HenrikGM skrev:Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.
Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.
Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig pris (Biltema)
M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt
Vi skal have købt en flok af de biltema pumper. Strømforbruget kan give en indikation af hvor meget fut der er.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Fødepumperne er en centrifugalpumpe, dvs uden fast displacement.
Dine trykpumper er displacementspumper, dvs de fysisk spærer en mængde brændstof inde og flytter den.
Henrik har du en anbefaling på en god pumpe? Som altid til en billig pris (Biltema)
M Power jeg har lige investeret i pumpe setup'et da jeg ikke havde nok i en pumpe. Så det bliver!!! For det har vist sig at virke godt
Vi skal have købt en flok af de biltema pumper. Strømforbruget kan give en indikation af hvor meget fut der er.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
m power skrev:1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.
Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varm bensin er noget hø.
Den med at een pumpe kan levere nok. Ja, hvis det er den rigtige.
På et tidspunkt vokser Daigaard fra de dyser og skal bruge endnu mere fuel.
Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Nogen ældre toyotaer har 2 trin på pumpen med en stor formodstand, så den under cruise kører 9-10v på pumpen (Ud fra hukommelsen).
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
HenrikGM skrev:Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Nogen ældre toyotaer har 2 trin på pumpen med en stor formodstand, så den under cruise kører 9-10v på pumpen (Ud fra hukommelsen).
m power skrev:1 stk pumpe kan nu sagtens levere det du skal bruge til din Volvo.
Men ja du har jo dine 2 stk pumper og hvis du fortsat vil køre med dem så kunne du jo feks montere sådan en walbro i tanken som så forbindes til en swirltank.
Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varm bensin er noget hø.
Den med at een pumpe kan levere nok. Ja, hvis det er den rigtige.
På et tidspunkt vokser Daigaard fra de dyser og skal bruge endnu mere fuel.
Steffen; vi skal have en snak om man ikke kan lave en snild løsning med den MS. Det var ikke umuligt at styre pumperne lidt mere intelligent.
Er der noget jeg har misforstået eller ?
Han kører da med 3 pumper pt og det er opsætning med en swirltank jo også.
En 320 ltr pumpe i tanken skulle nu gerne kunne levere til de hk den motor kan holde til, så det var nok den bedste løsning.
Men da han gerne vil beholde de biltema pumper så er det jo ikke nemt.
HenrikGM skrev: Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varmt bensin er noget hø.
Tak Henrik
Men det burde vel ikke være verdens sværeste opgave at finde en ny intank pumpe. Alternativt så skal jeg "bare" have fundet en ny tilsvarrende original, da den jo har vist at det setup virker uden problemer.
Ved du om Drost også har pumpe i tanken, eller om han køre helt uden? For kunne det være en mulighed, bare at lader 044 suge det op af tanken.
Jeg mener at kunne huske at Drost sagde at hans tankpumper var i stykker, jeg ved også at han har skiftet armartur, sååååå har han pumpe eller ej.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
HenrikGM skrev: Der er et par problemer med det. Steffen vil jo kunne køre til Harzen i bilen, og alt for mange pumper i bilen giver både et strømproblem og et varmeproblem. Varmt bensin er noget hø.
Tak Henrik
Men det burde vel ikke være verdens sværeste opgave at finde en ny intank pumpe. Alternativt så skal jeg "bare" have fundet en ny tilsvarrende original, da den jo har vist at det setup virker uden problemer.
Ved du om Drost også har pumpe i tanken, eller om han køre helt uden? For kunne det være en mulighed, bare at lader 044 suge det op af tanken. Jeg mener at kunne huske at Drost sagde at hans tankpumper var i stykker, jeg ved også at han har skiftet armartur, sååååå har han pumpe eller ej.
044 er ikke en sugepumpe, så det er nok ikke den vej du skal gå.
Hvis din nuværende opsætning kører 100% så find da en ny original pumpe så er den skid da slået.
Det er rimeligt nemt at tjekke. Lyt og kig på manometeret.
Jeg har i min volvo tid kun ejet eet tankarmatur med en fungerende fødepumpe.
Chancen er at den ikke virker. Jeg tænker faktisk at motoren nok kan køre på fødepumpen alene(nok til at starte)
Den med bare at lade en pumpe suge det op, det virker ikke optimalt pga kavitation.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!