In-tank føde pumpe til 2 x 044 pumper

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Daigaard skrev:
HenrikGM skrev:Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.

Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.


Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig pris :D (Biltema)

M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt :D


Vi skal have købt en flok af de biltema pumper. Strømforbruget kan give en indikation af hvor meget fut der er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Daigaard skrev:
HenrikGM skrev:Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.

Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.


Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig pris :D (Biltema)

M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt :D


Vi skal have købt en flok af de biltema pumper. Strømforbruget kan give en indikation af hvor meget fut der er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

m power skrev:1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.

Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.

Det kan næsten ikke gå at fremstille den selv da de ikke koster ret mange basser på ebay
http://www.ebay.com/itm/ALLOY-FUEL-SWIR ... 0340383080?

Her er der lidt inspiration
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item563a01c968
http://www.rx7club.com/3rd-generation-s ... nk-861608/


Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varm bensin er noget hø.

Den med at een pumpe kan levere nok. Ja, hvis det er den rigtige.

På et tidspunkt vokser Daigaard fra de dyser og skal bruge endnu mere fuel.

Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

HenrikGM skrev:Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.


Nogen ældre toyotaer har 2 trin på pumpen med en stor formodstand, så den under cruise kører 9-10v på pumpen (Ud fra hukommelsen).
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#15 Indlæg af m power »

Runesm skrev:
HenrikGM skrev:Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.


Nogen ældre toyotaer har 2 trin på pumpen med en stor formodstand, så den under cruise kører 9-10v på pumpen (Ud fra hukommelsen).


Den opsætning kører en supra mkiv tt med
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#16 Indlæg af m power »

HenrikGM skrev:
m power skrev:1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.

Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.

Det kan næsten ikke gå at fremstille den selv da de ikke koster ret mange basser på ebay
http://www.ebay.com/itm/ALLOY-FUEL-SWIR ... 0340383080?

Her er der lidt inspiration
pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item563a01c968
http://www.rx7club.com/3rd-generation-s ... nk-861608/


Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varm bensin er noget hø.

Den med at een pumpe kan levere nok. Ja, hvis det er den rigtige.

På et tidspunkt vokser Daigaard fra de dyser og skal bruge endnu mere fuel.

Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.


Er der noget jeg har misforstået eller ?
Han kører da med 3 pumper pt og det er opsætning med en swirltank jo også.
En 320 ltr pumpe i tanken skulle nu gerne kunne levere til de hk den motor kan holde til, så det var nok den bedste løsning.
Men da han gerne vil beholde de biltema pumper så er det jo ikke nemt.
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#17 Indlæg af Daigaard »

HenrikGM skrev:
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varmt bensin er noget hø.


:D :D :D

Tak Henrik

Men det burde vel ikke være verdens sværeste opgave at finde en ny intank pumpe. Alternativt så skal jeg "bare" have fundet en ny tilsvarrende original, da den jo har vist at det setup virker uden problemer.

Ved du om Drost også har pumpe i tanken, eller om han køre helt uden? For kunne det være en mulighed, bare at lader 044 suge det op af tanken.
Jeg mener at kunne huske at Drost sagde at hans tankpumper var i stykker, jeg ved også at han har skiftet armartur, sååååå har han pumpe eller ej.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#18 Indlæg af m power »

Daigaard skrev:
HenrikGM skrev:
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varmt bensin er noget hø.


:D :D :D

Tak Henrik

Men det burde vel ikke være verdens sværeste opgave at finde en ny intank pumpe. Alternativt så skal jeg "bare" have fundet en ny tilsvarrende original, da den jo har vist at det setup virker uden problemer.

Ved du om Drost også har pumpe i tanken, eller om han køre helt uden? For kunne det være en mulighed, bare at lader 044 suge det op af tanken.
Jeg mener at kunne huske at Drost sagde at hans tankpumper var i stykker, jeg ved også at han har skiftet armartur, sååååå har han pumpe eller ej.


044 er ikke en sugepumpe, så det er nok ikke den vej du skal gå.
Hvis din nuværende opsætning kører 100% så find da en ny original pumpe så er den skid da slået.
Brugeravatar
kdrost
Senior Medlem
Indlæg: 396
Tilmeldt: 06 apr 2012, 00:32
Geografisk sted: Timring vest for Herning

#19 Indlæg af kdrost »

Har pumpe i tanken, ved dog ikke 100% om den virker - det bør jeg lige få checket :?
D&D Racing
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Det er rimeligt nemt at tjekke. Lyt og kig på manometeret.

Jeg har i min volvo tid kun ejet eet tankarmatur med en fungerende fødepumpe.
Chancen er at den ikke virker. Jeg tænker faktisk at motoren nok kan køre på fødepumpen alene(nok til at starte)

Den med bare at lade en pumpe suge det op, det virker ikke optimalt pga kavitation.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar