Side 2 af 3

: 20 jan 2013, 22:10
af Runesm
Måske sådan her?
Ved JVK laver nogle af de her tricks, med lille pibe Måske ikke lige 2", men måske 2,25". Så har man en knap til at aktivere spjældet ved lyst, og en boost-switch(/gammel olietrykskontakt på 0,3bar) som åbner op automatisk når den skal bestille noget så man ikke får ballade med modtrykket

: 20 jan 2013, 22:27
af Saab-Daniel
Runesm skrev:Måske sådan her?
Ved JVK laver nogle af de her tricks, med lille pibe Måske ikke lige 2", men måske 2,25". Så har man en knap til at aktivere spjældet ved lyst, og en boost-switch(/gammel olietrykskontakt på 0,3bar) som åbner op automatisk når den skal bestille noget så man ikke får ballade med modtrykket


Paint-jpg FTW, Rune :-)
Men go ide!!
/Daniel

: 20 jan 2013, 22:50
af Jakobsen
Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint :popcorn:

: 21 jan 2013, 14:13
af Jakobsen
Kom tilfældigvis til at tænke lidt mere på den bagpotte her til morgen :D Vil lige prøve at stoppe den ene afgang på bilen for at se, om det giver mindre larm.

Hvis det gør kunne man jo faktisk lave 2 spjæld eller bare 1, som er lige ved udgangen af potten.

Så de ikke er helt åbne når man køre alm, kunne evt styres af en actuator så den åbner ved 1bar evt ?

Dette kunne være en smart løsning hvis, det er nok at begrænse afgangene på bilen

: 21 jan 2013, 16:22
af Runesm
Jakobsen skrev:Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint :popcorn:


Jeg synes min ide er rigtig god.
Så kan du jo køre en fortsat 2,5" op i spjældet, og så grene den ud i en lille 2".

Spjældet kan bare aktiveres af en aktuator ved 0,5 bar. Så kan du også ha en syns-mode hvor ladetrykket holdes nede i boostcontrolleren, så det sidste rør ikke er nødvendigt :)

Så kan du også på den modsatte side af dåsen på aktuatoren, såfremt det også er med modtryksjustering selvfølgelig, trække vacuum i når den skal åbnes op i cruise mode for gejlerøvseffekten :D

Hold kæft det spiller :D

Der kører en JVK ~450hk's vr6 rundt på den måde i aalborg. Den har en sød, klukkende lyd når der bliver kørt pænt på det ene dæmpede rør, og så når den sidste bliver åbnet, mmmm guf

: 21 jan 2013, 18:59
af Jakobsen
Jeg er lidt i tvivl om hvad din plan var helt rune, altså fjerne alt det 3" rør og potte fra bagtørj og bagud ? og så sætte 2,5" rør på i stedet, og så lave det mellem rør fra bagtøj direkte ud i afgangs røret ??

: 22 jan 2013, 10:55
af grydesvamp
jakobsen. Rune mener at du skal skifte bagpotten til en 2" med en indgang og en udgang. den giver modstand ja men den dæmper behageligt meget.
Ved siden af dit afgangsrør laver du et rør i samme diameter som går direkte til spjældet som er koblet på dit system før det går i 2" potten..

Jeg kan ikke forklare det bedre uden at på i "paint" mode ;)

: 22 jan 2013, 16:46
af Runesm
grydesvamp skrev:Jeg kan ikke forklare det bedre uden at på i "paint" mode ;)


I got this bro.
Tjek min paint :)

: 22 jan 2013, 20:26
af K-FINN
Når man så er færdig, kan man så rulle bil 2 gange, med lukket og åbnet ventil.
Så ligger man kurver oveni hinanden, og vudere så om det var bøvlet værd.

: 22 jan 2013, 22:50
af Jakobsen
Uha satme god stil :D Så kan det vist ikke skæres mere ud i pap :grin:

Tror jeg skal tage mig sammen til at prøve at stoppe det ene rør til, for starters og så se om jeg vil bøvle med at lave det udstødning igen igen..