Turbo
tror ikke en meter på at hverken escort eller evo har de påståede effekter, ud fra de videoer... den escort ejer skal da være glad hvis der er 7-800 hk hjemme den dag der. og evoen er voldsomt længe om at trække feltet op med den påståede effekt, men ok grækenland er jo altid verdens hurtigste "*.*" ligegyldigt hvad og filmene er altid dårligt filmede og aldrig viser de tider i samme film uden lige at skulle klippe i filmen. de er fuskere og svindlere dernede.

Den viste knast vil jeg påstå kommer direkte fra F1, stængerne er også F1 medminire de er kopier af F1

: 17 jun 2011, 23:06
af møffe
er det ikke meget typisk at høje påståede effekter i udlandet ikke kan måles til det samme på et lidt kritisk felt (feks i danmark)

de lider af det samme i sverige og norge.

: 18 jun 2011, 03:22
af lqs
ville ikke være sikker på der overhovedet er en alm knast i en F1 motor.
det fine materiale til sæderne er som jeg husker både giftigt og svagt radioaktivt.... har en god ven der bruger det i mc toppe.
prøv at kig lidt på rullefeltspaoirene der er skannet ind. det er noget lusk det de skriver om ladetrykket! men det er da fine grejer, er blot lidt tvivlende overfor tallene.
MVH søren

: 18 jun 2011, 07:35
af Novicen
lqs skrev:f1 stænger er meget mindre. de er nok også en del kortere i boring/slag forhold. altså både stænger og i motoren. tænker de kører med dobbelt så meget boring som slag.
MVH SØREN


Mener at have læst max tilladte boring er 98mm i F1. Hvis dette udnyttes fuldt ud må slaget på en 8'er være ca. 40mm. Mon ikke stængerne er ca. 100mm ?

: 18 jun 2011, 09:57
af lqs
ved 40 i slag er de sikkert kun ca 70mm center til center.
MVH søren

: 18 jun 2011, 10:03
af Kuno
Yugo Turbo skrev:
og evoen er voldsomt længe om at trække feltet op med den påståede effekt,

Så vidt jeg ved kan man på Dynapack selv bestemme tiden der skal gå fra X rpm op til max rpm. Da jeg var på Dynapack blev den sat til 10 sek. Så umiddelbart kan man ikke konkludere noget ud fra tiden.

: 18 jun 2011, 10:37
af HenrikGM
lqs skrev:ville ikke være sikker på der overhovedet er en alm knast i en F1 motor.
det fine materiale til sæderne er som jeg husker både giftigt og svagt radioaktivt.... har en god ven der bruger det i mc toppe.
prøv at kig lidt på rullefeltspaoirene der er skannet ind. det er noget lusk det de skriver om ladetrykket! men det er da fine grejer, er blot lidt tvivlende overfor tallene.
MVH søren


De laver 1500hk v. 3bar abs....2bars ladetryk. Der er mange "suge hk".

Ja, Beryllium er radioaktivt, dog ikke ret meget.
I ´kobber er beryllium et legeringsmateriale, så det er "opløst" i kobberet.
Frygteligt fristende at anvende pga egenskaberne, men ikke så rart MSDS på det.Igen en opvejning af fordele/ulemper!