Audi A4 110 hk tdi quattro sætter ud ved fuldgas

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#11 Indlæg af Christian M »

Lars PH skrev:Kommer det ved sejtræk eller omdrejninger er bilen chippet. Hva vis du kunstig får den i nødprogram gør den det også så.. Om du giver gas ved kold motor er vel irelevant den skal stadig ikke gøre det


fejlen kommer kun når den er kold og kommer kun hvis træder pedalen helt i bund ligesom om den pludselig får så meget og leve af så den ikek kan tykke det og begynder og gå på 3 cylinder eller mindre også ryger den helt vildt hvisden ikke går i stå også er den ikke til og få liv i igen også rygerden self osse når du prøver og starte den igen jeg syntes ikke det er en fejl jeg har oplevet før og de plejer og være rimlig pålidligede motor

den skulle ikke være chippet af hvad jeg ved af
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#12 Indlæg af Christian M »

Mads B (dk) skrev:jeg synes at have læst at hvis pumpen ikke er timmet 100% i forbindelse med tandrems skift skulle det kunne give problemmer.

Jeg har for nyelig skiftet rem på en 90hk tdi fra 2005 og når pumpen var låst og krumtappen stod på mærke og alt blev spændt...... når man så drejede 2 omgange på krumtappen så havde den rykke sig lidt fra mærket...... så man blev faktisk nød til ikke at stillle den på mærket, for at den stod på mærket efter 2 omgange


det hele står på mærker og pumpe indstilling er dobbelt tjekket flere gange og knast står osse som den skal den bliver jo låst i bag også er den konisk i knast hjulet så det erbare og løsneogså dreje resten påmærker også låse pumpen når det passer men som du osse ser på billede så står pumpen 100% hvor den skal
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#13 Indlæg af Runesm »

For mig lyder det til der enten er den dyse der forstøver dårligt, eller også er der et gløderør der ikke virker, så den store mængde diesel køler forbrændingskammeret nok ned til at det ikke vil antænde ?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#15 Indlæg af svan »

Morten VJ skrev:Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten



en 110 hk AFN er ikke en PD motor, bare til info.

Prøv evt. på www.vagcars.dk, norn og Rittersprt derinde er yderst kompetente til de motorer der.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#16 Indlæg af wukshady »

Vil nok bakke Rune op i hans indlæg og mene det kan være en dyse der hænger når den er kold.
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#17 Indlæg af Christian M »

Runesm skrev:For mig lyder det til der enten er den dyse der forstøver dårligt, eller også er der et gløderør der ikke virker, så den store mængde diesel køler forbrændingskammeret nok ned til at det ikke vil antænde ?


det har jeg osse tænkt på om det kan være cylinderen er forkold så den blæserfrobrændingen ud så der kun ligger en masse diesel som bliver brændt af jeg må lige have målt gløderørne ud også evt. skifte dyserne eller sætte dem i en test bænk
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#18 Indlæg af Christian M »

Morten VJ skrev:Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten


det er ikke en pumpe dyse motor det er en ganske alm diesel motor med direkte indsprøjtning også med elektronisk rotor pumpe samme opbygning som man kender den fra de gamle diesel motor som bare er med forkammer i stedetfor
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#19 Indlæg af Christian M »

svan skrev:
Morten VJ skrev:Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten



en 110 hk AFN er ikke en PD motor, bare til info.

Prøv evt. på www.vagcars.dk, norn og Rittersprt derinde er yderst kompetente til de motorer der.

svan


det er osse en mulighed jeg tænkte der var nogle herinde som måske havde rodet med noget gammel diesel motor før om måske lige kunne pege ind på hvad der kunne være galt men så har jeg lige det andet i bag hovedet takker
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#20 Indlæg af TB206HDI »

Er den chippet? Der er mange _rigtig_ dårlige chip til dem i omløb. Specielt pumpespændingen mener nogle er "sjovt" at rode med..
Besvar