Side 2 af 2
: 15 feb 2012, 13:58
af JerrilD
Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.
: 15 feb 2012, 14:02
af JerrilD
Slavteren skrev:er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækker

under alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..
Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren?

: 15 feb 2012, 20:37
af m power
JerrilD skrev:Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.
Hej
Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.
Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.
: 15 feb 2012, 21:10
af JerrilD
m power skrev:JerrilD skrev:Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.
Hej

Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.
Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.
Okay bare i orden

: 16 feb 2012, 12:56
af m power
Nå så har peugeot kigget lidt på bilen, men det blev jeg så ikke ret meget klogere af.
De kunne dog fortælle at det ikke er startspærre der driller.
Testeren siger at der er fejl på begge tændspoler.
Deres svar var enten defekt tændspole/ECU/eller en eller flere defekte ledninger.
Men det er jo klart at testeren siger der er en defekt tændspole når der slet ikke er kl15 12V i stikket til tændspolen, men det havde de så ikke fundet ud af

så er det jo godt man selv har konstateret det
Så bilen er nu hentet hjem igen, og jagten går nu på den manglende 12V til tændspolen.
: 16 feb 2012, 13:14
af VAG mekaniker
Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid

kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde

: 16 feb 2012, 16:40
af zky
VAG mekaniker skrev:Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid

kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde

problemet her er, at relæet er et "dobbelt relæ" med 8 kontakt sæt, hvor det end styre den ene side af det andet, men derfor kan du stadig godt luse ledningerne til tændspolen, du skal bare være sikker på at have det rigtige diagram, der er flere forskellige udgaver af relæet
: 17 feb 2012, 09:54
af Slavteren
JerrilD skrev:Slavteren skrev:er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækker

under alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..
Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren?

monopoint aka 1 dysse
og ja, er en fantastisk vejside reperation, i ekstreme tilfælde hvor man ingen skruetrækker har, kan andre forhånden stive objekter bruges
