Side 2 af 4

: 15 jan 2012, 10:25
af Christian M
Lars PH skrev:Kommer det ved sejtræk eller omdrejninger er bilen chippet. Hva vis du kunstig får den i nødprogram gør den det også så.. Om du giver gas ved kold motor er vel irelevant den skal stadig ikke gøre det


fejlen kommer kun når den er kold og kommer kun hvis træder pedalen helt i bund ligesom om den pludselig får så meget og leve af så den ikek kan tykke det og begynder og gå på 3 cylinder eller mindre også ryger den helt vildt hvisden ikke går i stå også er den ikke til og få liv i igen også rygerden self osse når du prøver og starte den igen jeg syntes ikke det er en fejl jeg har oplevet før og de plejer og være rimlig pålidligede motor

den skulle ikke være chippet af hvad jeg ved af

: 15 jan 2012, 10:27
af Christian M
Mads B (dk) skrev:jeg synes at have læst at hvis pumpen ikke er timmet 100% i forbindelse med tandrems skift skulle det kunne give problemmer.

Jeg har for nyelig skiftet rem på en 90hk tdi fra 2005 og når pumpen var låst og krumtappen stod på mærke og alt blev spændt...... når man så drejede 2 omgange på krumtappen så havde den rykke sig lidt fra mærket...... så man blev faktisk nød til ikke at stillle den på mærket, for at den stod på mærket efter 2 omgange


det hele står på mærker og pumpe indstilling er dobbelt tjekket flere gange og knast står osse som den skal den bliver jo låst i bag også er den konisk i knast hjulet så det erbare og løsneogså dreje resten påmærker også låse pumpen når det passer men som du osse ser på billede så står pumpen 100% hvor den skal

: 15 jan 2012, 11:14
af Runesm
For mig lyder det til der enten er den dyse der forstøver dårligt, eller også er der et gløderør der ikke virker, så den store mængde diesel køler forbrændingskammeret nok ned til at det ikke vil antænde ?

: 15 jan 2012, 11:52
af Morten VJ
Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten

: 15 jan 2012, 13:31
af svan
Morten VJ skrev:Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten



en 110 hk AFN er ikke en PD motor, bare til info.

Prøv evt. på www.vagcars.dk, norn og Rittersprt derinde er yderst kompetente til de motorer der.

svan

: 15 jan 2012, 18:39
af wukshady
Vil nok bakke Rune op i hans indlæg og mene det kan være en dyse der hænger når den er kold.

: 15 jan 2012, 20:17
af Christian M
Runesm skrev:For mig lyder det til der enten er den dyse der forstøver dårligt, eller også er der et gløderør der ikke virker, så den store mængde diesel køler forbrændingskammeret nok ned til at det ikke vil antænde ?


det har jeg osse tænkt på om det kan være cylinderen er forkold så den blæserfrobrændingen ud så der kun ligger en masse diesel som bliver brændt af jeg må lige have målt gløderørne ud også evt. skifte dyserne eller sætte dem i en test bænk

: 15 jan 2012, 20:19
af Christian M
Morten VJ skrev:Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten


det er ikke en pumpe dyse motor det er en ganske alm diesel motor med direkte indsprøjtning også med elektronisk rotor pumpe samme opbygning som man kender den fra de gamle diesel motor som bare er med forkammer i stedetfor

: 15 jan 2012, 20:21
af Christian M
svan skrev:
Morten VJ skrev:Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten



en 110 hk AFN er ikke en PD motor, bare til info.

Prøv evt. på www.vagcars.dk, norn og Rittersprt derinde er yderst kompetente til de motorer der.

svan


det er osse en mulighed jeg tænkte der var nogle herinde som måske havde rodet med noget gammel diesel motor før om måske lige kunne pege ind på hvad der kunne være galt men så har jeg lige det andet i bag hovedet takker

: 16 jan 2012, 16:53
af TB206HDI
Er den chippet? Der er mange _rigtig_ dårlige chip til dem i omløb. Specielt pumpespændingen mener nogle er "sjovt" at rode med..