: 28 sep 2003, 07:27
Stumperne er til at skaffe for penge..
brugt B23 blok. ikke B230 de har svage lejer.
brug samme krumtap.
bor op og plan 1mm. den SKAL være helt plan, meget finpudset, ingen rustgrader, og KRYDSSLEBET. det gælder også topen.
Lav oliesprøjt op under stæmpler. det er nemt. olie "røret" går lige ved cyl.væg. bor hul, skær 6mm gevind. køb ford dyser(RS Turbo) monter og ret op.
modific. samme plejlstænger, med ny spec.top-bøsning som passer til smedede stæmpler til en B230FT . stempler er købt "brugt" fra racermotor. nye ringe.
alt skal afbalanceres og veje det samme.
ombygget bundkar med`"skvulpe plader" og mere olie(breder)
stor oliepumpe(B21ET)
El pumpe for oliekøler(seperat system med temp. styring)
glasblæsning af alu dele.
blokken har fået en gang sandblæsning og nok maling.
Så har du bunden klar. bygge pris ca. 12k det er inc. skærerings toppakning.
Toppen er fra B21ET.
forbrændings kameret laves mere "rundt" og støre.( der fjernes meget )
planes 2mm. ja. det er meget, men der er lavet store kammer.
+ Stemplerne har også korter "pind højde".
Ventiler er en anden sag. indsugningsventil fra en tysker.
Udstødningsventil fra usa.
lidt støre kanaler.(meget lidt). Korter v-styr.
hjemme lavet alu manifolder( helt lige og ens)
.
"hjemme lavet" spjæld(52mm) det er nemt. find 4 ens hos en huger, og monter dem på liene. " MED SPJÆLDAXEL LODRET" så kan de nemt sættes på SAMME træk stang.. træk på midten af stangen, og monter justering på ALLE 4. Juster ind på spjæld-kontakt..
hjemme støbt tryk-fordelingsbox til spjæld i glasfiber.
Knats af typen: T5R. den har et løft på 13,5mm. mod 11,0mm på en B21ET.
Knasten er ikke "skrap" den køre fint tomgang ved 900.omd. det høje men ikke lange løft giver EXTREM stort moment ved lave omd. OG TURBO tryk.
hjemme lavet just.knasthjul.
Topstykket kan ikke komme af med varmen, hvis det ikke laves om..
Der skal pumpes vand ind fra begge sider og frem ved cyl.4. gøres med 2 el pumper.
Thermostat huset bores ud, og stor TH monteres. der skal være et stort flow. jeg køre 75c i temp..
Toppen koster lidt mere i stumper, men det kan gøres billiger.
alt inc, planslibning og trykprøvning. und. alles. pris ca: 15k.
du kan godt bruge andre ventiler, og spare ca: 6k.
Turbo fra audi 200T + en fra A4 1,8 20V.
hjemme lavet udstødnings manifold. 4 I EN colekter der deles i 2 igen.
Der til skal nye benzin pumper(2)
indsprøjt fra audi 200T.
tilskuds system af U-kendt type(????????????)
gpa. intercoller.
mange rør og slanger.
nogle magnet ventiler
anden kobling, getrag gearkasse
OK- det er sku dyrt, men hvis man bruger lidt til til af finde stumper, eller har noget til at ligge bliver det jo ikke dyre af..
Skal man kigge på de timer der er brugt..... ja. en mand der hygger med det ganske roligt og laver næsten alt.( - boring, planing, trykprøvning, afbalance, og slibning af krumtap.)
Jeg vil tro, at jeg har brugt 150-200 timer alt i alt......
Prøv lige at regne ud hvad den ville koste ved en eller anden "DOKTER"
ok- han er måske hurtiger.100 timer. og?
monteret og indkørt..
motor: møj billig 30,0k
løn: 100 x 325 32,5k
i alt: 62,5k +MOMS
fuck. 78.125,00 kr.
