udlæsning af fejlkoder på Citroen C4 hdi 90

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Geografisk sted: Ribe

#11 Indlæg af needspeed »

uno skrev:Kan en dysefejl få bilen til at gå ud? jeg er ret sikker på at lavtryksystemet er ok da tanken er blevet støvsuget ren og brændstof filter skiftet senere.

Er lidt i tvivl om jeg vil skifte dyserne når den også går ud.
Eftersom dyserne skal kodes med boksen, er der så nogen forskelle på om de "nye" dyser er 90 eller 110hk når bare de passer fysisk i motoren?

En Toyota kan godt gå ud pga. en dysefejl, men om en Peugeot gør det ved jeg ikke :-)
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
TB206HDI
Senior Medlem

#12 Indlæg af TB206HDI »

uno skrev:Kan en dysefejl få bilen til at gå ud? jeg er ret sikker på at lavtryksystemet er ok da tanken er blevet støvsuget ren og brændstof filter skiftet senere.

Er lidt i tvivl om jeg vil skifte dyserne når den også går ud.
Eftersom dyserne skal kodes med boksen, er der så nogen forskelle på om de "nye" dyser er 90 eller 110hk når bare de passer fysisk i motoren?

Ja 110hk'erne har spidser med mere flow - det vil komme til at virke som en bokstuning hvis du sætter 110hk dyser i den.

Den går formentlig ud pga. forkert dysetryk. (som så kommer af en utæt dyse)
uno
Senior Medlem
Geografisk sted: sydjylland

Tak Til Alle

#13 Indlæg af uno »

Jeg har idag fået skiftet den dyse der var defekt. På den efterfølgende prøve tur hvor den fik lov at slæbe og arbejde og den gik ikke ud en eneste gang.
Tak for god vejledning under vejs.

Er der nogen i det sydjyske der kan kode dyser/tune den let?
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Besvar