møffe skrev:Kan mls pakningerne være et problem pga BMW brugte en dårlig gummiblanding til de R6 topstykker. Syntes pr erfaring med m20 at de ikke klare alverden i kompression.
Jeg havde også problemer med de stålpakninger da jeg rodede med turbo, tror tit problemet er at blokken kan være ret skæv på sådan en, uden at det giver problemer ved normalt brug. Når der så kommer godt med tryk på så går det galt. En anden typisk fejl der har været omtalt her på siden før er at overfladen på blok og top laves for galt når disse planes.
Ang kompression så har jeg da kørt 11,2:1 i en 4 års tid på min 2,7 liters suge motor, det har ikke givet anledning til problemer endnu.
møffe skrev:Kan mls pakningerne være et problem pga BMW brugte en dårlig gummiblanding til de R6 topstykker. Syntes pr erfaring med m20 at de ikke klare alverden i kompression.
Det er også et problem på m50 motoren, jeg tror nærmere det er konstruktionen af topstykket der er problemet.
Hvis man svejer de store vandkanalerne op i topstykket på en m20 og borer et lille hul der svarer til det der er i blokken så forstærker det toppen en del.
Den toppakning der fungerede bedst for mig var en original pakning sammen med et sæt arp bolte, og det var med 1,4 bar 500hk