DET ER DYRT AT TRÆKKE EN CAMPING VOGN.
brugt B23 blok. ikke B230 de har svage lejer.
brug samme krumtap.
bor op og plan 1mm. den SKAL være helt plan, meget finpudset, ingen rustgrader, og KRYDSSLEBET. det gælder også topen.
Lav oliesprøjt op under stæmpler. det er nemt. olie "røret" går lige ved cyl.væg. bor hul, skær 6mm gevind. køb ford dyser(RS Turbo) monter og ret op.
modific. samme plejlstænger, med ny spec.top-bøsning som passer til smedede stæmpler til en B230FT . stempler er købt "brugt" fra racermotor. nye ringe.
alt skal afbalanceres og veje det samme.
ombygget bundkar med`"skvulpe plader" og mere olie(breder)
stor oliepumpe(B21ET)
El pumpe for oliekøler(seperat system med temp. styring)
glasblæsning af alu dele.
blokken har fået en gang sandblæsning og nok maling.
Så har du bunden klar. bygge pris ca. 12k det er inc. skærerings toppakning.
Toppen er fra B21ET.
forbrændings kameret laves mere "rundt" og støre.( der fjernes meget )
planes 2mm. ja. det er meget, men der er lavet store kammer.
+ Stemplerne har også korter "pind højde".
Ventiler er en anden sag. indsugningsventil fra en tysker.
Udstødningsventil fra usa.
lidt støre kanaler.(meget lidt). Korter v-styr.
hjemme lavet alu manifolder( helt lige og ens)
.
"hjemme lavet" spjæld(52mm) det er nemt. find 4 ens hos en huger, og monter dem på liene. " MED SPJÆLDAXEL LODRET" så kan de nemt sættes på SAMME træk stang.. træk på midten af stangen, og monter justering på ALLE 4. Juster ind på spjæld-kontakt..
hjemme støbt tryk-fordelingsbox til spjæld i glasfiber.
Knats af typen: T5R. den har et løft på 13,5mm. mod 11,0mm på en B21ET.
Knasten er ikke "skrap" den køre fint tomgang ved 900.omd. det høje men ikke lange løft giver EXTREM stort moment ved lave omd. OG TURBO tryk.
hjemme lavet just.knasthjul.
Topstykket kan ikke komme af med varmen, hvis det ikke laves om..
Der skal pumpes vand ind fra begge sider og frem ved cyl.4. gøres med 2 el pumper.
Thermostat huset bores ud, og stor TH monteres. der skal være et stort flow. jeg køre 75c i temp..
Toppen koster lidt mere i stumper, men det kan gøres billiger.
alt inc, planslibning og trykprøvning. und. alles. pris ca: 15k.
du kan godt bruge andre ventiler, og spare ca: 6k.
Turbo fra audi 200T + en fra A4 1,8 20V.
hjemme lavet udstødnings manifold. 4 I EN colekter der deles i 2 igen.
Der til skal nye benzin pumper(2)
indsprøjt fra audi 200T.
tilskuds system af U-kendt type(????????????)
gpa. intercoller.
mange rør og slanger.
nogle magnet ventiler
anden kobling, getrag gearkasse
OK- det er sku dyrt, men hvis man bruger lidt til til af finde stumper, eller har noget til at ligge bliver det jo ikke dyre af..
Skal man kigge på de timer der er brugt..... ja. en mand der hygger med det ganske roligt og laver næsten alt.( - boring, planing, trykprøvning, afbalance, og slibning af krumtap.)
Jeg vil tro, at jeg har brugt 150-200 timer alt i alt......
Prøv lige at regne ud hvad den ville koste ved en eller anden "DOKTER"
ok- han er måske hurtiger.100 timer. og?
monteret og indkørt..
motor: møj billig 30,0k
løn: 100 x 325 32,5k
i alt: 62,5k +MOMS
fuck. 78.125,00 kr.
DET ER DYRT AT TRÆKKE EN CAMPING VOGN.