Side 2 af 3
: 24 nov 2013, 16:47
af bamse24
En opgraderede lavtryksturbo

: 24 nov 2013, 21:00
af Daigaard
Jeg syntes at det lyder som et klassisk eksempel på at en std. kobling ikke kan holde når bilen får mere moment.
Jeg syntes at du skal checke dit svinghjul inden du dømmer det ude, hvis det er OK så se om du ikke kan finde en anden lamel og trykplade som trykker hårdere og dermed kan holde noget mere moment = Problem Solved!!!
Nu kender jeg noget specifik til VW, men vi bytter og veksler alt mulig rundt for at få koblingen til at holde i vores biler. Så find noget du kan få til at passe der kan mere end det du har idag.
Med lidt søgen på nettet må du kunne finde nogle dele der er næsten plun'n play uden at skulle betale en formue for det.
: 24 nov 2013, 23:51
af m power
Daigaard skrev:Jeg syntes at det lyder som et klassisk eksempel på at en std. kobling ikke kan holde når bilen får mere moment.
Jeg syntes at du skal checke dit svinghjul inden du dømmer det ude, hvis det er OK så se om du ikke kan finde en anden lamel og trykplade som trykker hårdere og dermed kan holde noget mere moment = Problem Solved!!!
Nu kender jeg noget specifik til VW, men vi bytter og veksler alt mulig rundt for at få koblingen til at holde i vores biler. Så find noget du kan få til at passe der kan mere end det du har idag.
Med lidt søgen på nettet må du kunne finde nogle dele der er næsten plun'n play uden at skulle betale en formue for det.
der er desværre ikke nogen standart kobling der passer på det orginale svinghjul. På 180hk og s3 med flere der er det en 240mm kobling, så eneste udvej sammen med det orginale svinghjul er er en opstrammet trykfod, eller en ny sachs race kobling.
: 25 nov 2013, 04:17
af bamse24
Jamen hvis nu det er svinghjulet der er skævt skal jeg vel have nyt? Og mht til den hårdere trykfod.. Er det ikk det jeg så skulle bestille fra det link?

: 25 nov 2013, 07:32
af m power
Ja hvis hjulet er defekt så skal der jo et andet på.
Den originale trykfod kan strammrs op, men så skal du jo undvære bilen et stykke tid.
Hvis du køber en ny trykfod så skal den være til dobbeltmasse svinghjul.
: 25 nov 2013, 07:52
af bamse24
Okay jamen det link der jeg henviste til med g60 svinghjul og vr6 kobæing.. Er det ikk lettere og købe det sæt pg smække på..? Og så må jeg leve med den støj fra gearkassen.. Medmindre det self er en høj lyd

: 25 nov 2013, 09:04
af m power
Jo den opsætning ville jeg vælge.
De har pt kun 7kg svinghjul på lager.
: 25 nov 2013, 09:33
af bamse24
Okay men hva gør forskellen mellem 7 og 10 kg svinghjul ?

: 25 nov 2013, 11:29
af m power
bamse24 skrev:Okay men hva gør forskellen mellem 7 og 10 kg svinghjul ?

Motor bliver mere omdrejningsvillig, men til gengæld så mister du lidt moment ved gearskift.
: 25 nov 2013, 11:42
af bamse24
Så kan jeg rolig få det sæt købt ..
