S: Merkur XR4Ti

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#11 Indlæg af Brochen »

Hvad for en mustang kommer motor fra
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#12 Indlæg af m power »

Brochen skrev:Hvad for en mustang kommer motor fra


I første indlæg er der et link, prøv at kig den igennem og du finder svaret :wink:
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#13 Indlæg af møffe »

Noget midt 80er mustang 2,3 4cyl turbo.

En volvo 16v top skulle passe på blokken.

Der er en merkur xr4i på youtube med det opsæt og 550ish hk
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#14 Indlæg af Wildert »

Der er en amerikaner der pusher dem meget til rally derovre, fordi de til amatører er en ret god og "udvidelig" platform.
Supra diff'et med spær kan monteres rimeligt nemt på dem, en T5-gearkasse kan monteres ret nemt også, og så er ballet åbnet for relativt billige (og stærke) gearsets i mange varianter.

Karossen er relativt identisk med Sierra'en - den har en ekstra stolpe i bagruden. Det ligner pis.
Men for en der ikke er tabt bag et stykke karosseriplade, så er det ret nemt at skære stolpen ud og svejse hullet til, og så passer alm. Sierra ruder i.
Frontklapsdesignet er også lidt anderledes (og grimmere), men igen passer Sierra-klappen lige på.

For amerikanerne er det lidt et problem at der ikke blev solgt mange af dem, så karosseridele er lidt til den bøvlede side for dem at skaffe. Det er ikke just et problem for os.
Det attraktive i den er netop at den er født med turbo på en billig og dead simple maskine med lidt kubikker bag => rimeligt nemme hk'er et pænt stykke op. Hvis man er indstillet på et købe motor- og gearkassedele i USA, så fås ALT - og det er lækkert - af den vej, netop fordi den kværn også fandtes i Mustang som solgte en hel del bedre. En del af circle track tosserne derovre er ret vilde med den motor.

I EU er det på mange måder en bedre platform end den er for amerikanerne hvis man tænker drift eller rally hvor der kan ryge lidt karosseridele - vi kan nemlig uden problemer skaffe de stumper :).

Hvad angår Volvo-toppen så skulle det være ganske vidst. På rallyanarchy.com er der i hvert fald én der har bygget sådan en bandit.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Er det sådan model motor, hvor turbo suger igennem karbunade, kan huske jeg så sådan en for ca 20 år siden, det var en ford 2,3L
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#16 Indlæg af m power »

K-FINN skrev:Er det sådan model motor, hvor turbo suger igennem karbunade, kan huske jeg så sådan en for ca 20 år siden, det var en ford 2,3L


Hvad tror du ( i ) det står for :?: Den kører jo med sprøjt :D
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#17 Indlæg af m power »

m power skrev:
K-FINN skrev:Er det sådan model motor, hvor turbo suger igennem karbunade, kan huske jeg så sådan en for ca 20 år siden, det var en ford 2,3L


Hvad tror du ( i ) det står for :?: Den kører jo med sprøjt :D



The XR4Ti came with one engine, the 2.3 liter turbocharged, in-line, fuel injected 'Lima' four cylinder using an EEC-IV computer
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

INTERCOOLER :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#19 Indlæg af Lars PH »

find finn nu skriver du selv suger gennem kab var det så ikke lidt optimistisk at der er intercooler på
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#20 Indlæg af møffe »

wildert.

nu er jeg ikke helt enig i at 4i karossen ligner pis.

dette er netop den kaross som cosworth burde have haft da den faktisk skiller sig ud fra det kedelige 1600 laser kaross som cosworth 2wd (3drs) fik i stedet.

men nu er det så 4drs cosworth jeg er mest til.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar