: 29 dec 2013, 18:42
Jep - billedet er af min tabel 
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/
Omkring årtusinde skiftet var der enorm migrering fra MAP til MAF sensore. Jeg synes godt nok ikke jeg ser nogle biler i forbindelse med mit arbejde hvor iat sensor sidder i manifold. De sidder derimod direkte ude i maf sensoren, og på turbobiler sidder der tit en ekstra i et trykrør lige før manifoldenJakobsen skrev:Rune
Sensore sidder der på alle nye biler, så hvorfor kan MS så ikke korrigere efter det ? Kan det passe det kun er Bosch styringer der kan finde ud af det ??
Ved ganske godt hvad problemet går ud på, da jeg selv har haft samme bøvl med en MS1 Extra.
Så ved godt sensoren bliver varm![]()
Det ændre jo ikke i at den sidder i manifolden på ja næsten alle nyere biler efter 97.
Runesm skrev:Ligegyldigt når den kører og kold luft holder manifolden kold.Jakobsen skrev:Burde det ikke være helt lige gyldigt om Luft sensoren sidder i manifoldet, det er jo der den sidder på ja næsten alle biler idag ?
Det må vel være muligt selv med en MS boks at korrigere for det ?? altså uden at sensoren skal sættes ud i luftfilteret f.eks
Problem når bilen står stille, og varmen fra topstykket trækker op i manifolden og gør den mere varm end den egentligt indsugede luft er.
Så tror MS at luften er drønvarm, og den fjerner derfor mere benzin end nødvendigt.
Kører disse biler ikke også med maf sensor?Jakobsen skrev:Så har du ikke kigget på VW kan jeg høre for alle GTI S3 osv der sidder de da nemlig lige ved spjældet ?? Kan være VAG er de eneste der gør det, sammen med bosch styring
Nej det er ikke en bluf sensor.Jakobsen skrev:Jo da MAF og Map sensor ?
Men er vi enige om luft sensoren sidder i manifold ? Eller er det en bluf sensor ??
Om de er extra aner jeg ikke, men de sidder der og det kan vel ikke være uden grund