Side 2 af 2

: 30 aug 2013, 12:18
af Daigaard
Kører du med "mærkevare" turbo eller kina turbo?


Jeg har ødelagt 2 turboer på 5.500 Km, begge med samme fejl, at de får bilen til at ryge helt vildt, specielt når den har stået i tomgang eller ved opstart.

Min konklusion, er at turboerne er lavet for dårligt og ikke kan holde til det høje lade tryk som jeg kører med. Pga fordårlige lejer. Men jeg er meget nysgerrig hvorfor du har konkluderet at det er olie kvaliteten til turboen, for det kunne jo være samme problem jeg har, i stedet for min konklusion. :oops:

: 30 aug 2013, 13:46
af steffenpoulsen
Daigaard skrev:Kører du med "mærkevare" turbo eller kina turbo?


Jeg har ødelagt 2 turboer på 5.500 Km, begge med samme fejl, at de får bilen til at ryge helt vildt, specielt når den har stået i tomgang eller ved opstart.

Min konklusion, er at turboerne er lavet for dårligt og ikke kan holde til det høje lade tryk som jeg kører med. Pga fordårlige lejer. Men jeg er meget nysgerrig hvorfor du har konkluderet at det er olie kvaliteten til turboen, for det kunne jo være samme problem jeg har, i stedefor min konklusion. :oops:


Kører med holset turbo. Dem som har lavet turboen siger at lejerne er lukket af sod.

: 30 aug 2013, 15:09
af Runesm
steffenpoulsen skrev:
Daigaard skrev:Kører du med "mærkevare" turbo eller kina turbo?


Jeg har ødelagt 2 turboer på 5.500 Km, begge med samme fejl, at de får bilen til at ryge helt vildt, specielt når den har stået i tomgang eller ved opstart.

Min konklusion, er at turboerne er lavet for dårligt og ikke kan holde til det høje lade tryk som jeg kører med. Pga fordårlige lejer. Men jeg er meget nysgerrig hvorfor du har konkluderet at det er olie kvaliteten til turboen, for det kunne jo være samme problem jeg har, i stedefor min konklusion. :oops:


Kører med holset turbo. Dem som har lavet turboen siger at lejerne er lukket af sod.


Sod eksisterer jo ikke bare i olien i klumper som sådan. Det kommer sig vel af at turboen er for varm(evt pga utilstrækkelig smøring), at den ikke får lov at køle ned når den har fået gas før den bliver slukket, måske for høj olietemperatur (Kører olie-feed røret forbi udstødningsmanifold?).

En løsning ville være en vandkølet turbo medmindre soden virkelig kommer i klumper fra olien.

: 30 aug 2013, 17:22
af m power
Hvilken olie kører du på ?