Side 2 af 3

: 08 nov 2011, 13:23
af r_uldal
Jeg tror ikke en Kadett er speciel god medmindre du bruger en del penge uanset hvad for en motor du putter i. Man kan sige det er forholdsvist nemt at montere en Calibra Turbo motor i sådan en og det er 204hk standard. Piller man lidt ved den har den forholdsvist nemt 270hk hvilket burde være rigeligt til en 7-800kg Kadett C.

Bagtøj og trækaskel er skod på alle de gamle baghjulstrukne Opel biler undtagen Rekord E2 2,2 stc der kører med et ret groft "Kaner" bagtøj fra GM.

Så her skal der skiftes, + en stiv bagaksel i alle tilfælde ikke er optimal til drift. Man kunne så overveje at bruge en E30 bagbro og få det sat sammen med bilen på en eller anden måde. Men så begynder det også pludseligt at koste nogle gryn og en masse tid...

En forholdsvis nem bil at gå i krig med er netop en Opel Rekord. Ja det er ikke den mest sexede drifter ;) men her kan man skifte bagtøj (plug´n play) med det "store" som man svejser op selvfølgelig. Hertil vejer bilen omkring 1100kg så den er lidt nemmere at få til at lægge sidelæns, og så kan man montere selv samme C20LET motor fra eks Calibra Turbo som før nævnt. Vil man fjerne den stive bagaksel kan man tage bagbro fra Omega A, Monza, Senator osv og montere istedet, det er ikke helt plug´n play men det er tæt på!

Og store spoilere og vilde fast, n furious lakeringer gør sig måske heller ikke så godt på en Rekord, men der kan faktisk blive en ret fed old-school retro slæde ud af sådan en

Billede

: 08 nov 2011, 17:31
af luske

en E30er

: 15 nov 2011, 11:06
af Smyssen
en bmw e30er med en 2.5 motor, 2.9 motor, m50 motor... behøver ikke alt det menageri med at putte en nissan blender ned i. :D

Re: en E30er

: 15 nov 2011, 21:06
af r_uldal
Smyssen skrev:en bmw e30er med en 2.5 motor, 2.9 motor, m50 motor... behøver ikke alt det menageri med at putte en nissan blender ned i. :D


Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele :lusket:

Som sagt, køb noget virkeligt billigt, du kan faktisk få en del Ford Sierra med muskler i til fornuftige penge. En Xr4i kan jo købes for omkring 7-8.000 kr Den har en 150hk men du kan putte en 210 hestes Scorpio Cosworth motor i plug´n play style :)

: 15 nov 2011, 21:51
af møffe
eller smid en zetec eller bedre endnu en duratec, det er en alu motor med 200 suge hk uden de store problemer, sammen med at gearkasserne koster ca 500kr stk

Re: en E30er

: 16 nov 2011, 06:22
af lqs
r_uldal skrev:
Smyssen skrev:en bmw e30er med en 2.5 motor, 2.9 motor, m50 motor... behøver ikke alt det menageri med at putte en nissan blender ned i. :D


Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele :lusket:

Som sagt, køb noget virkeligt billigt, du kan faktisk få en del Ford Sierra med muskler i til fornuftige penge. En Xr4i kan jo købes for omkring 7-8.000 kr Den har en 150hk men du kan putte en 210 hestes Scorpio Cosworth motor i plug´n play style :)
min påstand vil nok være at dør en standard motor af varme.... så er der noget der kan gøres bedre.
mine første ideer er noget i stil med.
hvordan virker omdrejningsbegrænseren?
kan vandpumpen med fordel geares ned?
kan der komme luft UD af motorrummet?
kan der komme luft gennem køleren?
er der godt flow gennem udstødning? altså hele vejen, uden kat mm.
det er altså en tysk bil.... der vel egentlig er beregnet til høj hastighed på motorvejen.
kommer de fem ting på plads, TROR jeg sådan en e30 med en stor sugemotor kan holde til drift.
MVH søren

: 16 nov 2011, 08:07
af møffe
Nu er der mange med en sjov idé om tysk er bedre.

Tuner du en std 325 e30 med knaster og komplet uds får du ofte 190-200hk det er jo ikke alverden oven i std effekt men det er over rigeligt hvad den std køler kan klare.

Så skal man montere en køler fra en 535 e34 for at holde temperaturen nede netop motorvejen.

Det er den eneste bil jeg kender til får varme problemer bare ved så lille en opgradering. Og som du skriver så mener alle den er bygget til netop motorvejen.

: 16 nov 2011, 11:53
af r_uldal
Det er præcist det jeg mener, det er en Autobahn racer, og ved 150km/t kommer der jo masser af luft igennem køler osv. Jeg har selv ejet en 535 E34 og den var blevet chippet til 224hk (eller ændret motorstyring) og den havde jeg også bøvl med varmen med. Det hele endte med at den begyndte at "spise" vand i motoren, og så kom jeg af med den..

Som jeg skriver i et af mine tidligere indlæg skal man huske at en driftbil faktisk køler ad H til. Det skyldes for det første at motoren kører ved meget højere omdrejninger end bilen bevæger sig. Dernæst er fidusen selvfølgelig at man kører sidelæns når man drifter, og det giver ikke specielt meget luft i køleren når luften rammer den fra en vinkel. Dvs luft kommer stort set ikke igennem køleren som når man kører.

Og når vi snakker en "billig" begynder drifter ville jeg 100% klart vælge noget andet end BMW. Jeg ville allerhelst vælge noget 4 cyl med et meget stort motorrum så der kan komme en rigtig stor køler i samt en 2-3 effektive blæsere på også. En Sierra med V6 har faktisk et meget stort motorrum da Fords V6 er en meget lille motor. Det samme gælder en Volvo 240 f.eks der også har et enormt motorrum i forhold til motorens størrelse og her er der også rigelig plads til en rigtig stor køler fra eks en varevogn af en slags ?

Jeg skal ikke kunne sige om det forholder sig anderledes med de nyere BMW´er men så ville jeg nok vælge en E36 M3 med 280hypper. De kan fåes for 3-4.000 Euro og så er du faktisk klar til at drifte uden nogen vilde ændringer, hvis vel at mærke de ikke også har de samme varmeproblemer ?

: 16 nov 2011, 21:25
af r_uldal
Og sådan en gammel svensk panserklods kan faktisk godt drifte :D

http://www.youtube.com/watch?v=7_6ghcYc ... re=related

: 17 nov 2011, 14:07
af jens
Der er flere der har puttet v8 i sierra søg efter den amerikanske udgave merkur xr4ti + v8. Så skulle der være moment nok til at trække begge hjul rundt. Det samme er gjort i e30 når de er trætte af at m3 motorene brækker sig for at følge med corvetter og lign.
sierra/mustang v8
http://www.youtube.com/user/skogv8#p/u/3/fKOMThWTyOg